Krijgt mijn zoontje genoeg binnen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kleintjevoorons, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo Eveline,

Mijn zoontje is nu bijna 3 maanden. Hij heeft altijd zijn flessen tot op de druppel leeg gedronken. Maar sinds 1,5 week laat hij veel staan.
    Hij krijgt nu 6 keer 150 + 5 schepjes hypo allergene voeding. Van deze 165 ml voeding laat hij gemiddeld tussen de 25 en 60 ml staan. Ook spuugt hij vest veel uit ongeveer 10 minuten na het voeden. Voorheen spuugde hij nooit.

Moet ik me hier zorgen over maken?

Alvast bedankt,
    Kleintje

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Soms drinkt een kindje tijdelijk minder door bijvoorbeeld een verkoudheid of doorkomende tandjes. Het spugen kan soms veroorzaakt worden door te snel drinken. een goed drinktempo is 20 minuten.
    Wanneer de klachten aanhouden kun je het beste even contact opnemen met je huisarts of CB voor advies.

Groetjes Eveline

3. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Dankjewel voor het antwoord. Heb inmiddels ook al contact gehad met het CB. En ze gaven hetzelfde advies. Inmiddels drinkt hij alweer beter.

Wat tandjes betreft.. Ik voelde een scherp randje in zijn mondje. Kunnen kindjes al zo vroeg tandjes krijgen. Hij is namelijk bijna 3 maanden. En komen de tandjes altijd eerst onder? Hij heeft het namelijk boven.

Alvast bedankt.
    Kleintje

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje is inderdaad wel jong voor tandjes, dat klopt hoor. Over het algemeen komen eerst de ondertandjes door, dat kan rond de 4-6 maanden.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina