Ok, ik zit me hier even heel erg kwaad en verdrietig te maken. Mijn dochter heeft al 4 weken last van spruw en we zijn inmiddels aan het vierde portje nystatine toe. Mijn huisarts weigert gewoon daktarin voor te schijven.. Ik snap het allemaal wel hoor, het mag pas vanaf 4 maanden maar als nystatine overduidelijk niet doet wat het moet doen, dan verzin je toch wat anders?? Iemand anders nog tips tegen spruw?
weet je zeker dat het spruw is? mijn zoontje heeft toen hij een maand oud was ook een hele tijd nystatine gebruikt. De huisarts kwam er na een week of 2/3 achter dat het geen spruw was maar gewoon witte vlekjes op t tandvlees (waarschijnlijk doorschemeren van de tandjes)
Mijn zoontje kreeg na de 3de keer wel daktarin, klein beetjes mocht ik opsmeren. Het was zo weg. Weet dat het niet helemaal verantwoord is maar ik heb nog extra tube. Dat andere hielp hier ook niet
Nee precies, ik weet dat het met daktarin zo weg is. Mijn huisarts zei vorige week dat ze het niet meer voorschrijven omdat de apotheek dan moeilijk gaat doen. Is de apotheek de baas ofzo? Oh, ik ben er zo boos over. Het had ALLANG weg kunnen zijn..
ow verschrikkelijk is dat. ik heb na de 4e keer ook daktarin gekregen, onder luid protest van de apotheek.. maar mijn arts zei gelukkig, ik schrijf het voor dus jullie zijn het verplicht om te geven. kun je niet aan je huisarts vragen om het op jouw naam uit te schrijven als hij zo bang is voor de reactie van de apotheek? als ik jou was zou ik wel op je strepen gaan staan, want als het na 3 kuurtjes nystatine nog niet weg is gaat het er ook echt niet meer van weg!
Die Nystatine werkte hier ook niet. Daktarin wel, was bij de ene arts wel mogelijk (een invaller), maar mijn eigen huisarts schreef het dus niet uit! Ooh, en dan moest ik nog langskomen ook om te kijken of het wel echt spruw was, want hij zag niets (nee, maar zoveel ik als mijn zoontje hadden het al 2 x gehad, dus ik wist precies hoe het voelde en dat die stippen pas een paar dagen later kwamen). Zo irritant! Ik snap dat het moeilijk slikken is als je zo'n hele lepel in 1 x geeft, maar ik verdeelde het gewoon over 3 keer wat ik met mijn pink in het mondje smeerde, ging prima. Ja, alleen hebben ze hier regionaal afgesproken geen Daktarin meer uit te schrijven . Was blij dat ik nog een restje had van de oudste wat nog goed was.
mijn man had de huisarts gebeld, die kan veel beter op zijn strepen staan dan ik, maar niks hoor! Ik ben nu ook al twee keer met die koters erbij langs geweest (wat nog een heel gedoe is ook) omdat ze het eerst wilden zien. Zelfs het CB drong er bij mij op aan dat ik echt echt echt om daktarin moest vragen, nou, die zijn meestal niet echt voortvarend met dit soort dingen.
Mijn dochtertje had het ook toen ze 2 weken oud was. Ook Nystatine gekregen en dat hielp niet. Volgens de huisarts mocht ze niks anders ervoor krijgen. Totdat ze een paar dagen later in het ziekenhuis belandde met een buikgriep. De volgende dag kom ik bij haar en wat ligt er bij haar bedje? Juist Daktarin! We kregen de tube mee naar huis, na 2 dagen was het weg! Gewoon weer de huisarts bellen! En toch blijven aandringen! Mijn dochtertje had er ook veel last van en van de Nystatine ging ze kokhalsen, zo zielig! Nu was het zo over.
Mijn zoon is ook met 4 weken begonnen met nystatine en toen dat na 2 weken nog niet over was kreeg ik daktarin. De apotheek heeft naar de huisarts gebeld en toen kreeg ik het mee. Het was bijna over toen hij ook nog een antibioticakuur mee kreeg ivm een oorontsteking. Toen is de spruw weer opgelaaid. Ik ben dus nog steeds aan het smeren. Een goede hygiëne is erg belangrijk. Dagelijks alles uitkoken en ook de spuugdoekjes en kleertjes wat sneller wassen.
Hier 2 kuren nystatine gehad, waarop de spruw niet wegging. Op aanraden van de huisarts gestopt met medicatie, ook idd omdat de daktarin nog niet mocht en ik het daarom ook niet wilde, en even aankijken. Uiteindelijk is spruw onschuldig en trekt het ook vaak vanzelf weg, dat is ook wat bij ons gebeurde. Maar goed als jij of je kleine er veel last van heeft kan ik me voorstellen dat je iets wil wat echt helpt.
Misschien kan je eens gentiaanviolet vragen? En geef je BV? Dan is het belangrijk om jezelf ook te behandelen!
hier ook ontelbaar veel flesjes nystatine gehad, idd geen daktarin... na 5 weken ellende en gekissebis heb ik t opgegeven, zoook de spruw want na een week nietsdoen was t weg....
nou, nietsdoen is dus ook nog een optie. And the story continues, ik was net bij de apotheek om het herhaalrecept op te halen, hebben ze ipv nystatine een grote fles zantac voorgeschreven.. Die gebruikt mijn dochtertje inderdaad ook, maar die hebben we nu even niet nodig. Het zijn wel een stel prutsers..
Dat wou ik net zeggen! Ik heb zoveel spruw gehad tijdens mijn bv-periode van 10 maanden. Uiteindelijk begonnen met Gentiaan Violet en weg was het, super! Niet verkregen via de huisarts maar besteld op internet. Is geen officieel geneesmiddel maar ene homeopatisch middeltje. Nog beter dus!
na 2 kuren nystatine heb ik daktarin gehad, hoewel daniel ook nog geen 4maanden was, maar toen was het zo over! maar huisarts heeft apotheek erbij, dat scheelt misschien ook wel. En hij had eerst wel andere arts gebeld of die er ervaring mee had omdat hij het zelf niet had.