vanaf hoelaat vroeg in de ochtend papfles? 15 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sundance11, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Mijn zoontje is 15 maanden en krijgt tussen 18.30 en 19.00 zijn laatste fles 180 en 4 scheppen bambix.

Hij is nooit een uitslaper geweest en werd altijd rond half 6 6 uur wakker en kreeg dan de papfles. Nu wordt hij al een tijdje vaak rond half 5 wakker. Voor mijn gevoel is dat te vroeg voor de papfles dus geef ik hem 120/3. Want hij heeft wel honger dan. Maar heel vaak blijft hij een beetje aan het jengelen kletst. En als ik hem dan rond half 6 de papfles geef valt hij wel in slaap.
    Zal ik hem dan toch maar rond half 5 de papfles geven. Hij heeft immers wel al een ruk van 10 uur gemaakt. Ik ben niet van het laten huilen. Honger is honger.

Maar ben benieuwd of er nog meer moeders zijn met dreumesen die zo vroeg al honger hebben.

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Wat krijgt je zoontje de rest van de dag te eten? Misschien dat hij 's avonds juist wat meer kan gebruiken, zodat hij niet 's ochtends van de honger wakker wordt? Of misschien drinkt hij te weinig?

Hier kreeg zoon vanaf ruim een jaar geen flessen meer, maar gewoon een broodje in de ochtend. Is wel even wennen geweest in het begin hoor, want in het begin had hij echt moeite met het idee geen fles meer te krijgen (zodra je hem in zijn stoel zette, begon hij te huilen en zijn armen uit te strekken omdat hij bij je wilde zijn). Toen na een week of 2 opnieuw geprobeerd en toen had hij er wel vrede mee.

En niet laten huilen omdat hij honger heeft, is natuurlijk volkomen terecht! Dat zou gewoon wreed zijn :$ En vannacht gaat de klok ook een uur vooruit, dus misschien dat dat scheelt! Dan kan je proberen om hem in een iets ander ritme te krijgen qua tijden :)

3. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Onze dochter (14mnd) krijgt ook wel eens heel vroeg haar pap, als ze vroeg wakker is. Ik zou alleen wel stoppen met de fles in de ochtend, hier is het gewoon pap uit een bakje met een lepel.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier geen ervaring met zo vroeg een fles

Maar mijn dochter krijgt nog steeds een flesje melk 's morgens, en erna een boterham.

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wat eet je zoontje verder op de dag?

Als mijn zoontje eerder wakker is, laat ik hem meestal gewoon nog in bed liggen. Maar hij huilt dan ook niet. Ligt een beetje te brabbelen en soms nog wat weg te dromen.
    Rond half 8 / 8 uur haal ik hem er dan uit, maar dan heeft ie wel meteen honger ;) hij krijg dan zijn pap.

Half 5 zou ik echt te vroeg vinden om de dag te starten eigenlijk. Of slaapt hij daarna nog wel? Maargoed, honger is honger en ik zou hem dan ook niet laten huilen.

Mijn zoontje krijgt vanaf 1 jaar geen fles meer voor het slapen gaan. Hij dronk ook niet veel meer. Hij eet gewoon savonds met de pot mee en yoghurt als toetje.
    Hij eet best veel op een dag, misschien heeft je zoontje ook wat meer nodig om de nacht goed door te komen? Of savonds misschien wat later naar bed?

6. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Hij slaapt meestal na de papfles weer verder tot een uur of 7. Geef ik die fles niet dan slaapt hij sowieso niet meer.
    Verder is dit zijn eetschema

Half 8 boterham met paar slokken sap.
    9.45 1 stuk fruit met half bekertje sap.
    12.00 boterham met 90 cc melk uit rietjes beker ben aan het oefenen om de beker te geven met middageten.
    15.00 koekje met beker sap.
    17.30 met de pot mee en vla met yoghurt.
    18.45 200 cc halfvolle melk met 4 scheppen bambix.

Lijkt mij voldoende toch?

Misschien idd met de klok verzetten dat het ritme wat beter wordt.
    een bordje pap wil hjj niet, en om nou om 5 uur al met een bordje pap in de keuken te zitten heeft ook niet echt mijn voorkeur.

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als hij met papfles weer lekker gaat slapen en zonder niet lijkt de keus me niet zo moeilijk, de rest van zijn schema ziet er verder ook prima uit.

8. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef mijn zoontje wel gewoon om 5 uur z'n fles..
    Hij is ook 15 mnd en komt tussen 5-7 voor z'n fles.

Als hij om 5 uur komt, dan slaapt ie door tot 8-08:30.
    En om 7 uur begint de dag gewoon.

Als hij om 5 uur z'n flesje heeft gehad, krijgt hij als we opstaan gewoon een broodje.

Honger is honger.. En hij heeft om 5 uur duidelijk honger.
    En meer eten overdag kan bijna niet. Hij eet de hele dag al haha.

9. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Zijn schema is inderdaad prima, dus ik zou ook gewoon die fles blijven geven. Wel kan je eventueel gaan proberen om die fles langzaam af te gaan bouwen, maar dat is iets wat je natuurlijk zelf moet beslissen :)

Deel Deze Pagina