Tips veilige planten in tuin?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KleinWondertje, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Hallo meiden!

Na de verhuizing (alweer even geleden :p) is onze tuin nu bijna klaar. Heb lang getwijfeld, wel gras, geen gras, rubber tegels, alles dicht, groen.

Uiteindelijk besloten toch bijna alles dicht te straten. Straks wil ze fietsen en moet het gras er weer uit, liggen er rubber tegels en speelt ze aan de andere kant etc. Goed, nu is het dus gewoon dicht, maar... we hebben een schutting aan 1 kant die gedeeltelijk doorzichtig is. We kunnen onze buren dus zien en daarom heb ik daarvoor wat open gelaten met aarde. Ik wilde iets van klimop ertegen aan laten groeien ofzo en dan volgend jaar eens overleggen of er iets dichts kan komen. Ik was al in de tuinzaken geweest en zag mooie dingen, maar dan was ik al te laat met zaaien/planten.

Nu is mijn vraag, wat kan ik voor plantjes of bloementjes neerzetten om toch wat groens/gezelligs te hebben. Praktisch alles wat ik leuk vindt en op zoek is giftig voor die kleintjes.
    Viooltjes is tot nu toe het enige wat (dacht ik?) veilig is en geen wespen aantrekt.
    Het hoeft dus niet veel te zijn want het gaat maar om een klein stukje.

Iemand tips?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou gewoon kopen wat je mooi vind.
    Ze kunnen in de speeltuin ook een giftig plantje in de mond stoppen.
    Gewoon goed opletten.

3. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik heb daar niet eens over nagedacht bij het kopen van de planten in de voor en achtertuin :). Gewoon heel alert zijn als ze erbij komt.
    En overal kunnen ze een giftig plantje in hun mondje stoppen...

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Ik weet echt niet wat giftig is in de tuin... Gelukkig stopt ze ook bijna niets in haar mond. Maar wat in ieder geval veilig is, zijn aarbeitjes en framboosjes enzo. Misschien is dat wat?

5. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    als je op deze site kijk staat een lijst,
    het zijn er nogal wat.Ik weet dat de taxus zeer giftig is,wij hebben er een in onze tuin staan maar onze zoon heeft er nog niet eens naar omgekeken.ik zou gewoon even opletten wat je plant waar je kindje speelt in de tuin en voor de rest gewoon zetten wat je mooi vind.je laat ze toch nooit alleen in de tuin spelen als ze zo klein zijn dus je houd ze wel in de gaten

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Lavendel, aardbeien (ook lekker en leuk voor je kleintje om te zien hoe dat groeit), rozemarijn, tijm. Grassen zijn volgens mij ook niet giftig. Rozen.

Je zou verder nog eens naar eetbare planten kunnen kijken.

7. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
  8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou zelf geen lelietjes van dalen en taxus e.d. neerzetten, want dat is heel erg giftig. Maar verder vind ik dat je zelf moet opletten en het moet verbieden. Als je wel kiest voor eetbare planten (bijv Tym, violen e.d.) zou ik het niet goed vinden dat ze er wel van zou eten, want ze snapt vast het verschil niet tussen jullie eetbare plantjes en de giftige plantjes bij oma in de tuin!

Overigens moet je van de meeste heel wat opeten (behalve de hele giftige) ik denk dat geen enkel kindje het zo lekker zou vinden eigenlijk. Wel oppassen met besjes! Wat de ene kun je wel eten terwijl die van de taxus erg giftig zijn! Kleine kinderen zien het verschil niet!

10. Tink

Tink Niet meer actief

Eetbare planten zou ik dus juist niet doen, dadelijk denkt je kind dat alle plantjes eetbaar zijn. Gewoon erin zetten wat je mooi vindt, en kind leren overal van plantjes af te blijven ;)

Deel Deze Pagina