Al 3 weken verhoging/koorts. Tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door azucena, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Tnx, dat kan idd. k ga zo de luier van vanmorgen even wegen. Dan weet ik iig zeker hoeveel ze geplast heeft.. Vind t toch raar;):(

2. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    He meiden,

fijn dat ik mee mag kletsen je voelt je toch wel alleen als je kindje zo vaak naar een ziekenhuis moet...

bedankt!

3. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Meiden ik ben toch bezorgd. Luier van vanmorgen 8.00 tot nu was 80gram en heeft 39 koorts uit bed met zetpil :(
    Ga miss zo toch even bellen om te overleggen..

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, zeker even bellen! Bah, sterkte! :(

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Herkenbaar ja.. Fijn om hier een paar meiden te hebben met wie jr dat gevoel kan delen.

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hooyo pfff dat klinkt naar!! Inderdaad echt even bellen hoor!!

@hier lijkt de AB aan te slaan!! Kleine man heeft nu al 500 cc gedronken en 1x knijpfruit op (is ook vocht toch??) en net 3-kwart potje (heb maar iets gehaald wat hij echt echt echt heel lekker vind!)
    Vanmorgen 2 1/2 uur geslapen en nu ook maar op bed gedaan in de hoop dat hij nog even een snel tukkie gaat doen.

Maandag langs de huisarts, ze hebben nu de regel gemaakt dat als ik bel voor mijn zoon hij diezelfde dag door een dokter gezien gaat worden. Ik wil nakijken of zijn oren en longen weer schoon zijn anders moet ik terug naar de KA om een vervolg beleid af te spreken.
    Ik hoop zo dat hij nu weer snel de oude is! (en die 400 gram er snel weer aanzit)

7. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Hooyo veel sterkte.....

8. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    wachtende, fijn dat je ab aanslaat meid nu hopen dat hij snel de oude is...

wel fijn dat beleid bij de huisarts!!!

9. wachtend

wachtend Niet meer actief

Charlie ik heb helaas een zoon die doorgaat tot hij echt echt echt niet meer kan en dan pas laat hij wat merken en zodra hij witte jassen ziet gaat hij al helemaal niet laten zien dat hij niet lekker is.

Zo merken we pas als hij een oorontsteking heeft als hij flessen gaat weigeren. Als hij ziek is dat hij op de grond gaat liggen met zijn hoofd op de grond.

Dit beleid is nu gekomen omdat ze de longontsteking hebben gemist, ze hebben ondanks dat ik herhaaldelijk zei dat dit niet mijn zoon was die ik herkende niet naar ons geluisterd. De HA (invaller) wilde hem niet eens onderzoeken want hij zag een vrolijk en tierig manneke.
    Dus ben nu wel heel blij met hoe ze het nu gaan doen.

10. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Heb even overlegd, moet morgenochtend langs de seh. T is er nu super druk, en aangezien er genoeg naar binnen gaat kan t morgen. En een plasje meenemen.
    Of ze moet morgenochtend helemaal geen koorts meer hebben dan hoeft t niet.

11. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Dean heeft nu 37,8 normaal niet zo erg maar naar zijn koorts stuip van donderdag vind ik het gewoon eng....bah....

hooyo hopelijk heeft ze morgen geen koorts meer en hoef je niet heen....

wachtende, wat heftig dat ze zoiets gemist hebben zeg!!!!

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Gets kan ik me voorstellen. Moet je dan nu gelijk
    Een spiegel paracetamol opbouwen om de snelle stijging voor te zijn?

Plaszakje zit om, met nieuwe zetpil in bed nu. Hopelijk een betere nacht!

13. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    weet ik niet...heb hem geen zetpil gedaan...hopelijk gaat het goed...

ik duim voor een goede nacht voor jullie!

14. maliro

maliro Niet meer actief

Hooyo, hopelijk knapt je meisje snel op!

Azucena, fijn dat jullie gisteren een goede arts hebben getroffen. Hoe gaat het nu met de sonde? Ik hoop dat je manneke snel aangesterkt is en dat er nu ook beter geluisterd wordt!

