In het begin van de avond moest ik stiekem een beetje lachen om onze kleine meid...ze leek weer eens onverzadigbaar en wilde steeds drinken (ik geef BV op verzoek). Regeldagje? Dacht ik toen... Op een bepaald punt begon ze echter non stop te huilen en ik weet echt zeker dat ze geen honger heeft!! Het kan gewoon niet. Ook heeft ze geen koorts en het is niet haar luier. Sterker nog: ze heeft eerder minder poepluiers de laatste uren dan normaal. Toen ik de temp ging meten, zette ze het werkelijk op een hysterisch krijsen en werd behoorlijk driftig. Helaas kwam er geen ontlasting mee, maar wel lucht. Verder heeft ze zo ongeveer alle symptomen van darmkrampjes: schril en doordringend huilen, optrekken van de beentjes en samenballen van de handjes tot een vuist, rood gezicht tijdens het huilen (gesloten ogen). Ik heb nu 2 keer Infacol gegeven, dat lijkt wel wat te doen maar tijdelijk en er komt tot nu toe niet echt iets los. Rondlopen helpt even, buikje masseren met ronddraaiende bewegingen enz. Maar al met al blijft ze huilen en gaan we denk ik een zware nacht tegemoet. Zoals ik al aangaf; ik vermoed darmkrampjes. Alleen vraag ik me af: hoe kan dat zo plotseling zo heftig ontstaan? Ze heeft het nooit eerder gehad. Wat me verder doet twijfelen: voeden lijkt wel te helpen. Het kalmeert haar in ieder geval even en ze valt licht in slaap. Is dat wel passend bij krampjes? Of wijst het juist op iets anders? Ik hoop dat iemand tips heeft...
hoi meid.. als ze tijdens het voeden wel stil is en wil drinken is dat op zich een goed teken, maar probeer het even niet meer te doen. als je zeker weet dat de kleine genoeg heeft gehad dan niet meer aanbieden, ook al huilt ze door. door steeds te blijven voeden krijgen de darmpjes ook steeds nieuwe prikkels. ik heb ook zo'n helavond gehad en wil je dit advies geven; als ze nog een keer infacol mag (dosering?) geef het dan en geef ze even een lekker badje. tijdens het badje moe worden is super. bij het aankleden misschien weer terug huilen maar dan gewoon op bed leggen en dan hoop ik voor je dat ze, net als de onze toen, gewoon lekker in slaap valt. heel veel sterkte meid!
en een fopspeen? heb je die gegeven? muziekje der bij en lekker schommelen op je arm (vooral na het badje als je dat nog gaat doen en ze wil nie slapen) zelf neurieen? maar de meest belangrijke tip die ik toen heb gekregen: vooral even niet meer voeden.. maar ja.. weet niet of ze nog nachtvoedingen vraagt normaal? of, beetje raar misschien op dit tijdstip, maar ff in de wagen leggen en stukje wandelen of in de auto stukje rijden.. wil ook nog wel eens helpen...
Thanks voor je reactie op dit tijdstip Ze slaapt momenteel even... Heb haar net nog even aangelegd, was inmiddels zo'n twee uur geleden dus wel weer tijd. Nu kan ze dus geen honger meer hebben, ze viel ook tijdens het drinken al in slaap. Net als tijdens de vorige voeding, alleen heb ik haar toen in de wieg gelegd en nu laat ik haar dus lekker even bij me liggen. Dan maar wat minder slaap! Ik vind het zo fijn dat ik het op deze manier even wat comfortabeler kan maken voor haar. Ze ligt lekker klein en opgevouwen te relaxen nu Over twee uur kan ik haar weer voeden als ze daarom vraagt en dat doet ze tijdens de nachten meestal wel een paar keer. Eerder aan toegeven doe ik inderdaad maar even niet, nu even geen verzoek maar meer het 'schema waar ze normaal gesproken om verzoekt' aanhouden. Dan weet ik 'zeker' dat ik goed zit qua voeding/honger. Infacol kent volgens mij geen maximale dosering, ik kan het in ieder geval nergens vinden. Dus blijf het maar geven voor iedere voeding, zoals omschreven staat in de bijsluiter. Hoop dat er lekker veel lucht komt straks en een dikke vette poepluier In de tussentijd hoop ik dat ze doorslaapt op deze manier en dat ik haar straks toch nog even in haar wiegje kan leggen om bij te tanken. En anders toch maar een badje proberen straks... PS: Een fopspeen accepteert ze niet, ons kind lijdt aan omgekeerde zuigverwarring hahaha...ze snapt niet hoe een fopspeen werkt en wil er niks van weten
Hier werkt het om even lekker in bad te gaan of met haar onder de douche. Dan kan je de warme straal zachtjes op haar buikje rond laten gaan. Hier wordt ze er heel rustig van.
