Al 48 uur weëen, maar bevalling zet nog niet door, advies gevraagd?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fnoepie, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    6 augustus was de uitgerekende datum. Daar zit ik nu dus 2 dgn overheen. Op zich niks bijzonders, maar ik heb wel al bijna 48 uur weëen. En daarvoor ook een hele nacht + ochtend weëen gehad en toen 1 dag even niets en 's avonds begon 't weer.
    't is gisteren overdag even op een laag pitje geweest (hielden hooguit 30 sec aan en maar 1x per half uur of uur soms) maar weg is het niet geweest. Vannacht zijn ze ook heftiger geworden en aldoor dik een minuut durend, maar ik bleek helaas nog maar 1 cm ontsluiting te hebben volgens de VK. :(

Heel de nacht om de 4 à 5 minuten weëen gehad dus weer en nu overdag is het in de loop van de middag wat afgezwakt, maar ik begin inmiddels een beetje aan 't eind van m'n Latijn te raken.

Ik ga straks weer bellen met de VK, maar wilde even hier navragen wat jullie zouden adviseren?
    Aan de ene kant heb ik het liefst dat ze iets geven/doen waardoor de weëen sterker worden en de bevalling eindelijk door gaat zetten, maar aan de andere kant...pffff heb de puf er al haast niet meer voor. Wil eigenlijk gewoon rust, slapen...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is allemaal voorwerk, we kunnen nog niet zeggen dat je bevalling is begonnen. Het is niet voor niets hoor, het helpt zeker wel om je baarmoedermond rijper en zachter te maken. Ik zou in zo'n geval een slaappil geven om even goed tot rust te komen, meestal zet het wel door daarna.

Mirjam

3. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Ben dus voor de zekerheid naar het ziekenhuis geweest alwaar een CTG gemaakt is, alles oké en ben naar huis gestuurd met 2 paracetamol en 1 oxazepam om in ieder geval wat te kunnen slapen, maar helaas heeft dat totaal, maar dan ook totaal niet gewerkt.
    Gewoon nog heel de nacht weer weëen gehad..... :(
    Ik weet het nu niet meer, zit er aardig doorheen.
    Wil eigenlijk gewoon het liefst z.s.m. ingeleid worden en dan wel de mogelijkheid hebben een ruggenprik te krijgen....heb er weinig vertrouwen meer in dat ik het anders nog aankan allemaal....terwijl ik zo helemaal niet dacht over bevallen....maar alles doet nu gewoon zeer. Zit te rillen als een rietje praktisch aldoor...
    Ga zo de VK bellen...

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je nog niet echt regelmatige weeen hebt en zo moe bent is inleiden niet zo'n goed idee. Een nachtje in het ziekenhuis slapen met een ander medicijn, pethidine, een injectie, lijkt me dan een beter plan.
    Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina