Al 3 weken verhoging/koorts. Tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door azucena, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gewoon vragen, niet geschoten is altijd mis ;) onderzoek duurt niet heel lang inderdaad, weet het eigenlijk niet precies meer. Onze dochter is nog steeds panisch voor alles en iedereen met witte doktersjassen, is echt niet handig maarja gelukkig gaat het steeds beter...

Ja gaat goed gelukkig, alweer bijna een jaar verder na stoppen ab en geen uWI's meer gehad. Behandeling bij de kinderarts is gelukkig ook stopgezet ;)

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Nou kinderarts gesproken. Nu wil ze geen catheter doen want ze hoopt dat als het een uwi was deze vanzelf oplost. Maar zodra ze terugkerende hoge koortskrijgt zonder klachten als verkouden enzo gelijk urine met catheter afnemen... Dat ze constant verhogig heeft denk ze aan virus na virus enndat het lichaam nog lang harder blijft werken en daarom verhoging blijft houden, maar ze was het wel met me eens dat het raar is. Ze zou alleen nu niet weten wat ze voor onderzoek om verklaring te vinden ze moet doen...

Rozemarijke: nexium krijgen we weer voorgeschreven. De neocate blijven we voorlopig ook gebruiken. Maar dan de advance versie die s extra verrijkend 12maand +

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik heb alles vandaag wel gelezen, maar zo druk met Q (hangerig, niet weggelegd willen worden etc) dat ik het niet meer allemaal weet..

Jammer dat je dochter nog steeds niet helemaal beter aan het worden is Rozemarijke! Hopelijk verbeterd het snel en anders lekker terug naar de huisarts..

Happy, wat naar al die onderzoeken! Het zoontje (10 maanden oud) van een nicht van mij heeft reflux aan z'n nieren geloof ik, die word er binnenkort voor geopereerd. Maar die heeft met 1 of 2 maanden al UWI's gehad. Hopelijk krijgen jullie na de onderzoeken wat meer duidelijkheid! Steeds een onderhoudskuur AB lijkt me ook niet helemaal gezond voor het lichaam :(.
    Oh, Quinten heeft vorig jaar een MRI gehad, deze moest ook met een roesje. Maar geen infuus of beademing bij komen kijken hoor! Ze hebben bij hem toen een sonde gezet voor de medicatie en een zuurstof brilletje voor de zekerheid. Ik zou er zeker naar vragen.. Hopelijk valt het mee..

Quinten heeft het trouwens ook niet op witte jassen. Sinds wij fysio thuis hebben (zelfde als in het zkh, maar dan veilige omgeving zonder witte jas) laat hij veel meer zien..

HooyoAasiya, pff.. Beetje hetzelfde antwoord als wat ik kreeg dus. Het ene virus na het andere. Ben je een beetje gerustgesteld of niet?

Hier leek het vanochtend wat beter te gaan. Haalde hem met 38.8 uit bed, maar het zakte met wat paracetamol zelfs tot 37.6. Helaas wel diarree erbij gekregen, maar hij drinkt nog wel (eten wil hij niet echt). Tot nu toe vandaag zo'n 330cc binnen gekregen en zo nog een fles. Sinds 15:30 is de koorts echter weer op aan het lopen, net met 40.0 weer in bed gelegd met een extra PCM (hij mag er nog maar 2 à 3 van 120 mg per dag met zijn gewicht). Ook lijkt hij nu wat last te krijgen van slijm, moeilijker ademen enzo. Ik blijf me wel zorgen maken hoor, vandaag bijna de hele dag geslapen. Sliep hij niet, dan hing hij bij ons. En zodra je hem weg wil leggen is het krijsen.

Ik ben er altijd bang voor dat Quinten achteruit gaat als hij ziek word. En dan vooral qua gewicht. Er staat de stille afspraak dat zodra Q gewicht gaat verliezen of niet meer aankomt hij een sonde krijgt. Dat wil ik zo graag vermijden.. Dus ik hoop dat hij zich er weer dapper doorheen slaat.

Ik moet morgen werken, dus dan is hij bij mijn moeder. Dat vind ik ook heel lastig! Ik wil hem nu zo graag zelf in de gaten houden.. Hopelijk knapt hij morgen weer op.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zucht... die artsen en hun afwachtbeleid ook :( Als er toch potverdorie waarden zijn aangetroffen in de urine, ga je toch even verder zoeken? :x
    Wel fijn dat ze nu de nexium toch weer wel wil voorschrijven, (howcome?) en de neocate mag blijven!

