Hoi, ik wil mijn eigen vk niet constant lastig vallen met mijn vragen, dus stel ik hem even aan jullie. Mijn eerste zwangerschap eindigde in een gezonde dochter. De 2 zwangerschappen daarna gingen helaas mis. De eerste was een MA bij 11+2 waarbij het kindje gestopt was rond de 8 weken en de 2e was een spontane miskraam bij 6+2. Nu ben ik ik weer in verwachting. Dolblij natuurlijk maar ook ontzettend bang om dit kindje ook kwijt te raken. Is er na 2 miskramen een verhoogde kans op dat ook deze zwangerschap weer fout gaat? Mijn vk vertelde dat er een groot verschil zit in het feit dat de eerste een ma was en de 2e een gewone miskraam. Op de vraag of de kans nu echt verhoogd is, gaf ze geen antwoord.. Alvast bedankt!
Hoi Charity2010, dat ligt eigenlijk aan de oorzaak van de MA en de miskraam. Dat weet je eigeniljk nooit, dus het is moeiljik echt duidelijk te zeggen of de kans vergroot is. Wel is het zo dat artsen na 2 miskramen je de mogelijkheid geven naar oorzaken te zoeken door bv bloedonderzoek en echo's. Die kans is dan wel verhoogd. Maar de kans is nog het allergrootst dat ht nu wel goed gaat. Dus ik kan het je ook niet zeker zeggen helaas. Bij 3 miskramen is je kans wel verhoogd, maar nu is het een randgevalletje helaas. Ik duim met je mee. Groetjes Brigitte