Pfff ja verschrikkelijk he.... Volgens mij blijft dat gevoel nog wel even! Het is gewoon zo heftig wat je mee maakt, moet je ook echt de tijd geven. Kan je er een beetje over praten met de mensen om je heen? Hoe is je man eronder? Met mij gaat het lichamelijk goed, vandaag weer controle gehad. Had nog wel wat slijm in mijn baarmoeder, maar dat kon geen kwaad (omdat het geen weefsel was). Ik was echt heel erg opgelucht, anders had ik nog gecurretteerd moeten worden. Voor mijn gevoel kunnen we nu ook weer een beetje vooruit kijken. Emotioneel is heel wisselend, de ene dag word ik met zo'n leeg gevoel wakker dat ik de hele dag wel kan huilen en de andere dag gaat het redelijk.... Kost echt tijd... Wij zaten eerst te twijfelen of we een menstruatie moesten afwachten, maar we hebben toch besloten om deze maand niet over te slaan. Ik ga geen ovu-testen gebruiken, we zien we of het deze maand raak is.... probeer het een beetje los te laten! Hopelijk heb je de 24e goed nieuws, nou ja voor zover je het goed nieuws kunt noemen....
Gelukkig kan ik er met zowel met mijn man als met mensen uit mijn omgeving er goed over praten. Merk nu wel bij ik het kan doen en wie niet, zo heeft een vriendin alleen op Facebook iets laten horen. En een andere vriend heeft alleen tegen mij. Man gezegd toen hij belde: 'ja, vervelend'. Dan denk ik dat een smsje wel het minste is wat je kan doen. Maar ja, je doet er weinig aan. Kun jij er goed over praten?
Dat is fijn dat je er met je man en andere goed over kunt praten, is nu zo belangrijk!! En inderdaad, je komt er ook echt achter wie je echte vrienden zijn.... Ik merk zelf dat veel mensen niet goed weten wat ze moeten zeggen, dan krijg je opmerkingen als: je weet in ieder geval dat je zwanger kunt worden, of: dan zat het niet goed en is het maar beter zo, of: het komt vast wel weer goed..... Heel goed bedoelt natuurlijk, maar daar heb ik niks aan! We hadden ons zo verheugd op dit kindje, en nu is het er gewoon niet meer!! Dit komt niet meer goed, dit kindje zijn we gewoon kwijt! Ik houd maar in mijn achterhoofd dat ze het allemaal goed bedoelen en niet weten wat ze anders moeten zeggen, maar soms kan ik er niet zo goed tegen..... En ik vind ook, een smsje moet er wel vanaf kunnen toch? Is het minste wat ze kunnen doen vind ik.... Lastig he... @Boeboe, bedankt voor je lieve berichtje!
Zo vervelend ja die opmerkingen. Ik weet ook wel dat ik zwanger kan worden, maar als het net een paar dagen daarvoor is gebeurd dat iemand dat zegt....dat vind ik niet echt het goede moment. Ik probeerde me er toen zo weinig mogelijk van aan te trekken, maar dat is soms toch wel erg moeilijk. Nu gaat het gelukkig weer goed met mij, maar in het begin was ik echt helemaal de weg kwijt. Hoe gaan jullie er nu mee om? Veel praten of juist niet?
Tja inderdaad, dat weet je zelf ook wel ..... Ik zie dat jij weer voor een eerst ongesteld bent geweest, heb je bewust gewacht of zijn jullie het al meteen weer gaan proberen? Fijn dat het weer goed gaat met je! Het kost echt tijd he.... Ik merk dat veel praten echt fijn is, dan wordt het allemaal wat minder zwaar. Morgen gaan we er even 3 dagen tussenuit met z'n 2en, heb ik echt zin in! Even een andere omgeving!
Lekker er even tussen uit. Die opmerkingen zijn inderdaad niet leuk. Ook als mensen niet weten wat ze moeten zeggen, zeg dat dan. De vriendin waar ik het overhad, heeft zelf een aantal jaar geleden een abortus ondergaan (vanwege omstandigheden). Het is natuurlijk niet het zelfde, maar je verliest toch een kindje. Van haar snap ik het nog het minst dat ze niet reageert.
