Fietsstoelje of aanhangkar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chebu, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij houden er van om lange fietstochten te maken. Nu zijn die aanhangkarren zoals de Croozer best wel duur.Kindlief zou er nu met z'n autostoeltje in kunnen zitten, maar ik vind dat een beetje riskant. Vanaf wanneer kunnen kinderen in een fietsstoeltje (vanaf het moment dat ze zelfstandig kunnen zitten?). Als hij bijvoorbeeld al met 8/9 maanden in een stoeltje kan, dan heeft het niet veel nut om zo'n kar van meer dan 300 euro te kopen.

O ja, een bakfiets heeft hier in dit gedeelte van Duitsland niet veel nut. Te zwaar.

2. Ingrid28

Ingrid28 Lid

2 feb 2009
    10
    0
    0
    leerkracht
    Ossenzijl
    Hallo
    Ik heb op dit moment een fietskar omdat bij ons in het dorp de weg eruit ligt en ik 30 km om moet rijden naar mijn werk. Ik heb geen idee wat voor een merk het is maar het is een karretje met een tentje erop. Ik heb hem geleend van een kennis maar op marktplaats staan ze ook wel. Wiebe is nu ruim 5 maanden en hij zit in de maxi-cosi in de kar. Ik zet hem vast met 2 sjorbanden en dat gaat heel erg goed, hij kan geen kant op en zijn hoofd wordt goed ondersteund door het autostoeltje. Omdat het buiten koud is leg ik nog een extra deken over het heen. Volgens mij mogen ze inderdaad pas met 8/9 maanden in een fietsstoeltje.

3. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Volgens mij kunnen ze wel tot vier jaar in zo'n kar zitten. Als je echt lange afstanden wilt fietsen lijkt dat me voor een kind lekkerder zitten dan in een fietsstoeltje. Kunnen ze onderweg ook lekker een tukkie doen enzo, dat vind ik in een stoeltje vaak een naar gezicht, zo'n opgevouwen kindje...

Deel Deze Pagina