Mijn dochter is 15 maanden..eind deze maand 16 maanden en ze loopt nog niet ..tenminste niet los..wel met 2 handjes vast...langs de banken,kasten tafels en ze loopt achter haar loopkar..maar nog niet los..moet ik mezorgen gaan maken??
Nou zou me geen zorgen maken hoor de 1 loopt nou eenmaal sneller als de ander neefje liep met 16 maanden.
Nee hoor... Hier een dochter van 17,5 maand en ze begint sinds dit jaar (eindelijk) steeds meer los te lopen. Bij voorkeur houdt ze graag nog een vinger van een van ons vast, maar dat is eigenlijk voor de show... Ze loopt prima, maar is er nog wat onzeker in. Duurde ook vrij lang voordat ze van staan aan tafel weer kon gaan zitten of op haar knieƫn kon! Hier op een gegeven moment bewust maar aan 1 hand gaan lopen met haar ipv 2, zo leerde ze zelf al beter haar evenwicht te houden. Op een gegeven moment allebei op de grond zitten en dan kleine stukjes los laten lopen tussen jullie in, en zo verder uitbreiden.... Komt echt goed!
Ieder kind leert in zijn eigen tempo. Ze is al een eindje op weg. Je zult merken dat het straks ineens vlot gaat. Geen zorgen om maken hoor!
Nee joh maak je niet zo druk. Ze maakt verder toch geen indruk alsof ze 'achterlijk' is? Sorry ik wil het niet zo grof en respectloos over laten komen maar ik weet even niet welk ander woord ik moet gebruiken. Alle kinderen doen de dingen op hun eigen manier en hun eigen tijd. Als jouw dochter 18 is, loopt ze ook.
Zeker geen zorgen maken hoor! Volgens mij is het gemiddelde 15 of 16 maanden? Er zijn er dus genoeg die later zijn. Mijn nichtje bijvoorbeeld, liep pas met 23 maanden. Het komt vanzelf als ze er klaar voor zijn, de een is nu eenmaal sneller dan de ander!
Hier op cb zeggen ze dat los lopen hoort bij een kind van 18 maand..alles wat eerder is is mooi mee genomen. Geen zorgen dus!!
Hier beginnen ze net aan 2 vingers mee te lopen... Beetje wankel dus... Nu ook pas net achter de loopkar, rond de tafel enzo doen ze nu nog geen maandje
mijn zoontje wordt de 21e 16 maanden en die is ook pas sinds gosteren los gaan lopen. het komt vanzelf hoor, ik zou me zeker geen zorgen maken. ik was zelf 20 maanden en kan nu ook echt prima lopen hoor
Hier ook nog niet los, wel heel goed aan 1 vinger, overal langs en stukjes van max 2m los als je haar roept en met open armen opvangt. Ik ben wel heel benieuwd wanneer ze het aandurft! Ik vind het best lang duren, ze liep met 11 maanden al best goed aan 2 handen nl, we dachten nog: zou ze voor haar verjaardag los lopen... Haha. Maar maak me geen zorgen hoor.
Hier ook een meisje dat al best lang loopt zolang wij haar handjes vasthouden. Ook stapt ze langs de tafels/bank, maar los lopen lijkt nog wel even te duren... Komt vanzelf! Maak me er niet druk om. Wat ik me wel afvroeg, hebben jullie kindjes schoentjes of slofjes aan? Of wellicht alleen sokjes? Hier heeft ze oxxy slofjes, welke nu echt te klein zijn. Schoenwinkel adviseerde me shoes me baby proof schoentjes, maar die zijn duuuuur!!
Dochter was ook geen snelle met loslopen, deed het pas met 16,5 maand. Maar wel meteen goed en liep meteen hele stukken. We hadden het nooit verwacht omdat ze met 8,5 mnd al begon te lopen aan dingen. Zoonlief begon met lopen 1 dag voordat hij 15 mnd werd, maar hij heeft er nog wel even over gedaan om echt goed en grote stukken te lopen, kruipen vond hij toen nog makkelijker. Zoonlief loopt binnen op sokken (zeeman met profiel), op blote voeten of op zijn aapies slofjes.
Mijn meisje (17 maanden) loopt ook pas sinds een paar weken. We hadden ook gedacht dat ze veel eerder ging lopen want met 8 maanden liep ze inderdaad overal langs en met beide handjes vast. Jongens waren ongeveer 15 maanden, maar dochtertje van mijn neefje was 23 maanden toen ze ging lopen. Ieder kind zijn eigen tempo.
Ha, net een topic over geopend! Binnen genoeg opties: sokslofjes met leren zooltje van de h&m, aapies kleine slofjes, of gewoon sokken. Maar wat dragen jullie kindjes buiten?! (Als ze al buiten lopen, dl wil altijd op straat lopen )
Hier loopt ze los sinds haar verjaardag Had blijkbaar groot publiek nodig Maar alles rond 18 maanden is gemiddeld toch? No worries. Ik heb bij een goede schoenenwinkel haar voetjes laten meten en mooie schoentjes met heeeel flexibele zooltjes gekocht. Daar loopt ze buiten super op. Veterschoentjes, want dunne pootjes ala mama. Binnen superfijne sokken van Evers (geloof dat t zo heet, Babyplanet heeft ze) met anti uit de bocht vlieg zool
Onze man is 18 maanden en loopt nog steeds niet (sinds deze week kleine losse stappen). Bij ons op het CB zeggen ze dat je je geen zorgen hoeft te maken als ze maar binnen de 2 jaar gaan lopen.
Wij doen buiten wel schoentjes met een harde zool aan. Als het even kan doe ik dan binnen wel weer de zachte schoentjes aan want ik vind dat hij zijn voetjes nog niet goed genoeg neerzet en best nog wat mag oefenen maar als we naar bijvoorbeeld een winkel ofzo gaan dan houdt hij zijn harde schoenen aan. Hier ook! Op MIJN verjaardag (een maand eerder). De visite verdween eventjes voor mijn gevoel, wat vond ik het geweldig van hem .