@all: vanmiddag heeft ze uiteindelijk dan toch nog geslapen en daarna was ze vrolijker. Ze lijkt at op te knappen dus, maar goed... vannacht maar eens meemaken ook. Manlief gaat een nachtshift draaien iig, want ik kan niet meer op m'n benen staan. Ga m'n keiharde rugspieren even proberen te ontspannen in een warm bad en gelijk de kou even uit m'n botten proberen te krijgen en dan lekker door m';n bed in.

Sterkte allemaal vannacht! Hopelijk knappen die kids van ons allemaal toch spontaan op!

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Nexium mag ze blijven gebruiken omdat ik duidelijk de verslechterende symptomen kon opnoemen. Ik hoor maagzuur opkomen waar ze zich domsook in verslikt en flink van gaat hoesten, stinkt weer vreselijk uit haar mond en drinkt slechter. Toen zei ze uit de ph-metrie..ik: uhh ph metrie?? Die is nooit gedaan hoor. Zij: oh echt dat s raar. Ik: we de scopie die was goed. Zij: ohja dat was het, ja dan vind ik eigenlijk geen reden om te denken aan reflux. Ik: maar dat is ondertussen een ruim half jaar geleden.. En dit is dr laatste maanden erger geworden, miss moeten we dan die ph metrie doen als u een bewijs wilt. Zij: nee dat hoeft niet, laten we komende maanden zien hoe het met nexium gaat.

Dusss

6. raspberry

Lees dit nu pas :D
    Zucht, artsen.... Nouja, je hebt weer een recept :)

7. raspberry

Caitlyn hier knapt weer op, vannacht wel de oudtse 3 keer wakker en omdat manlief niet wakker werd van haar en ze de tweede keer mij toch wel wist te vinden op een ander bed, ben ik nog steeds helemaal kapot :( Vannacht herkansing en hopelijk wel rust...

8. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Ben je nog met je mannetje langs een arts geweest? Want als ik et zo hoor heeft hij nu gewoon echt koorts al dagen. En je angst om af te vallen snap ik heel goed, vooral als bij afvallen over sonde word grsproken.
    Meestal willen artsen nog wel rekening houden met ziek zijn en daardoor afvallen of stil staan. Ik hoop voor jullie ook. En anders miss verrijkende voeding? Of hebben jullie dit al? Dan hebben ze meer callorien in dezelfde hoeveelheid voeding.
    Ik duim dat het snel beter gaat! Liefs

9. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Rozemarijke, fijn dat Caitlyn wat opgeknapt is! Hopelijk jij vannacht ook als je lekker kunt slapen. Sterkte.

HooyoAasiya, ik ben niet meer bij een arts geweest sinds maandagavond. We krijgen al infatrini inderdaad. Dat heeft tot nu toe de sonde gelukkig nog tegen kunnen houden :). Waarom heeft jouw meisje een sonde, als ik vragen mag? En hoe ervaren jullie dat?

Vandaag zonder koorts uit bed gehaald, 37.8, maar wel vlekjes in zijn nek en lichtjes op zijn romp. Z'n ochtendfles maar de helft van op en daarna heeft mijn moeder hem opgehaald om op te passen. Daar is z'n koorts weer opgelopen (tot 39.5, toen PCM). Fruit wilde hij niet graag, avondeten + toetje ook niet en z'n middagfles ook maar de helft. Z'n laatste fles zelfs maar 40cc gedronken. Totale vochtintake is zo'n 350cc terwijl hij ook diarree heeft en nog steeds hoge koorts (dag 4 inmiddels). Ik heb geprobeerd ORS te geven via een spuitje, maar hij begint te kokhalzen en spettert het weer uit. Heb er misschien 8cc in gekregen ;).

Als hij vannacht of morgenochtend ook niet goed wil drinken, bel ik de huisarts weer. Ik wil niet weer in het ziekenhuis belanden door uitdroging.

Ik zal een foto uploaden van de vlekjes! Zitten vooral in z'n nek en lichtjes in z'n gezicht en op z'n romp. Ik zat te denken aan de zesde ziekte, maar hij is ook erg verkouden en nog steeds hoge koorts. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat..

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Had in het begin ook in dit topic gereageerd met het advies de urine te laten checken....