Rozemarije, hoe is het met de oortjes van je dochter?

charlie, logisch dat het beangstigend is. Mijn dochter had vorige week ondanks zetpil nog kleine koortsstuipjes. maar goed, zij heeft al meerdere grotere stuipen/wegrakingen/'schud'aanvallen gehad zonder koorts dus ik was niet zo onder de indruk. maar als je kindje net een heftige koortsstuip heeft gehad kan ik het me helemaal voorstellen!
    Een paracetamolspiegel lijkt me dan wel handig? Als mijn dochter 38 graden of hoger heeft moet ze 3x per dag een zetpilletje vanwege die aanvalletjes en ook vanwege dr ritmestoornis.

tuttebel heeft vandaag eindelijk een keer goed gegeten! dwz een half bordje maar dat is vooruitgang. Wel heeft ze nog steeds last van dr oren. Geen koorts, wel regelmatig verhoging, maar ze slaapt overdag niet terwijl ze wel moe is. beneden gaat ze tijdens het spelen op de grond liggen, ze komt steeds weer terug om bij mama te zijn, drinken gaat nooit meer ineens op, en ik mag dr oortjes niet aanraken. Maar ik geloof niet in de huisarts want die houden het op een virus dus geen abkuur (haar oren zijn al twee weken ontstoken).

15. raspberry

Hopelijk is het niet nodig maar als je toch heen moet, sterkte dan alvast!

16. raspberry

@Maliro: herkenbaar, hier ook zo'n dame die lang doorgaat en aan wie je het vooral met dat soort signalen merkt... ;)
    Ook voor onze dame het beleid om bij hoge koorts direct te dempen, ook vanwege de ritmestoornis idd. We hadden onderhand op vakantie gekund van het bedrag dat we de afgelopen 15 maanden aan zetpillen hebben besteed volgens mij en bij de etos vragen ze me niet eens meer of ik bekend ben met dit middel, want ze zien me om de haverklap weer een paar doosjes halen... :(

Oortjes lijken wat beter te gaan, of iig: de verdovende druppels doen iets. Vanochtend van half 10 tot 13 geslapen en vanmiddag zowaar een heel potje op, (ook hier maar gepureerde zooi op het moment, dat gaat er even het beste in).
    Mijn moeder neemt vannacht waar, dus hopelijk vindt Caitlyn dat OK en laat ze zich goed troosten.

17. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ben ik weer.. Ik kom niet toe aan reageren in het ziekenhuis, Quinten wilde vandaag niet slapen en alleen maar bij mij liggen. Heel vermoeiend! Ik ben nu thuis, omdat het thuis een bende was en ik dat graag op wilde ruimen en even stofzuiger + dweil er doorheen wilde hebben. Mijn vriend is bij Quinten, dan kan ik vannacht ook lekker bij tanken.

Vanochtend kwam er een verpleegkundige met de melding dat Quinten ook vandaag geen sonde ging krijgen, omdat ze hem vandaag nog wilde observeren. Dat wij het al 5 dagen netjes bij gehouden hadden, ontging ze even (het briefje hebben ze gister ingenomen op de SEH). Dus.. Het was een errug nuttige dag, maar niet heus! Dit had ik net zo goed thuis kunnen doen ;). Morgen is er mij beloofd dat er een actief beleid gevolgd gaat worden, vanochtend woog Quinten namelijk nog maar net 7,5 kilo. 150 Gram minder dan gisteravond.. Hij heeft vandaag 400cc vocht binnen gekregen maar amper geplast. Alleen vanochtend een klein beetje in het plaszakje, urine was schoon.
    Ik hoop dus dat ze morgen écht een sonde gaan zetten en hem bij gaan voeden, want hij zakt alleen maar verder af. En dan maandag samen met de dietiste een beleid op de lange termijn maken.

HooyoAasiya, wow.. Klinkt gek, maar ik vind het echt bewonderenswaardig dat jullie voor een derde gaan! Wat gun ik jullie een gezond kind zónder alle zorgen die je met je twee dochtertjes al gehad hebt en blijft houden.
    Wat raar dat ze zo weinig plast.. Hopelijk heeft ze morgen gewoon weer een goede luier.. (Even ter referentie, Quinten's luiers wogen na de nacht 30-50 gram.) In het ziekenhuis mochten we een plaszakje niet de hele nacht om laten, weet niet of ze daar moeilijk over kunnen doen bij de SEH morgen.. Succes vannacht en ik hoop dat je dochtertje morgen weer fitter uit bed komt!

