Ik zit nu (Di) op 6 of 7 dpo afhankelijk of je 24/48u rekent na positieve ovutest en steek utrogestan 3 maal daags op. Sinds zondag ben ik regelmatig erg misselijk zeker als ik iets 'zoets' neem, had even zin in ranja -nouja ranzig gevoel zeg maar. Nu vermoed ik dat dit puur de progesteron is die lekker bezig is. Ik heb ook best trek in eten gedurende de dag, maar krijg maar weinig (aan hoeveelheid) weg. Iemand huis tuin en keuken of andere tips tegen die misselijkheid? Vast erg bedankt!
Ik ben vandaag 3dpo en heb ook utrogestan 3xdd2. En ook misselijk met vlagen en eetbuien. En krijg dan ook maar een hapje weg dan zit ik vol. Moest al braken maar komt van utro en of pregnyl of zo denk ik. Ben ook wel benieuwd of hier iets tegen te doen is eigenlijk.
Wat "fijn" dat ik niet alleen ben met het veel willen eten en weinig wegkrijgen. Wel goed voor de lijn. Haha De andere bijwerkingen wist ik wel, deze had ik nog niet eerder gelezen. Maar zonder gekheid, niet fijn natuurlijk! @Mauzy82 hoop dat je er snel minder last van hebt, braken is ook alles behalve prettig. Vooral de misselijkheid is vervelend, de rest achja lastig maar wel te doen(voor het goede doel) Dus mocht iemand tips hebben, graag.
Ja is inderdaad voor een goed doel. En komt en gaat met vlagen dat scheelt wel al wat. Nou ja als je ziet dat ik t op t moment wel kan vinden met zoetigheid dan is dat alles behalve goed voor de lijn wahahaha maar goed probeer wel in te houden. En de 2 weken door te komen.
Oh kijk wel fijn dat het niet de hele dag is. Hier ook naast gewoon misselijkheid last van maagzuur nu. En die zoetigheid is hier zoutheid. Zo'n zin in haring, vond het nooit lekker tot de jongste en nu weer veel zin aan. Maar snap dat die zoetigheid niet al te best voor de lijn is, hier volle/dikke bovenbuik de laatste dagen. Heb al wel mensen zien denken... Hopelijk is dat dan ook de progesteron, want zwanger er uitzien zonder het te zijn...liever niet. Al ziet het er overtuigd uit als ik een buikband zou omdoen. Vandaag ook steken in het lijf, mijn bh geeft afdrukken/ is haast te klein en ze zijn groter dan tijdens mijn zwangerschap (hoedan want ze zijn al groot) Maar vriendlief is er blij mee, hihi. Als ik wakker word ga ik er een test aan wagen, vroeg ja dat weet ik. Heb eerder ook op zoveel dpo positief getest dus hoop nu weer. En anders na het weekend dat ik echt mag testen. Achja progesteron zal het allemaal wel doen, want ik durf er niet te veel meer op te hopen. Zal blij zijn als het volgende week is en er duidelijkheid is. Hoe gaat het verder bij jou nu?
Haha ja erg is dat he ik en chocola zijn op t moment wel goede vrienden En das niet zo best voor de lijn. Ja merk hier ook wel een aantal kleine veranderingen maar wijt het nog altijd aan de utro. Dan is het wachten niet zo lang jeej normaal vliegen de weken om voor me en nu kruipen ze Psychisch word het steeds meer een lange adem spel en lichamelijk voel ik van alles kan ook m'n darm zijn (pds) Heb wel al dag of 2 links onderin buik steeds raar gevoel ook met niezen pijnlijk soms. Weet niet waarom. Misselijkheid met vlagen wel heftiger. Verder vandaag 6 dpo dus kan nogen niet echt iets zijn denk k. Ga der vanuit nog altijd van de utro. Ja dat opgezette buik gevoel ken ik word er ergens wel es kriebelig van moet ik zeggen. Heb dan wel trek in iets maar al vol gevoel als ik t zie haha ik probeer wel de 14 dagen uit te zitten aangezien dit m'n allereerste IUI in m'n leven is en geen paniek wil ervaren bij te vroege testen. Heb k gekozen om netjes te wachten tot de 30ste hopelijk red ik dat
Ja lange adem heb je dan wel nodig, ga voor je duimen dat de tijd aneller gaat! Lichaam kan ons soms goed voor de gek houden, zonder medicijnen maar met helemaal. Finkers crossed!
Ja en ik duim natuurlijk voor jou he Zou mooi zijn weer een paar roze streepjes toch? Mjah day wachten he... op hoeveel dpo zit jij nu ? Bij zou als t goed is en ik goed heb gelezen de pregnyl langzaam uit t lichaam moeten zijn. Dus wacht netjes af haha
Tips tegen misselijkheid: Gemberthee Kamillethee Raketjes (mss niet als zoet de trigger is) Meloen Vaak kleine beetjes eten zodat je geen lege maag hebt, krackertjes enzo zijn dan heel fijn
We gaan voor die roze streepjes !! Vanmorgen cd25 en 9/10 Dpo was de test nog wit al zie je altijd iets als je het wil haha. Na het weekend op cd28 weer testen en dan weet ik of ik mag stoppen of moet doorgaan met de urto. Pregnyl geen ervaring mee, maar wat ik begreep moet je dan idd zeker weten dat het uit je lijf is voor je (hopelijk positief) test. Hoeveel dpo mag jij testen dan, 14 dagen na ei toch of gaat het meer om je vermoedelijke NOD data dat je mag testen?
Gember is erg lekker maar als thee krijg ik het helaas niet weg, maar je andere tips ga ik zeker even proberen. Die Kamillethee moet dat sterk gezet worden of maakt dat niet zoveel uit? Thanks!!
Volgens mij zijn er ook gembertabletjes die werken bij sommige vrouwen. Kamillethee hoeft niet heel sterk te zijn is mijn ervaring
Dat scheelt ik ben niet zo van de sterkte (engels achtige) thee, haha. Het staat op mijn boodschappenlijstje voor vanmiddag. Mocht het niet werken zal ik eens voor die tabletjes kijken, super bedankt!
Dan hoop ik toch echt voor je dat de volgende test positief mag zijn !!! Dat zou heel erg tof zijn Nou om een lang verhaal even kort te maken. Ik heb primaire amenerroe (nooit ongesteld geweest of ook maar iets van een cyclus gehad in mijn leven )dit is de allereerst ronde IUI dus ja ik heb totaal geen referentie data''s of so ever. Gewoon blanco. Ik mag over idd gewoon na 14 dagen testen of er iets is. We zijn gewoon begonnen met menopur en eerste week niet veel groei of iets. Daarna opeens in rap tempo folikels 1 groote voor IUI en eentje lag paar mm achter. 14 juni pregnyl 16 juni de iui gehad. En nu wachten dus haha. Dus ik voel van alles en weet niet wat! Kan niets herleiden of refereren aan iets. Alles is wild vreemd. De hormonen die Ik krigen reageer ik goed op. Maar geen idee wat t allemaal doet ook psychisch niet. Dus ja dit is echt zonder geschiedenis opgestart. We ervaren deze 1e ronde dan ook als opstart ronde oefen. Dus hoe dan ook hé wat er ook gebeurt ongesteld of zwanger tis beide een win win situatie haha. Lekker dubbel hé. Anders is niet blij met de duivels en ik wel. Dan weten we dat m'n lichaam toch werkt. Tot dus ver zijn we positief heb nog altijd goed gevoel. Dus ja.