Ik wil het even kwijt..

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Suuuss, Jun 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suuuss

Suuuss Lid

Apr 22, 2014
    50
    9
    8
    Female
    Ik wil dit even van mij afschrijven, maar reacties zijn natuurlijk welkom. Nog maar vier maanden geleden ben ik bevallen van mijn prachtige zoon R. Ik had een perfecte zwangerschap en R. is een voorbeeldige baby. Drie maanden na mijn bevalling ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden. Niemand weet natuurlijk of hun cyclus direct regelmatig is na de bevalling. Mijn tweelingzus heeft na haar zwangerschap nog nooit zo'n regelmatige cyclus gehad. Nu weet ik dat ik ons niet moet vergelijken. Maar onze zwangerschappen waren ook exact hetzelfde (alleen heeft zij een meid gekregen), dus gebruik ik haar als referentiemateriaal.
    Ergens vorige week begon het. Ik kreeg van die vlagen van weeïge buikpijntjes. We waren bijna 4 weken verder, dus ik zou weer ongesteld moeten worden, dacht ik. Maar het kwam niet. Toen merkte ik dat ik weer haaruitval had. Ik bedacht me dat de laatste keer dat ik haaruitval had ik zwanger was van R. Ik was een van de weinigen die geen prachtige, volle haardos kreeg. Onder de douche deden mijn tepels zeer van de stralen en volgens mij wordt de hoeveelheid borstmelk minder. Enkele symptomen zouden verklaarbaar kunnen zijn. Zere tepels bijvoorbeeld omdat R. krachtiger is gaan zuigen. M'n zere onderrug omdat R. zo goed groeit en lekker zwaar wordt. Buikpijn omdat ik elk moment ongesteld kan gaan worden. Ik was gaan kijken bij FF hoe ik me vorig jaar voelde in de eerste maand van mijn zwangerschap. Ik heb toen blijkbaar opgeschreven dat ik last had van weeïge buikpijn en dat mijn borsten zeer deden. 'Zou het dan toch..?' dacht ik.
    Ik heb het tot vandaag aangekeken of ik misschien ongesteld zou worden. Mijn man is dit weekend weg met trainingsweekend, dus ik wilde het hem uiterlijk vandaag vertellen. Er kwam voorzichtig een klein glimlachje bij hem. Samen besloten we een test te doen.
    Helaas was de test negatief en heb ik hem direct in de prullenbak gegooid. Ik vond het jammer, ook al zou het wel erg vroeg en snel zijn. Maar stiekem had ik het toch wel heel erg leuk gevonden.
    En toen deed ik iets stoms. Ruim een uur later heb ik de test uit de prullenbak gehaald en nogmaals gekeken. Heeeeeeeeeeeeel voorzichtig, net zo breed als het controle streepje, maar zo licht dat hij bijna niet te zien is, zie ik een streepje. Bij R. had ik al een halve week voordat mijn nod een positieve test in mijn handen en nu ben ik bijna een week overtijd. Mijn temperatuur was vanochtend ook hoog (als ik hem vergelijk met mijn temperatuurkaartjes van vorig jaar). Dus zou het? In theorie kan het, maar dat wachten is altijd zo moordend.
    Ik kijk het weer een paar dagen aan. Mocht ik volgende week nog niet ongesteld zijn zal ik weer gaan testen. Ik weet dat ik niet moet hopen, maar stiekem doe ik het toch wel.

2. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik ben wel benieuwd naar een foto. Hoe snel na het testen heb je hem weggegooid en welke test heb je gedaan?
    Kruitvat duurt bijvoorbeeld tegenwoordig veel langer dan 5 minuten voor het streepje komt.

3. Suuuss

Suuuss Lid

Apr 22, 2014
    50
    9
    8
    Female
    Hoi, dank je wel voor je reactie. Het was een test van de jumbo, die zit op loopafstand. De test heb ik direct na de 5 minuten weg gegooid. Ik heb de foto erbij gezet, maar je moet echt goed kijken. Misschien zit het teveel tussen m'n oren. Ik ga volgende week testen bij het kruidvat. Die zijn mij ook altijd goed bevallen.