Wachtend, jeetje! Wat ontzettend raar dat ze een longontsteking over het hoofd zien! Ons werd vorige week verteld dat ze wel naar de longen kunnen luisteren, maar er altijd een deel blijft wat ze niet kunnen bereiken met de stethoscoop. Hopelijk voelt je zoontje zich snel beter en kunnen jullie het lekker thuis uitzieken.. Fijn dat het vandaag weer wat beter ging! Wij mogen fruit 100% als vocht tellen, dus 100 gram knijpfruit=100cc.

Charliebradbury, welkom! Fijn dat jullie over een week meer weten over de ziekte van je zoontje.. Ik had je topic over de koortsstuip gelezen gister, heftig! Ook dat het zo lang duurde.. Heb je dan nu niet het advies gehad een paracetamolspiegel op te bouwen zodat de koorts niet snel op kan lopen?

Rozemarijke, ik hoop met je mee dat het vannacht goed gaat en jullie een beetje bij kunnen slapen.. Fijn dat de druppels iets lijken te doen, het is niet veel, maar als het helpt.. Fijn dat je in zulke gevallen terug kunt vallen op je ouders! Geeft net toch weer dat kleine beetje extra energie wat je heel goed kunt gebruiken.

maliro, nouja! Een arts die geen AB wil voorschrijven terwijl ze duidelijk een oorontsteking heeft. Belachelijk.. Kun je niet bij een andere terecht? Of anders via de kinderarts ofzo.. Lijkt me ook niet goed om die oorontsteking zo te laten sluimeren, ze heeft er duidelijk last van.

Zo, volgens mij ben ik weer bij.. Nu nog wachten tot de wasmachine piept zodat ik de was nog op kan hangen en dan is het huishouden bij. Morgen weer op tijd naar het ZKH zodat ik er bij ben mocht de arts vroeg langskomen. Ik wil dat er morgen iets gedaan word, dus als het moet, ga ik weer flink op m'n strepen staan.

Vandaag trouwens nog wel een stel ouders 'goede' hoop gegeven. Ik hoorde ze het in de familiekamer hebben over hun dochtertje wat niet wil drinken, maar dat ze niks doen in het ZKH. Heb hun dus even mijn zoutloze mening gegeven over het afwachtende beleid daar :).

18. raspberry

Dat had ik ook gedaan ws, azucena :D Hopelijk dus vandaag voor jou en die andere ouders wel actie op de zaak... :(

Hier vrij goed geslapen, Caitlyn wilde wel door mijn moeder getroost worden, dus heb de hele nacht in m'n bed gelegen en er niet uit geweest. Wel een paar keer wakker, maar m'n slaapritme is na jaren slecht slapen dan ook gewoon om zeep, maar non-stop in bed liggen van 23-7 is wel echt heerlijk :)
    Caitlyn ligt nu nog te slapen naast mijn moeder... :D Hopelijk betekent dat dat ze nu op gaat knappen en we even rust krijgen.

19. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ohh wat lekkee rozemarijke! Dat hadden jullie echt even nodig ook!

Ik zit met jamielah toch bij de seh. Had al wat urine opgevangen. Dus hopelijk gaat dat alvast wt sneller.
    Ze kwam alweer met 39 uit bed.

Mijn eerste irritatie is ookal weer daar: ze willen alleen met oormeter de temp opmeten. 37.2 terwijl voor t weggaan ze thuis rectaal 38.4 had. Nouja als ze strax zeggen ze heeft geen koorts ga ik eisen even rectaal te meten. Die oortemp klopt echt nooit bij dr.

Azucena: zoo irritand dat observeren. Echt op je strepen staan hoor!

20. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Urine is weer niet schoon. Met catheter nu afgenomen. Straks de uitslagen. Ook hebben ze bloed geprikt.

Wompat (nieuwe draagzak) is alweer flink in gebruik dus ;)

Deel Deze Pagina