Jeetje, daar verwacht je inderdaad wel wat van! Ze moet toch wel een heeeel klein beetje weten hoe jij je voelt!? Jammer is dat dan he..... Helaas is dat vaak van de mensen waar je het niet van vewacht.... Hoe voel jij je vandaag? Slaap je ook wel een beetje?
Slapen gaat gelukkig goed. Merk dat het toch 'makkelijker' wordt. Alhoewel ik het wel raar vind dat er geen kindje meer in me zit.
Fijn dat het slapen goed gaat, scheelt echt enorm! Ik had vooral de eerste dagen dat ik geen oog dicht deed, dan lag ik maar te malen! Blijft een raar idee he dat je gewoon niet meer zwanger bent, ik had vooral een heel leeg gevoel. Heb jij al een zwangerschapstest gedaan? Ik van de week een keer, nou die knalde nog . Hopelijk zijn alle hormonen snel uit mijn lichaam.... Geen idee hoe lang dat kan duren! Jij?
Oh ja daar deed je aan mee he.... Ik zou het eerst ook doen, maar ik was zo misselijk en moest veel overgeven... Ik dacht, die lucht trek ik niet . Hopelijk komt alles snel weer op gang....
Echt? Ik las namelijk dat de bussen erg stonken, dat hield mij tegen... De volgende keer ga ik het zeker proberen. Cytotec is eigenlijk een maagbeschermer, maar wekt op miskramen op . Ik heb dit 2 keer in moeten brengen, waardoor alles op gang kwam.
Zie net dat ik dat ook heb gehad. Ik heb 4 pilletjes ingenomen. Begon toen na ongeveer3 uur te werken ben er goed ziek van geweest. Hoe is het bij jou gegaan? Ga nu ff verder met de trap verven.
Dat is vervelend zeg! Bij mij viel het best wel mee, wel buikpijn natuurlijk maar was wel te houden... Kwam na 5 uur op gang gelukkig. Heb jij het vruchtje nog op kunnen vangen? Succes met schilderen!!
Nee, maar volgens de vk zal je het ook bijna niet met je blote oog kunnen zien. Jij wel? Mag je nu weer beginnen om zwanger te worden?
Ik heb het vruchtje op kunnen vangen ja, bij mij was het 7 weken en 3 dagen. Dan is het ook een heel stuk groter. We hebben het begraven in onze achtertuin, dat vond ik wel heel fijn. Schiet het op met de trap? Wij mogen ook weer proberen om zwanger te worden, ze raaden aan om 1 cyclus te wachten ivm bepalen van het termijn. Medisch gezien kan het geen kwaad, dus we willen het weer gaan proberen.
De trap naar de zolder is bijna klaar. Dan nog de trap van de begane grond naar de 1e verdieping. Wat een werk. We zijn vandaag begonnen. Wat we (ik) vandaag niet af krijg, doen we maandag. Waarschijnlijk moet het nog een keer over. Wel mooi om het kindje in de tuin te begraven. Ik heb van mijn zus een hangertje in de vorm van een klavertje 4 gekregen en van mijn man een vlindertje (ook een hangertje). Verder heb ik een cd samen gesteld met liedjes die mijn gevoelens uitdrukken.
Hoi meiden! We zijn er na de miskraam vol voor gegaan, maar ik ben ongesteld geworden. Ongelooflijk, precies een cyclus van 28 dagen. Daar mag ik toch wel trots op zijn vind ik. Aankomende maandag zou m'n ei moeten komen, dus dat wordt een leuk weekend haha. Zo Didi, flinke klus denk ik? . Ik heb ook het vruchtje opgevangen en begraven in de achtertuin, vond ik zelf ook prettig. Toen ik 't' zag liggen in m'n maandverbandje was er geen twijfel over mogelijk dat dit het vruchtje was, god wat voelde ik me k**. Maar ja, had me er wel een beetje op voorbereid. Ik vond de lucht van die flessen van MvM ook wel meevallen eigenlijk. Ik vind ze daar ook wel ontzettend lief, volgende keer ga ik ook zeker weer meedoen. Eerst maar eens zwanger worden .