Attached Files:

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Ik zie wel wat maar een test is na een uur niet meer betrouwbaar dus daar heb je niet zoveel aan. Een nieuwe test doen is het enige wat mogelijk is...

5. Suuuss

Suuuss Lid

Apr 22, 2014
    50
    9
    8
    Female
    Daar heb je helemaal gelijk in. Na het weekend ga ik weer testen als ik nog niet ongesteld ben geworden. Dank je wel voor je reactie.

6. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

Jun 11, 2011
    939
    9
    18
    Female
    Ik zie inderdaad de streep ook.. Nu is het na een uur idd niet meer betrouwbaar maar ik zou morgen of overmorgen nog een testje wagen met ochtendurine.

7. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

Sep 9, 2015
    553
    72
    28
    Ik zie idd een streep op de test. Ik zou er nog een testje tegenaan doen dit weekend

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Na afleestijd + een onbetrouwbare test van Jumbo.......

Ik zou even naar de Kruidvat gaan of anders een duurder merk als CB Digitaal met wekenindicator doen. Aangezien je zegt heftige kwaaltjes te hebben + rond/na je NOD zit, kun je die prima doen. Als die kwaaltjes van HCG zouden komen, zou je nu een duidelijke test moeten hebben.

Overigens kun je prima last hebben van ontzwangeren met alle daarbij behorende heftige kwaaltjes. Voor ontzwangeren staat niet voor niets 9 maanden.

En verder zou ik niet al te veel op je tweelingzus letten. Elk lichaam werkt anders, zelfs als je een deel van een tweeling bent. Lichamen zijn geen robots die alles hetzelfde gaan doen.

Meiske2015 and Esila like this.
  9. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

May 3, 2012
    3,316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Ik heb de laatste tijd veel slechte verhalen over de jumbo testen gehoord, dat die standaard streepjes gaven na afleestijd. Hoop natuurlijk voor jou dat het wel een echt streepje is. Maar idd, je kunt er alleen achter komen door opnieuw te testen. Succes!

Esila likes this.
  10. Suuuss

Suuuss Lid

Apr 22, 2014
    50
    9
    8
    Female
    Dan zou ik eerder denken dat de rest niet goed is inderdaad. Ik test na het weekend weer en we zien wel hoe het loopt. Dank je wel voor je reactie.

11. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Jumbo is idd niet zo betrouwbaar helaas... hoop dat je toch nog een positieve test mag krijgen!

12. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,049
    17,015
    113
    Over Jumbo testen hoor ik meer slechte dan goede verhalen. Daarnaast zou je bij zulke (toch wel goed aanwezige) klachten een goed duidelijke test verwachten :)

Zelf ben ik 4,5 maand geleden bevallen en herken veel van de klachten die je nu omschrijft. Zou ook zomaar bij het ontzwangeren kunnen horen dus.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Helemaal mee eens en ook met de overige antwoorden omtrent de slechte meldingen over de jumbo test. Geven zelf binnen de tijd valse lichte/vage strepen.

14. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,824
    18,544
    113
    Female
    Ik zou een kruidvat test halen voor de zekerheid.. je weet het nooit.

15. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

Oct 12, 2014
    3,485
    2,599
    113
    Female
    Friesland
    Ik ben benieuwd of je nog getest hebt? Ik heb in maart ook een lichtpositieve test gehad van het merk htp of zoiets, huismerk van de spar. Ook dat was 4 maanden na mijn bevalling, maar ik heb een implanon dus het zou niet mogelijk moeten zijn. Waarom ik testte weet ik niet meer, volgens mij omdat ik weer regelmatig misselijk was. Daarna 2 stuks van de action gedaan in de opvolgende dagen, een early en een normale maar beiden negatief. Ik heb dus niet echt goede ervaring met huismerktesten, en zou je aanraden er een van de action of kruidvat 2v5 te doen eventueel.

16. Tjemmie

Tjemmie Actief lid

Jan 24, 2017
    329
    142
    43
    Female
    NULL
    Gelderland

Share This Page