Ons zoontje Finley lag met 5 weekjes oud met een ernstige urineweginfectie in het ziekenhuis, een week lang.
    Sinsdien onder controle van de kinderarts.

Waar ik zo bang voor was, koorts zonder duidelijke reden, werd maandag weer waarheid.
    Had zijn urine opgevangen in zo'n plaszakje. Uit de eerste test bleek niks. Ik opgelucht.
    Gisteren gebeld wat er uit de kweek was gekomen. Wel weer blaasontsteking! :( Nu dus weer aan de AB.

Volgende maand weer voor controle naar de kinderarts. Hij krijgt ook nog een onderzoek naar de werking van zijn niertjes aangezien deze door de eerste urineweginfectie aangetast kunnen zijn.
    Voor dat onderzoek moet hij weer aan het infuus. Zie daar als een berg tegenop. De vorige keer moest ik meehuilen. Vreselijk om je kindje zo te zien krijsen als ze dat infuus zetten.:(:(

11. raspberry

He bah, BeHappy :( Sterkte met dat onderzoek :(

@Azucena: dat zou heel goed de 6e ziekte kunnen zijn, evt met een verkoudheidsvirus erbovenop... ;) Als het goed is, moet hij dan nu wel binnen een paar dagen op gaan knappen. Ik hoor soms wel dat kids er nog een weekje erg hangerig en chagrijnig van kunnen zijn.

Hier knapt Caitlyn nu echt op, begint weer beter te eten en vannacht geslapen van 19-22.30-5.15/5.30 Ligt nu weer op bed al, dat krijg je als je zo vroeg wakker bent, dus hopelijk vanmiddag ook nog even slapen. Zou wel goed uitkomen, want moet poffertjes bakken en een chocoladecake, voor Thirza's kerstdiner vanavond.
    Thirza vannacht weer 2 keer wakker en vanochtend overgeven, dus die is ook niet helemaal fris en nu dus maar even thuis. Kijken of ze vanmiddag wel naar school kan en hopelijk sowieso vanavond naar het kerstdiner, want ze was al erg sneu dat ze dat evt zou moeten missen.
    En dan hopelijk morgen iedereen voldoende opgeknapt om wel op familieweekend te gaan met mijn familie... ;)

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    rozemarijke: wat fijn dat het weer even beter gaat! hopelijk nu een stijgende lijn komende tijd.

azucena: wij hebben sondevoeding om verschillende redenen, de voornaamste is dat ze zich stelselmatig verslikt in dr melk en vaak ook het andere eten. dit doet ze al sinds de geboorte en drink niet lekker natuurlijk. daarnaast is ze met nog geen 2mnd oud heel erg ziek geworden waarbij ze voor dr leventje heeft moeten vechten en daarna een zware buikgriep. toen is het zuigreflex afgenomen.
    dat heeft lang geduurd en heeft ze al een hele tijd aan een sonde gezeten.
    daarnaast is ze sindsdien heel veel ziek. met elke keer weer opname ivm uitdroging (totaal heeft ze 13 weken zkh gehad). de laatste keer dat ze omd ie reden lag opgenomen dat was afg. juli is het helemaal niet meer goed gekomen.
    ze dronk dus altijd de infantrini, zodat ze minder nodig had. maar toen kreeg ze ook nog is koemelkallergie en een soya allergie.
    dus die opname in juli die 3 weken duurde met hongerprovocatie enz enz is er besloten om een sonde te plaatsen omdat ze zelf nooit meer dan 250cc dronk.
    ook heeft ze verborgen reflux. a.s. dinsdag gaan we naar het sophia voor onderzoeken naar wat er aan de hand is in de keel/slokdarm ivm het verslikken. afhankelijk van wat ze daar vinden word er dan besloten of ze een peg-sonde gaat krijgen.

de sondevoeding thuis geven vind ik erg belastend. het is niet leuk en het vreet tijd en energie. maar dat komt omdat we eerst een half uur de fles aanbieden. wat ze niet opdrinkt loopt daarna via de sonde in.
    dat is dus 3x daags. en snachts krijgt ze nog extra 400. omdat ze anders afvalt, ze eet dus ook bijna niks zelf.

maar als het bij jullie gegeven gaat worden om de extra callorieen denk ik dat jullie alleen over de nacht gaan aanvullen (zo was het hier ook in eerste instantie) en overdag gewoon zelf eten en drinken. dan zou wel beter zijn dat scheelt een hoop tijd.

pleisters vervangen/sonde inbrengen hebben wij allemaal zelf geleerd. dat is erg fijn.

13. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Sorry, ben ik ook weer..

Tjonge wat een ellendigheid allemaal.

Rozemarijke, fijn dat het wat beter gaat, ik hoop dat jullie allemaal fit genoeg zijn voor jullie familieweekend! Heeft Thirza een gezellig kerstdiner gehad?

Azu: zou inderdaad 5e of 6e ziekte kunnen zijn, in combinatie met een virus (wat nu erg heerst overigens) misschien toch eens bij de huisarts laten checken? Leef met je mee, wat een zorgen kun je hebben om je kindje he.:( Ook nog eens dat het zo lang duurt al. Ik kan me helemaal voorstellen dat je een opname wil voorkomen! Ik hoop dat het met een sisser afloopt.. Hoe gaat het nu?

BeHappy; ik kan het me levendig voorstellen! Niks zo verschrikkelijk als dat je kind een vervelend onderzoek moet ondergaan. Mijn dochter moet in januari een mistiecystogram en ik weet nu al dat ik flink moeite zal moeten doen om mijn tranen te bedwingen:(

HooyoAsya: Tjonge jullie hebben ook al heel wat achter de rug met je meisje. Wat lijkt me dat erg..:( Hoe gaat het nu met haar?

14. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ja ik zal het toch eens gaan vragen, bedankt voor je tip!
    Fijn dat het nu goed gaat met haar, jullie hebben dus geen extra controles meer?

15. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Rozemarijke, fijn dat ze echt beter lijkt te worden! Hopelijk was je andere dochter ook fit genoeg voor d'r kerstdiner. Heel veel plezier op het familieweekend, dat iedereen maar op tijd weer helemaal fit is.

HooyoAasiya, dankje voor de uitleg wbt de sonde! Wat hebben jullie ook al veel mee gemaakt met jullie kleinste meisje. Volgens mij heb ik ook meegeschreven in een topic toen wij beide langdurig in het ziekenhuis lagen om de bevalling af te wachten.. Ik meen me te herinneren dat jullie oudste ook al het een en ander mee heeft gemaakt, wat ontzettend oneerlijk en vervelend dat jullie dat nu weer hebben met de tweede. Een hele dikke knuffel in ieder geval! Dat moet niet altijd makkelijk zijn.

De sonde zou hier inderdaad vooral voor gewicht komen. Overdag drinkt en eet hij wel, maar niet genoeg. Ook veel problemen gehad met verslikken, maar door in te dikken hebben we dit opgelost. Maar hij drinkt zo'n 400-500cc infatrini op een dag, half potje fruit, kwart potje avondeten en 70 gram kwark. Vraag me niet hoe, maar hij groeit er nog steeds op! Maar ergens is het dus gewoon wachten tot zijn groei stagneert, hij beweegt steeds meer dus gaat ook meer verbruiken. Daarbij heeft hij ook een hoge spierspanning waardoor hij meer verbrand dan een gemiddeld kind. En nu met dat ziek zijn erbij vind ik het al helemaal eng!

Geeft het inbrengen van de sonde geen problemen bij je dochter? Toen Q bij zijn vorige ziekenhuisopname een sonde kreeg, kregen ze hem er niet in.. Hij heeft liggen gillen, dat heeft mijn angst voor de sonde nog erger gemaakt. Was niet leuk om te zien. Na 4 pogingen zat hij eindelijk.

Hier leek het vanochtend beter te gaan! Hij kwam uit bed met 37.3 en dat zakte zelfs nog naar 37.1. Drinken nog steeds maar zo-zo en wel heel hangerig en veel slapen. Maar rond de middag had hij toch weer 38.0 en heel ontevreden. Veel hoesten en gillen, slecht fruit eten, slecht drinken.. Dus toch de huisarts even gebeld voor overleg. Als hij nog hoge koorts zou krijgen of minder dan de helft van zijn normale vochtintake binnen kreeg of diarree had, moeten we morgen terug komen. Nou, ik kan de huisarts dus bellen morgen. Hij ligt nu met 39.5 (met PCM) in bed, gelukkig geen diarree meer maar wel weinig gedronken en bar weinig geplast (80 gram over de hele dag en nacht aan plas).

