Hey meiden, Niet zo'n fris onderwerp, maar wel erg vervelend. Ik heb elke maand rond mijn eisprong een schimmelinfectie. Dit is ontstaan na een antibioticakuur van afgelopen januari. Dus elke maand bel ik weer naar de ha voor zo'n kuur van 3 dagen. Probleem is echter dat daar vaseline in zit wat dus zeker effect heeft op je ''binnenste". Op het moment dat wij gaan klussen op mijn vruchtbaarste dagen kan dit dus nooit supereffectief zijn, omdat die rotzooi er deels nog in zit. Die vaseline houdt dan volgens mij alles tegen. Daarom de vraag, weet iemand een huis tuin en keuken middeltje of remedie tegen die irritante infecties? Ik hou me aan alle hygiene regels dus daar kan het niet aan liggen. Maar ik word zo langzamerhandje wel een beetje gek van die terugkerende infectie. En ik vind het ook genant dat ik elke maand bij de apotheek sta voor zo'n kuur... Hopelijk weet iemand iets wat kan helpen! Liefs
Hoi Nen87 Vervelend zeg, elke maand. Ik heb zelf ook een aantal jaren last gehad van een chronische schimmelinfectie (om onverklaarbare reden nu niet meer, alleen af en toe) en voor zover ik weet zijn er geen snelle huis tuin en keuken middeltjes. Het heeft puur te maken met de zuurtegraad die veranderd tijdens je menstruatie. Het kan ook dat er een schimmel in je bloed zit en daar zijn speciale dieten voor. Misschien helpen die ook voor vaginale schimmelinfecties alleen? Heb je het er al eens met je huisarts over gehad? Die weet pecies hoeveel invloed het middeltje heeft en die kan je ook doorsturen naar de gynacoloog, dat is bij mij ook gebeurd. Heel veel succes!
Bedankt voor je reactie. Ik heb nog niet met de huisarts besproken dat dit een maandelijks terugkerend iets is na mijn menstruatie. Maar ik begin er nu pas duidelijk dat patroon in te herkennen. Dus ik denk dat ik toch maar eens moet overleggen wat we er aan kunnen doen. Waarom word je doorverwezen naar een gyn en kan het niet bij de ha 'afgehandeld' worden?
Het is alweer even geleden, maar ik werd toen doorverwezen omdat het idd zo vaak terugkwam en het een beetje zat werd om elke maand bij de huisarts te zitten. De gynacoloog heeft toen gekeken of er niet meer aan de hand was. Was niet zo en kreeg ook te horen dat er niet heel veel aan te doen was. Soms stopt het bij vrouwen tijdens of na een zwangerschap (ik weet nog dat dat toen een ver van mijn bed show was en geen optie om dat te proberen hihi). Ik weet wel dat ik toen ook heel slecht in mijn vel zat en heb altijd een beetje het idee gehad at dat er ook mee te maken had... Veel succes bij de huisarts!
Er zijn ook tabletten die je kan slikken (een pil per kuur) die de candida totaal uit zouden moeten roeien. Bij mij waren die niet effectief, omdat de schimmel juist steeds bij de buitenkant zat, zeg maar. Het is voor mij al weer een paar jaar geleden, maar heb er toen zo vreselijk last van gehad- bah, het is onschuldig maar je voelt je zo vies... Maar goed, wat je zou moeten navragen is of je die pil zou kunnen gebruiken en of dat niet schadelijk is verder voor je ei of de omgeving qua slijm in je baarmoeder. Ik denk van niet, die pil wordt al opgenomen in je maag en de werking is niet lokaal zoals met die zalfcapsules (je hebt die 'eieren' die je moet inbrengen neem ik aan?), maar via je bloed. Sterkte!
meschien een tip. Granberry sappen kunnen daar ook bij helpen. en bij tuinieren zaakjes. heb je een doosje met zakjes Granberry zakjes moet je oplossen in water en opdrinken! zitten geen zoet stoffen is dus het is hellemaal goed voor je. en dat doosje heet Crandberola. is niet zo duur en help heel goed!!!
Trouwens, bij terugkeren moet je eens letten op de volgende zaken: 1. wat voor maandverband of tampons (beide kunnen irriteren en de zuurtegraad verstoren, zeker die met 'zijde' (lees: plastic) laagjes voor het gevoel ) 2. wat voor ondergoed je draagt. Ik droeg veel strings, afgeschaft en vervangen door leuke, katoenen broekjes. 3. wat je doet aan verzorging (vaginaal douchen, of zeep, beiden niet perse geweldig, ook al is het met lactacyd oid). 4. spoelen met Molkosan (verdund met zo'n vaginaal douche inbrengen) wil ook nog helpen/verlichten en houdt de omgeving wellicht ook beter 'zuur'. 5. kijk ook of je vaak broeken draagt die strak zitten in het kruis. Alles dat broeierig is kan het bevorderen. Bij mij hielp bloot slapen en veel linnen broeken dragen in die zomer heel erg. Ik heb twee keer een heel hardnekkige schimmel gehad, and cross my fingers dat het me tijdens de zw schap bespaard blijft, want als je er gevoelig voor bent is het volgens mij net als met blaasontstekingen, heel naar!
Wat je zou kunnen vragen is Fluconazol. Dat is een tabletje die je oraal inneemt. Werkt bij mij altijd super goed!
ik heb zalf......regelmatig smeren en met 2 dagen is ie weg smeer dan altijd nog wel ff 2 dagen door voor de zekerheid
Ik heb het ook veel gehad. Molkoson is inderdaad een goed middel, want natuurlijk. Je kunt er mee spoelen, maar je kunt ook 1x daags een eetlepel mengen met een glas water en dat in één teug opdrinken. Niet heel lekker, maar supereffectief. En ik heb altijd een voorraad van die vaginale tabletten in huis gehad, als 'onderhoudsdosis'. Na elke menstruatie (tampons en maandverbrand zijn goede voedingsbodem) gebruikte ik 1 tablet, preventief en ik had er nooit meer last van... Succes!