Mijn dochtertje wil de laatste tijd alleen nog maar vastgehouden worden of in het wippertje, anders begint ze te huilen.. Hoe lang mag ze op een dag hierin zitten?
Volgens mij net zolang als in een maxicosi, dus 2 uur volgens mij. Maar zeker weten doe ik het ook niet!
De maxicosi is 2 uur achter elkaar (en natuurlijk liever minder) het wippertje is ook niet geweldig voor zulke jonge kinderen. Ik denk dat je je moet afvragen waarom je kindje altijd schuin wil zitten / liggen... komt er misschien melk terug? Een wippertje kan je vaak behoorlijk plat zetten, doe dit (zolang je kindje nog niet het eigen hoofdje omhoog kan houden) altijd. Verder zou ik het beperken tot 20 - 30 minuten en dan een paar keer per dag.
Onze zoon heeft er veel in gezeten, hij sliep er zelf in overdag.. wel op de meest platte stand hoor. Mijn zoon heeft verborgen reflux en in de wipstoel was dat erg fijn voor hem.
ik heb Tycho altijd op de platte stand gehad in de wipper toen hij nog niet zelfstandig kon zitten. Eerst even een paar minuten en op een gegeven moment ging hij vrij veel in dat ding. Als we op visite waren ergens of tijdens zn hapjes of als wij aan het eten waren had ik hem in de box in de wipper. Maar nooit langer dan een uur achter elkaar. xxxx