ik ben nu 4 weken aan het voeden en net als bij mijn eerste kindje doet het voeden mij pijn, toen is alles maar dan ook alles bekeken en uitgesloten (dus bv een spruw kuur gedaan etc) en nu ook al lactatiedeskundige gehad maar het heeft nog niet geholpen. hoe lang zal ik nu doorgaan zit ik nu te bedenken met die pijn in mijn borsten zo is het namelijk niet leuk meer. bij mijn eerste heb ik 4 maanden fulltime gekolfd en daarna de fles gegeven maar daar heb ik nu geen tijd en energie voor.
ik wil dus niet meer op zoek gaan naar waar de pijn zit maar meer een advies hebben van zal ik doorgaan met die pijn waar ik dus ws ook ontzettend moe van wordt of stoppen en op kunstvoeding overgaan. ik vraag me af of mijn leven er dan wat beter op wordt. ik denk namelijk neit dat ik er achter kom waar het zit omdat ik bij de eerste al 3 keer bij een lact. deskundige ben geweest en nu ook is er ook een ld bij me thuis geweest maar ze weten het ook niet. het is net uit te houden maar vooral snachsts is het pijnlijk ws ook omdat ik dan moe ben
Hallo Susan, Sorry voor het late antwoord. Ik begrijp dat je al lang met pijn voedt. Dat je bij een eerder kindje hetzelfde probleem had. Ik zal niet gaan proberen na te gaan waar het probleem ligt. Als je al een lactatiekundige hebt gezien dan houdt het voor mij op. Via de mail is het dan helemaal ondoenlijk. Wel appart dat het bij beide kindjes hetzelfde gevoel oplevert (er zit niet toevallig een kort tongriempje in de familie?) Jouw vraag aan mij is natuurlijk lastig. Ik kan jou niet zeggen dat je nu beter een flesje moet geven. Ik zie het zo. Je weet zelf de voordelen van borstvoeding. Ik zeg zelf altijd, het maakt mij niet uit hoe lang jullie BV geven, als je er maar met plezier op terug kan kijken. Dat kunnen 3 druppels, 3 dagen, 3 maanden of langer zijn. BV geven is iets wat jullie samen doen. Zodra 1 van de twee er "klaar" mee is dan is dat het moment om te stoppen. Als ik daarvoor nodig ben om te zeggen dat een flesje beter is dan denk ik dat het voor jullie goed is om nu even aan jezelf te denken. Als een flesje rust kan brengen en het partroon van chronische vermoeidheid en stress rondom de voedingen kan doorbreken dan denk ik dat jullie er goed aan doen om te stoppen. Ga lekker genieten. Je hebt je meisje al zoveel goeds meegegeven. Denk nu aan jezelf en de rest van je gezin. Succes Ilse
hoi ilse, een kort tongriempje is het niet. ik denk dat ze allebei een klein zuinig happie nemen. ondertussen ben ik een paar dagen verder en het lijkt wel weer beter te gaan, ik heb 2 keer een borstonsteking gehad de 1e keer was dat duidelijk en gaf dat ook pijn en de 2e keer wist ik het niet zeker maar dat was ook een b o. ik stel nu minderhoge eisen aan mezelf, soms geeft mijn vriend een flesje kv asl ik heel moe ben en nu gaat het gelukkiig beter dus zoals het er nu uitziet ga ik door! mijn vorige kindje heeft ook gehad tot ze bijna 1 was toen was ik ondertussen 4 maanden zwanger en ben ik gestopt dus wie weet hoe lang we het nu weer vol houden ... bedankt voor het meedenken in ieder geval!