Dus ik ben benieuwd wat morgen weer gaat brengen.. Ik vind het zo verraderlijk bij Quinten dat hij in een vreemde omgeving een stuk anders is dan thuis. Daar lacht hij wel, is hij wat fitter etc omdat er afleiding is. Thuis hangt, huilt en slaapt hij alleen. Ik hoop dat we morgen niet doorgestuurd worden naar het ziekenhuis..

16. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    He meid wat rot dat hij nou weer koorts heeft, heel eerlijk als ik je verhaal zo aanhoor ben ik wel bang dat je ha je gaat doorsturen of iig overleggen met je ka.
    Je hebt het goed onthouden in de zw lag ik 8 weken met bloedverlies en weeen in t zkh. Ik weet jou verhaal ook nog goed. Was idd zfde tijd.
    Mn oudste is ook heel veel ziek geweest (9 longontstekingen en chronishe bronchitis) zij is voor het eerst stabiel deze winter!

Sonde inbrengen, tsja dat is echt niet tof. Me man houdt haar vast. Op het moment dat ik hem inbreng zie ik alleen maar het neusje en de sonde en geen jamielah zeg maar... Klinkt heel raar maar dat moet echt wel. Mn man kan dat niet en kan om die reden ook geen sonde inbrengen. Hij vind haar vasthouden al vreselijk.

Laatste keer inbrengen lukte het na 3x proberen linker neusgat nog niet dus heb ik hem recht gedaan die kant ging in 1x. Dus het blijft altijd even een rot klus. Ene keer makkelijker een keer moeilijker afhankelijk van verkoudheid/grote amandel enz.
    Als het echt niet lukt heb ik back-up van de kinderwijkverpleegkundige.

Nogmaals ik duim zo hard voor jullie dat de sonde uit kan blijven!

17. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wat fijn dat de oudste wel rustig de winter door lijkt te komen! Scheelt toch een boel.. Een constant ziek en in het ziekenhuis is al (meer dan) zwaar genoeg.

Dat lijkt me dus ook gewoon echt een rotklus! Hier hadden ze hem met 2 verplegers vast en de derde deed de sonde erin. Q heeft natuurlijk de eerste 7 weken van zijn leven een sonde gehad, maar toen ging dat soepel. Nu krijgen ze het allemaal veel meer mee.

Is er nog een kans dat de sonde in de toekomst overbodig gaat worden? Jullie lopen denk ik ook bij een pre logopedist (of hebben gelopen)?

Eigenlijk ben ik nog niet eens zo heel bang als hij morgen Quintens eigen KA zou spreken, die is onwijs van de oude stempel en afwachten, afwachten, afwachten. Maar als hij een andere KA spreekt, is de kans misschien wel groter.

Met de opname toen zei de een ook toen we thuis waren en Quinten niet genoeg dronk, dat we terug moesten komen. Degene die we een uur later spraken vond dat nergens voor nodig ;).

18. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Leuk he dat wisselende beleid van artsen. Heel irritand!

Ja het is een rust dat de oudste het relatief goed doet.
    Pre logopedie gehad maar ze heeft weinig tot geen negatieve mond ervaringen, die er wel zijn zijn veroorzaakt door het verslikken maar dat is geen negatieve mondervaring. Wel zorgt dat er voor dat ze niet meer wil drinken en eten. Ze heeft het echt heel extreem. Vaak in het eerste slokje al, met daarna een zware hoestaanval en traanooghes en benauwd.
    As dinsdag moeten we naar het sophiakzh waar ze gaan onderzoeken wat er nou in de keel/slokdarm aan de hand is. Dan hopen wij met 15 mnd eindelijk eens te weten wat er mis is. Afhankelijk daarvan weten we een prognose mbt de sonde..maar t gaat zeker nog wel paar maanden duren.

19. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ahh sinds gister wil ze helemaal nix meer drinken(echt nix) Heeft alleen een beetje verhoging. Strax toch maar weer ff langs de ha de oren checken.

20. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Oh wat vervelend!! Hopelijk kan de huisarts er iets mee.
    Op zulke momenten lijkt de sonde mij wel een fijne zekerheid.. Dan krijgt ze in ieder geval binnen wat ze binnen moet hebben.

Hopelijk komt er goed nieuws uit de onderzoeken en kunnen ze haar verder helpen..

Quinten kwam met 38.1 uut bed en wilde maar 80cc drinken. Om 9:50 moeten we bij de huisarts zijn. Ik stop voor de zekerheid maar vast alles in quintens tas.

Deel Deze Pagina