Koortslip dreumes - hoe blijft hij ervan af?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zusje90, 9 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zusje90

    Zusje90 Bekend lid

    3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Vanmorgen werd m'n grote vrees waarheid; zoonlief van 15 maanden heeft een koortslip. Moet wel van mij komen, want ik heb er sinds maandagavond last van. Ik ben heel voorzichtig geweest; zodra ik het voel opkomen raak ik m'n gezicht nauwelijks nog aan, handen wassen, aparte handdoeken, bekers enz. Maar toch ergens iets gemist helaas.. vind het zo erg! :cry:

    Gelukkig lijkt hij er niet echt last van te hebben. Het is een ieniminieplekje en omdat ik helaas al te goed bekend mee ben, herkende ik het. Maar hoe zorg ik er in vredesnaam voor dat hij er niet aankomt?! Dat is toch onmogelijk? Vandaag al tig keer z'n handen gewassen, net droog en dan grijpt hij weer naar z'n mond :confused: kan ik weer beginnen.. en 's nachts kan ik het natuurlijk niet in de gaten houden. Wat dan? Hij is echt te groot voor sokken aan z'n handjes, die trekt hij meteen uit.

    Wat zijn jullie tips? Het valt nu nog mee, maar ik ben zo bang dat hij het verspreid en straks helemaal onder zit. Is die kans groot? Wat zijn jullie ervaringen?

    En borstvoeding kan ik nu zeker ook niet meer geven? :(
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb even zo gauw geen tips vwb. hoe je kan voorkomen hoe je kindje eraf blijft. Ik vrees dat dit onmogelijk is, maar misschien hebben anderen goede tips.

    Omdat ik geintrigeerd raakte door je laatste vraag EN ik zag dat nog niemand na 1,5e dag had gereageerd, ben ik even gaan Googlen voor je.

    Het eerste resultaat wat ik kreeg:
    Koortslip en borstvoeding
    Als jij een koortslip hebt, kun je gewoon borstvoeding blijven geven. Was je handen goed van tevoren en draag eventueel een mondkapje of plak het blaasje af. Controleer wel regelmatig je tepels en tepelhoven op blaasjes. Deze blaasjes kunnen ook het herpesvirus bevatten.

    Daarna ben ik voor de zekerheid nog even op thuisarts.nl gaan kijken. Dat is een betrouwbare website die ik al langer gebruik om iets medisch op te zoeken. Onze HA raadde ons van de week zelfs nog aan om het eea. na te lezen op die site.
    Ook daar staat dat het gewoon kan.
    Dit is de tekst die ik van thuisarts.nl haal:
    • Heeft u een koortslip en geeft u borstvoeding aan uw pasgeboren baby? Was dan uw handen goed met water en zeep voordat u gaat voeden. Bedek uw koortslip met een pleister of mondmasker tijdens het voeden.
    Hopelijk heb je hier wat aan en zijn jullie er beiden gauw weer vanaf.
     
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Kun je het niet afplakken met zo’n pleistertje speciaal daarvoor? ( ik weet de naam ff niet ) aan de lucht droger is natuurlijk beter, maar niet als hij er telkens aan zit natuurlijk.
     
  4. Zusje90

    Zusje90 Bekend lid

    3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel voor jullie reacties!

    Afplakken heb ik ook aan gedacht, maar zou hij er dan niet juist aan gaan zitten?

    @hummeltje5 lief van je dat je h.e.a. hebt opgezocht!

    Gelukkig is het echt maar een heel klein plekje en lijkt het ergste nu voorbij, dus hopelijk nog een paar dagen en dan zijn we ervan af!
     

Deel Deze Pagina