Na lang wachten hadden we vandaag onze eerste echo.. Helaas liepen we minder blij weer naar buiten.. Ik had nu 9 weken en 2 dagen zwanger moeten zijn, helaas is het hartje vorige week gestopt met kloppen.. De uk was nog maar 16mm... We zijn er helemaal kapot van.. het was ook totaal onverwacht. M'n buik groeide, had de gebruikelijk symptomen, geen bloedverlies gehad, geen buikpijn,, Dus het was echt een flink shock toen het stil bleef.. Op de gewone echo was al te zien dat hij/zij klein was, en er weinig vruchtwater om heen zat.. Na een inwedige echo was het zeker, er was geen hartslag.. Er was totaal geen aanleiding voor een miskraam, dus de VK denkt dat het lichamelijk gewoon helemaal fout zat, en de natuur het heeft overgenomen,, Maar dat maakt het helaas niet minder zwaar.. Het zou ons 1e kindje worden.. Helaas mocht het niet zo wezen,,
Verschrikkelijk! Wij hebben vorige week hetzelfe meegemaakt... Je stelt je er niet echt op in dat het ook fout kan zijn. Wat eigenlijk een mooie dag had moeten zijn, word een verschrikkelijke nachtmerrie. Wat doen jullie? Wachten jullie af of kies je voor pillen of curretage? Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!
Bedankt allemaal.. Nooit verwacht dat ik in de vlinder tuin een topic zou openen.. @ Nino- Jij ook heel erg veel sterkte! De vk raadde aan om een weekje te wachten, en dan voor de pillen te gaan. Lijkt me zelf ook fijner dan curretage.. Kan die pillen gewoon thuis doen, wanneer t mij uitkomt zonder vreemde om me heen enzo..
Ik heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt, ook een miskraam met een kindje met weinig vruchtwater. Ik had alleen van te voren al wel het hartje gezien. bij 7 weken een goede echo en bij 8 weken weer een echo, met hartje en weinig vruchtwater. Toen werd me al verteld dat het waarschijnlijk mis zou gaan. uiteindelijk is het hartje bij 9 weken gestopt. Het is heel vervelend, maar ik had echt heel veel troost aan de gedachte dat er toch wat mis zat met het kindje zelf. En dan kan het maar beter eerder mis gaan, dan pas bij de 20 weken of na de geboorte. Het is alleen erg k*t!! In ieder geval ben ik na een paar maanden weer zwanger geraakt en heb nu een prachtig gezonde dochter die er anders niet was geweest. Sterkte!
Dat is dan wel een verhaal met een prachtig eind Ja was ook "blij" dat het nu al gebeurde, en niet over 3 maanden ofzo.. En het is voor het kindje ook beter.. Er was zeer waarschijnlijk lichamelijk gewoon iets helemaal mis met de uk, dus dan zou het ook geen "menswaardig" leventje krijgen.. En de VK zei ook, als was het nu goed geweest, had het idd over n paar weken fout gegaan.. Het was gewoon niet goed.. Al was de klap natuurlijk wel enorm.. Zie ook erg tegen op als het kindje er uit komt.. De VK raadde aan om deze week nog af te wachten, is het dan nog niet gebeurd, dan krijg ik pillen.. Zie er zo vreselijk tegen op.. Lijkt me echt erg als het gebeurd.. Ze heeft me wel uitgelegd hoe het allemaal zal gaan gebeuren enzo maar toch.. Ik vind het eng.. Maar het "positieve" ervan, is dat we als ik daarna ongesteld ben geweest we het wel weer kunnen gaan proberen als we er dan aan toe zijn Al zullen de 1e weken wel nog veel onzekerder zijn als dat ze nu al waren..
Wat een rotnieuws zeg Ik ben zelf ook aan het wachten op een miskraam, leef echt met je mee.. Ik heb een nieuw topic aangemaakt om verder te kletsen met de dames die in en rond april een miskraam hebben gehad en weer verder gaan.. Dus als je zin hebt kunnen we daar verder kletsen.. Doe rustig aan meis
Bedankt allemaal.. @ Fliertje - jij ook heel veel sterkte.. Ook met wachten.. Hier is nogsteeds niks gebeurd. Geen buikpijn, rugpijn, bloedverlies.. Mag van mij nu wel komen eigenlijk..