Hoe zet jij je koffie?

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 21 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Goedemorgen dames! Vandaag werk ik thuis en terwijl mijn dochter nog in bed ligt, geniet ik op mijn gemak van een kopje koffie. Inmiddels heb ik ruim anderhalf jaar een Nespresso mini. In december ging hij stuk. Keurig gerepareerd, maar nu vertoont hij alweer kuren. En dat zet me aan het denken. Ik vind de koffie lekker, maar niet de lekkerste en dat terwijl het aardig aan de prijs is. Bovendien al die cupjes... het geeft wel weer rommel terwijl ik voorheen mijn koffieprut gewoon tussen mijn planten in de tuin gooide.

Hiervoor had ik een gewoon apparaat. Ook daar raakte ik op uitgekeken, omdat ik dagelijks maar één a twee kopjes koffie thuis drink. Ik moest het per twee zetten, zo'n kleine hoeveelheid in zo'n enorme kan. Het werd er wederom niet lekkerder op.

En nu overweeg ik om maar gewoon koffie met de hand te gaan zetten. Filtertje, koffie, a la camping-stijl. Nu dacht ik aan een percolator, maar die moet op het gasfornuis en dat zie ik dan weer niet zitten.

Kortom; hoe zet jij je koffie? Welke koffie drink je? Ik zou graag mijn eigen bonen willen malen trouwens. Kom maar door met alle tips.

2. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    Ik drink thuis vooral senseo Cafe latte. Heel fout en slecht drink minstens 4 van die kopjes op een dag maar vind 't zoooo lekker :p op mijn werk hebben we filter koffie en daar drink dan 1 bakkie van bij binnen komen met beetje melk en 2 zoetjes. Op een terras of restaurant ofzo vaak cappuccino of latte machiatto. Verder veel groene thee en water met een smaakje.

3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Je cups kun je gewoon in een zak doen en retour doen hè. Geeft geen rommel niets ;)

Wij hebben een groot apparaat van Nespresso, heeeerlijk! Maar ik zat idd gisteren wel een piepje te klagen dat we nu voor 100 euro in de maand koffie zopen nu mijn man thuiswerkt XD

Mijn zus brandt haar bonen zelf, maalt de boel en heeft een prachtig apparaat....maar voordat bedrag kan ik 10 jaar Nespresso drinken en om nu te zeggen dat het bij haar hemels smaakt?

Zo’n persding, waar de koffie onderop zit en dan warm water erop? Is dat mss wat? Geen idee hoe het heet XD

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Geen! Ik drink thee met honing :p

5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Percolator op fornuis, vind het makkelijk met Mn Bialetti :)

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Koffie is echt mijn drugs XD Maar verse munt of gember heb ik ook altijd in huis, heerlijk om daar thee van te maken!

2littlemonkeys en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier dus ook 9 vd 10 keer verse munt thee. Heerlijk vind ik dat. Maar soms vind ik thee met fruit smaak ook wel lekker (vooral om een koekje in te soppen).

Cindy1977 vindt dit leuk.
  8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier gewoon Senseo haha.
    Wij drinken amper koffie, het ding staat er meer voor visite dan voor ons.

9. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij hebben een senseo. Ik vind de cappuccino daar prima van. Ik drink zelf in de ochtend 1 kopje, ook geen zin in teveel gedoe voor 1 kop. Werkt prima :)

Sulley vindt dit leuk.
  10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Wij hebben veel manieren om koffie te zetten. Mijn man drinkt graag koffie maar we hebben geen machine.

Wij hebben:
    - een bialetti Moka
    - cafetiere
    - v60 (opgieten)
    - bialetti Julia
    - bialetti mini Express
    - bialetti chicca

Schoonouders drinken voornamelijk Douwe Egberts oploskoffie maar dat krijg ik niet weg.

Zelf gebruik ik de mini Express het meeste en maak dan een latte macchiato

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
  12. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.181
    1.365
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Gewoon filter koffie en een melkopschuimer... geen hardcore koffie drinker en maak dan idd gewoon voor 2 kopjes.. Zoetje en soms beetje kaneel erover :D

13. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Hier gewoon filter koffie. Bevalt prima.

14. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben een sense apparaat. En ik gebruik van die oploszakjes met lekkere smakken van nespresso.

Zelf drink ik meer thee als koffie.

15. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Een senseo. Maar ik denk dat ik weer terug ga naar filterkoffie. we hebben een poos een luxer koffieapparaat gehad. Te groot, te veel rompslomp en niet per se lekkerder dan filter voor die prijs.

16. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.440
    4.368
    113
    Filterkoffie, heerlijk!

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Eh, een pot met van die korrels en een plens kokend water erover. :oops:
    Ik heb wel een apparaat voor filterkoffie, maar drink te weinig kopjes voor de moeite die het kost.

Soms zo'n bekertje ijskoffie uit de supermarkt. :oops:

18. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb een dolce gusto piccolo staan, maar die gebruik ik maar weinig. Ik drink vaak een cappuccino of caramel latte uit van die zakjes (buisman).

De dolce gusto cups zijn wel lekkerder, maar het is altijd zo’n gedoe. Apparaat pakken etc voor 1 kopje per dag. Als ik ruimte zou hebben op mijn aanrechtblad zou ik hem wel vaker gebruiken.
    De cups meenemen in de boodschappen zit ook niet echt in mijn systeem

19. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Hier ook nespresso en erg tevreden over, alleen merk wel dat hij het slecht doet bij “goedkopere” cups. Hier dus alleen nespresso of Douwe Egberts.

Op werk een apparaat met koffiebonen, heerlijk! En mijn vriendin heeft een dolce gusto en daar drink ik graag cappuccino of latte. Maar dat zou ik niet de hele dag door kunnen drinken.

Deel Deze Pagina