vanmorgen was het pas 8 uur dat hij kwam en dus ook heel de nacht goed geslapen. o wat heerlijk kan me niet meer herinneren dat hij zo laat wakker wordt haha
Mijn mannetje is nog wel een stuk jonger (en ook nog geen peuter) maar heeft wel dezelfde problemen. Hij is nooit een goede slaper geweest, wat doorslapen is weet ik echt niet meer (alleen als meneer uit logeren is). Vaak moeten we 1 of 2x per nacht eruit om een speentje te geven, daar kunnen we wel mee leven. Maar de laatste anderhalve week is het weer brullen, krijsen, gillen, etc! Wordt er zo moe van............ En meneertje zelf natuurlijk ook. Hij heeft zn speentje, knuffeldoekje, aai en kusje gehad, muziekje aan, maar slapen hó maar. Het is niet het in slaap vallen, dat gaat nu wel aardig. Maar na enen wordt hij wakker en wil dan niet meer slapen. Laten huilen werkt echt niet, hij wordt dan compleet overstuur (we laten hem wel 10/15 minuten huilen). We blijven dus maar op en neer gaan naar zn kamertje. Bij ons in bed liggen werkt ook niet, want dan gaat hij spelen en springen en is dus weer klaarwakker. Spul voor zn tandjes geven we nu maar standaard als hij weer wakker wordt, maar helpt ook niets! En omdat hij nog zo klein is, kan hij natuurlijk ook niet zeggen wat er aan de hand is. Hij begrijpt best veel, maar dat hij 's nachts moet slapen omdat we anders de volgende dag allemaal chagrijnig zijn, dát snapt hij dan weer niet! Misschien toch maar eens een nachtlampje proberen (zit er eentje op de babyfoon). Fijn dat het bij jullie heeft geholpen! (heb het eens lekker van me afgeschreven!)
Kan het niet zijn dat hij honger heeft? Ons dochtertje is ook net 1 en had al heel lang geen nachtvoeding meer, maar sinds deze week ook plotseling wakker 's nachts. Precies hetzelfde, niet rustig te krijgen en uiteindelijk bij ons in bed klaarwakker liggen lolbroeken. Als we haar een flesje melk geven is het echter goed en slaapt ze meteen weer door, tot de volgende morgen 8.00 u. Ik denk zelf dat ze in een groeispurt zit en echt honger heeft 's nachts. Misschien werkt dit bij jullie ook?
Wij kwamen er achter dat doordat wij bij elke gil en huil bij mijn dochter (9 maanden) gingen kijken en haar de speen gaven dat ze niet meer zelf in slaap kon vallen. Op advies van CB 's nachts een of twee keer er heen, een aai over de bol om te laten merken dat je er bent en dan weer weg. Na de tweede keer niet eerder weer heen gaan dan in de ochtend. De eerste twee nachten heeft ze twee uur gehuild. De derde nacht nog drie kwartier en sindsdien slaapt ze door, zonder speen. Kan dit ook het geval zijn bij jou zoontje?? Dat hij niet meer zelf in slaap kan vallen??
Heey meiden, Thanks voor jullie reacties! @Jolanthe: Ik kan me bijna niet voorstellen dat het honger is. Vooral 's avonds eet hij veel (aardappels/groente net zoveel als ik, toetje en hij krijgt om half 8 nog een fles halfvolle melk). We kijken het nog een paar avonden aan, anders gaan we toch dat flesje maar proberen. @Saskia: water hoefde hij vaak niet, maar het is al een tijdje geleden dat we dit gaven. Vannacht eerst maar eens proberen. @Sukkie: Het heeft tot ruim 11 maanden geduurd voordat hij zelf in slaap kon vallen. Maar hij kan het dus nu wel. Alleen gaat het deze periode ook weer wat minder. Meneertje heeft na een hele nacht spoken, vanmiddag ook maar een half uurtje geslapen! En eigenlijk was hij nog best gezellig ook en heeft hij prima gegeten. Waar haalt hij de energie vandaan? Bij papa en mama is het op.... We hebben nu het campingbedje alvast maar klaargezet op onze kamer. Als hij vannacht weer gaat spoken, is dat misschien wel een oplossing. Slokje water gaan we natuurlijk ook proberen. Meneertje ligt nu net op bed en ging weer gillen toen ik de kamer uitliep. Het lampje op de babyfoon staat nu aan. Na 5 minuten was het gelukkig weer stil (ik hoop voor heel lang, morgenochtend uurtje of 8 ofzo). Slaap lekker allemaal straks!