Ik wist even niet zo goed waar ik het moest plaatsen, maar aangezien ik weer graag snel zwanger wil worden plaats ik het hier maar 6 weken geleden is er bij mij op de echo geconstateerd dat ik een missed abortion had. Het was nogal bijzonder gelopen (is in een ander topic van mij terug te lezen). Lang verhaal kort, lege baarmoeder een week na een kloppend hartje te hebben gezien. Er kwam daarna ook maar geen bloed. Uiteindelijk 1 dag wat rode afscheiding gehad en dat was het (voor de eerste echo wel flink bloedverlies gehad maar toen kloppend hartje gezien, week later missed abortion). Omdat ik niet goed wist waar ik in mijn cyclus zat clear blue ovulatietesten gebruikt, die gaf op 22 april een smiley. Geen eisprong symptomen verder maar toch maar gebruikt van gemaakt. Tussen 1 en 5 mei kreeg ik echter het vruchtbare slijm, steken ter hoogte van mijn eierstok en ik was onverzadigdbaar, hihi. Op vrijdag 7 meI hield het op. Dus ik gok dat mijn eisprong dan toch langer op zich heeft laten wachten. De gynaecoloog zei ook 4-6 weken dan behoor je weer ongesteld te worden maar op de echo zag het er goed uit. Gisterenavond moest ik hoesten en kreeg een flinke steek rechts wat uitstraalde naar mijn been. Na zo'n 10 seconde was het over. Toen ik vanochtend wakker met wat rode afscheiding, was verbaasd geen buikpijn. Vanmiddag af en toe was steekjes, geen echt bloedverlies wel wat gekleurde afscheiding (roze/bruin) en net zat dit (zie foto) ineens erbij, verder geen bloedverlies, wel weer wat steekjes rechtsonder maar absoluit niet te vergelijken met menstruatie pijn of kramp... zou dit nog restweefsel kunnen zijn van mijn vorige zwangerschap? (Vruchtzakje of placenta oid) of wat kan het zijn? Het is teer weefsel, krijg het niet kapot.. en wat zegt het dan dat ik zo snel bloed na de (vermoedelijke) eisprong of als ik de clear blue moet geloven juist laat.. ik dacht eerst misschien innesteling maar na dit gevonden te hebben weet ik het niet zo zeker meer. Sorry voor het lange verhaal, dankjewel voof het lezen ervan
O misschien nog even een aanvulling die wel belangrijk is te vermelden. Ze hadden bloedgeprikt en in een week tijd zat mijn hcg alweer bijna op 0. Dat is nu ongeveer 4,5 week terug.
bij mijn miskraam verloor ik een soortgelijk bloedstolseltje met van die 'waaiertjes' eraan. (Weet er even geen beter woord voor.) Lijkt er precies op in ieder geval. Wel al op dag van de miskraam. Ik begon diezelfde dag te vloeien met krampen en dat hield 10 dagen aan. Ik weet niet zeker hoelang ik zwanger was ivm onregelmatige cyclus, maar vermoedelijk tussen de 5 en 6 weken. Ik heb weleens begrepen dat na een vroege miskraam je lichaam ook het vruchtje weer op kan nemen. Dat kan verklaren waarom jij niet/nauwelijks hebt gevloeid...
Hoi Joppie, bedankt voor je reactie. Op 6 weken tijd hebben ze het hartje zien kloppen, op 7,5 week zagen ze helsas niets meer. Gynaecoloog dacht ook dat het lichaam toch het vruchtje grotendeels heeft op genomen, hoe wel ze het zelf ook wel bijzonder vond de gehele zwangerschap is verlopen. Zou ik dit nu loslaten door een aankomende menstruatie of misschien wel nieuwe zwangerschap wellicht?
Het lijkt op weefsel van een miskraam. Komt een beetje overeen met wat ik had verloren. Ook aan de randen dat tere witte waaierige weefsel en in het midden bloed.
Bedankt voor jullie reactie. Maar zou het dan nog wat weefsel zijn van de missed abortion? Dit zou toch niet nu een nieuwe miskraam zijn toch? ik heb afgelopen week (ongeveer 2 weken na positieve ovulatietest ) zwangerschapstest gedaan, harstikke negatief. Maar ik vermoed dus dat de eisprong bijna een week later was, dat betekend dat ik dan dus aankomende week zou mogen testen..
Dit kan wat restweefsel zijn en de komst van je menstruatie aangeven. En kan ookbrestweefsrl dijn wat jebtussentijds nog verliest. Na een mk/ma kan alles flink van slag zijn.
Hoi Jip, na mijn MA+curettage weinig bloedverlies. Maar de menstruatie die daarna volgde was wel "heftiger". Stolsols en flapjes zoals jij nu op de foto laat zien. Volgens de gyn was het idd rest weefsel van de MA.