En hoe is de nacht gegaan? Heeft ze al een volle luier gecreeerd? Zelf nog een beetje kunnen bijtanken? Infacol mag idd bij iedere voeding, indien nodig twee pipets. Ik had na een poosje het idee dat infacol niet meer zo goed werkte dus toen heb ik cinababy gehaald om het afwisselen, om de twee dagen ging ik de andere gebruiken (indien nodig) Ook heb ik sab simplex besteld via internet (op advies van veel mama's hier omdat die nog beter werkt) maar bij Yinthe had ik het idee dat die niet zo goed werkte juist (????)
infacol kan bij sommige baby`s krampjes verergeren. en als ze om meer voeding vraagt en daarbij rustiger word kan het ook reflux zijn, bij reflux komt het zuur omhoog en bij het drinken verzacht het. er zijn hier genoeg topics over te vinden missch kun je daar even kijken.
Devero, hier begonnen de krampjes ook zomaar opeens na een week of 2-3. Infacol werkt het best als je het voor de voeding geeft. Wij geven het gewoon standaard voor elke voeding. Het heeft geen bijwerkingen. Ook helpt het heel goed als je je kleine op je arm draagt, met het buikje naar beneden en het hoofdje op je arm (richting elleboog, gezichtje van je af, aan beide kanten van je arm 1 armpje). Als je rechts bent draag je haar op de linkerarm en kan je met je rechterhand het buikje masseren. Hier komen er dan vaak snel scheetjes los en valt ze binnen 20-30 minuten in slaap. Het werkt hier wel alleen als je erbij loopt hihi.
nog een extra tip, als je je kindje op de rug legt en je gaat fietsbewegingen maken met de beentjes wil er ook nog wel eens lucht vrij komen! het klinkt namelijk helemaal alsof ze erge krampjes heeft! heel herkenbaar trouwens....
Daar heb ik ook over nagedacht, vooral omdat ze de laatste dagen ook meer spuugt en dat in het begin ook niet deed. Dat spugen is echter heel normaal bij baby's dus wil ik er niet gelijk wat achter zoeken (geruststelling voor mezelf, deed ik eerst namelijk wel maar de dokter heeft haar gecheckt en goedgekeurd). Mijn gedachtegang was: a als het reflux zou zijn, zouden de klachten dan niet veel frequenter voor moeten komen? Het is tot nu toe nog maar 1 keer geweest namelijk... (en de voedingen die ze vannacht heeft gepakt zijn i.c.m. Infacol prima verlopen; geen krampjes, alleen een mondje melk)
Heb je zelf toevallig iets anders / meer gegeten als anders?? Als ze ligt kan je ook een opgerolde handdoek onder de beentjes leggen, dat werkt hier nog steeds goed!
als het reflux zou zijn krijgt ze steeds meer klachten want het zuur tast haar slokdarmpje aan dus hou het ff in de gaten, overigens heeft mijn huisarst mij ook meerdere malen weggestuurd met dat er niks aan de hand was en uiteindelijk heb ik een afspraak geeist bij de ka waaruit bleek dat ze ernstige reflux had. bij verborgen reflux word er trouwens niet gespuugd.
Wij gebruikten vlak na de geboorte ook infacol voor onze kleine man. Opeens poepte hij niet meer en huilde hij veel. We zijn toen gestopt met de infacol en ineens een hele dikke poepluier. Later nog weer infacol gebruikt en wederom hetzelfde verhaal. Hij kreeg er dus verstopping van. Bij hem werden de darmpjes dus stilgelegd waardoor de ontlasting helemaal uitbleef. Geen succes, dus ook maar snel laten staan. Misschien de infacol een paar dagen laten staan? Je weet maar nooit.
Infacol is het probleem denk ik niet...ik ben dat namelijk pas gaan gebruiken toen de klachten er al waren en daarna werd het minder. Ik denk dat het de 'texasburger' is geweest die ik gisteren heb gegeten. Gewoon een hamburger, nou niet direct pittig gekruid maar wel voorzien van specifieke kruiden als knoflook, ui e.d. Das het enige wat ik kan bedenken, of anders de 'spinazie a la crème'. Beiden waren 'nieuw' voor de kleine. Al het andere heb ik al vaker gegeten en heeft nooit problemen opgeleverd. Sinds ze vannacht op mijn borst in slaap viel, is het goed gegaan (wat ik gelijk maar even afklop...wat niet is kan nog komen ) Gelukkig!
Was het niet clusteren? Heb hier ook wel ueren met haar aan de borst gezeten.. Ik las dat je zei over twee uur kan ik haar weer voeden als ze dan komt, maar dat is toch geen verzoek? Als ze eerder komt bedoel ik, hoezo over twee uur?
Tja idd... Wat je zelf eet kan grote invloed hebben. Weet niet of je weet wat er allemaal slecht voor kan zijn, ik wist het niet dus noem ff op voor je wat ik wel weet voor het geval je het niet weet Uien pittige kruiden Koolzuurhoud drinken Koolsoorten Pfff verder weet ik het nu al niet meer..