Twijfel ovulatie testen gebruiken of niet ?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Luchia, 13 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Hallo ,

Wou toch even naar jullie mening vragen. Ik zit heel erg in de twijfel als ik nou wel of niet met ovulatie testen moet beginnen. Bij me zoon heb ik ze nooit gebruikt eigenlijk ... Verder zien me vriend en ik elkaar soms 2 dagen niet in verband met werk. Dan ben ik zo bang dat ik ga lopen stressen als dan net me ei zou springen. Wat vinden jullie ?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Moet je geheel zelf weten. Wat voor jou/jullie het prettigst voelt.

Besloten om nog even geen ovulatie testen te gaan gebruiken.
    Puur om mezelf niet gek te laten maken. ;)
    En ik ben niet van het bewuste klussen. Dus dan heb ik die ovu testen ook niet nodig.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik vond het wel handig omdat ik dan wist vanaf wanneer ik zou kunnen testen. Mijn cyclus schommelde namelijk. En wanneer de ovulatietest positief was vonden we het toch wel leuk om dan net even een extra poging te wagen ;)

4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ligt eraan wat jullie zelf fijn vinden
    Ik had bij de eerste onregelmatige cyclussen waar ik heel onzeker van werd en nooit wist of ik wel of niet over tijd was.
    Hier dus bij de 2e meteen ovulatietesten gebruikt zodat we gerichter konden klussen en ik wist wanneer ik ongeveer ongesteld moest worden.

5. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Vorig jaar 1 keer gebruikt, maar was meer omdat ik zulke duidelijke signalen halverwege de eerste cyclus had dat ik in de cyclus daarna wilde checken of ze symptomen van de vruchtbare fase waren (meer een onderzoek dan dat ik mijn piek wilde weten). Kan me herinneren dat ik maar 1 keer een streepje heb gehad en niet zoals je hier leest dat ze echt een opkomende piek krijgen en weer een afnemende dus heel nuttig vond ik het persoonlijk niet (maar wel mijn hypothese bevestigd ;) )
    Ik weet niet hoe lang jullie al bezig zijn dat je ze mogelijk overweegt, maar jij kent jezelf het beste. Als je bang bent dat je er juist door gaat stressen dat je man dan net weg is als je zou "moeten" dan zou ik het voor mij juist niet doen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb ze zelf wel even gebruikt, maar ik ben gaan temperaturen, veel handiger met mijn lange en onregelmatige cyclus destijds. Dan zie je wanneer je eisprong is geweest. Bij het net stoppen met de pil zou ik eerst nog even niets gebruiken en het op z'n beloop laten en regelmatig sex hebben ;). Heb ik ook gedaan in het begin, alleen werd ik nooit ongesteld en ben met hulp van het ziekenhuis zwanger geworden, dus toen wel mijn cyclus gaan monitoren.

7. Smoothie123

Smoothie123 Actief lid

7 apr 2016
    222
    67
    28
    Ik heb ze ook gebruikt. Het maakte me helemaal gek. Als hij dan positief was wilde ik natuurlijk ook meteen werk ervan maken en dan wordt het zo "gepland". :confused:
    Niet echt spontaan meer.
    En dan was ik daarna altijd aan het tellen wanneer ik eindelijk eens een testje kon wagen. Nee voor mij niet goed. Werd er gek van.
    Heb ze toen 3 maanden gebruikt. Ook de dure van clearblue. En ook op die dagen dat ie positief was seks gehad. Die ronde niet zwanger. Ronde erna. Alles van me afgegooid en geen ovulatie testen gedaan. En ja hoor toen was het raak. :)

Het ligt er misschien ook aan hoelang je bezig bent en hoe je zelf ermee om kan gaan.

Deel Deze Pagina