Stoppen met pil, wanneer zwanger op zn vroegst?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Roozjuh, Jul 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Hallo!

Ik heb een vraagje, misschien dat het al ergens op de site staat maar heb het zo 1 2 3 niet kunnen vinden.
    This is it:
    18 juli was mijn laatste pil, ben op 21juli begonnen met Foliumzuur en werd op 22juli ongi. (pil begonnen dec 2007)
    Nu is mijn vraag wanneer ik op zn vroegst zwanger kan raken...
    Meeste vrouwen wachten op hun eerste natuurlijke menstruatie maar het schijnt dat je ook al meteen na het stoppen van de pil zwanger kan worden. Kan dit na 1week al, na het stoppen van de pil of gaat dat niet zo snel?

Het schijnt ook dat vrouwen die al jaren de pil slikken, minder snel zwanger worden dan vrouwen die de pil pas 1jaar slikken. Is dit fabeltje?

Mijn pil gebruik is eigenlijk heel onregelmatig. Ben begonnen op mijn 14de (ben nu 22). Gestopt april 2007, begonnen dec 2007 en gestopt juli 2008.
    Heeft dit enig effect in het sneller of niet sneller zwanger raken nu?

Groetjess!

2. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Na 1 week zwanger lijkt me wel heel erg snel. Meestal heb je pas na ongeveer 2 weken een eisprong en dan moet het nog innestelen. Dus pas na ongeveer een maand kun je merken dat je zwanger bent.

En volgens mijn gyn is het wel zo dat vrouwen die de pil hebben geslikt er iets langer over doen om zwanger te worden. Maar dat komt dan meestal omdat je cyclus nog niet helemaal op orde is.

Succes!

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    bedankt voor je reactie!

nee ik verwacht ook niet dat ik nual zwanger ben, maar mijn vriend is erg nerveus haha
    de planning is eigenlijk eerst 4weken foliumzuur slikken en er dan pas echt mee beginnen.
    Ik ben alvast gestopt met de pil om zo al vast te kunnen ontpillen. Dan heb ik dat alvast gehad en hoeft dat over 4weken niet meer.

4. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Zeg maar tegen die man van je dat het minimaal een maand duurt voor je weet dat je zwanger bent haha. Eerder heb je geen positieve test. En je eerste menstruatie na de pil kan helaas nog wel eens een paar dagen langer op zich kunnen wachten. Meestal is de vrouw gestresst. Bij jullie is dat andersom haha.

Gewoon lekker ontspannen en lekker klussen. Komt het vanzelf een keer goed!

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    haha ja hij strest heel erg :p
    hij kan ook niet wachten tot er een mini rond loopt hier hihi
    mijn menstruatie is zowiezo altijd al zeer onregelmatig geweest (als ik geen pil slik)
    soms sloeg ik zo 2maanden over (dat was reden waarom ik op vroege leeftijd begon)

dus gaat nog leuk worden met late menstruatie en een stressende vriend :p

6. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Sterkte! ;)

7. lovely4

lovely4 Lid

Jul 30, 2008
    7
    0
    0
    full time huismama
    Rotterdam
    hoi hoi
    ik ben ook 18 juli gestopt met de pil,ikzelf slikte ongeveer 2jaar de minerva,ik heb eens ergens gelezen dat na 2 dagen de hormonen van die pil uit je bloed zijn verdwenen, heel toevallig ben ik ook op de 22 ste van juli ongesteld geworden of een ontrekkingsbloeding gehad die zette pas echt door op 23 juli duurde ongeveer tot de 27 juli ,wil ook zooo graag snel zwanger zijn ik ga gewoon van mijn vorige cyclus uit en die was altijd rond de 28 dagen dus heb mijn ei op als het goed is 6 augustus maar kan ook 8 of 9 augustus zijn want heb ook 14 dagen na mijn ontrekkingsbloeding gerekend pfff ja het is allemaal maar gis werk natuurlijk,we klussen om de dag en tegen die tijd dat we denken dat het de ei naderd zeg maar die dagen elke dag,zo een heel verhaal maar ben er zooo vol van kan het verder tegen niemand zeggen want ze mogen het nog niet weten dat we er mee bezig zijn
    groetjes en heeel veel succes met zwanger raken
    lovely4

8. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Dat ligt eraan..hier in november 2007 laatste pil gehad, december eerste bloeding (gewoon nog van pil, dus onttrekkingsbloeding) maar die maand wel zwanger geworden! :rolleyes:
    Bij mij zal hij dus zowiezo al niet meer gewerkt hebben, want ben na die ene keer (na het stoppen) dus niet meer ongesteld geweest!
    Succes ;)

9. Brigith1

Brigith1 Lid

Jul 22, 2008
    12
    0
    0
    Werkplaatsreceptioniste VW dealer
    Brabant
    Hee Ladies,

Volgens mij is er ook geen zinnig antwoord op deze vraag.. Het is volgens mij echt per persoon verschillend.
    Mijn huisarts vertelde dat het ongeveer 3 maanden duurt voordat echt alle hormonen van je pil uit je lijf zijn.. Maar hij vertelde ook dat het ook goed kan zijn dat je de eerste keer al zwanger bent... (daar kun je wat me hè?!)
    Ik had natuurlijk gehoopt op dat laatste, maar ook bij mij duurt het nu al een 3 maanden... snif snif. We gaan maar gewoon door met klussen om de dag of 2 dagen en we zien wel wanneer het raak is.
    Ik heb het idee dat je je er vooral niet te veel om moet focussen, ook al is dat heeeeel moeilijk.
    Succes met zwanger worden!

groetjes,
    Brigith

10. lovely4

lovely4 Lid

Jul 30, 2008
    7
    0
    0
    full time huismama
    Rotterdam
    hoii hoi
    ja daar heb je inderdaad gelijk in je weet het toch nooit,het valt niet te voorspellen,we gaan gewoon weer aan de klusser de klusser de klus ;) en we zien het vanzelf wel,wat je zegt het is moelijk om er niet steeds mee bezig te zijn,vroeg of laat is het RAAK,daar heb ik alle vertrouwen in
    iedereen heel veel geluk met zwanger worden [-o<
    doeg doeg

11. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    bij me eerste ook niet gewacht op ongesteld worden, gelijk aan de slag gegaan, was na 4 weken zwanger. het kan dus wel dat het na de pil zo snel weer op gang komt en ik slikte al 8 jaar de pil. nu weer met de [il gestopt 12 dagen geleden en ook vraag ik me af of het nu weer zo zal gaan, maar daar kun je dus helemaal niks over zeggen. ik probeer zo min mogelijk eigenlijk met dit alles bezig te zijn, alhoewel me dat helemaal niet echt lukt. is zo onzeker allemaal, soms wel frustrerend. maar goed...we moeten allemaal even geduld hebben... ;)

cheyenne

12. Anita78

Anita78 Lid

Jul 21, 2008
    24
    0
    0
    secretaresse
    Mijn huisarts vertelde me hetzelfde hoor, dat je er de eerste drie maanden niet echt vanuit moet gaan dat je zwanger wordt, maar dat het natuurlijk altijd mogelijk is, maar de kans gewoon erg klein.

Ik vraag me dan ook gelijk af hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat sommige mensen dwars door de pil heen zwanger raken, of wanneer ze maar één pil zijn vergeten..... Ik vond het al zo 'apart' om na jaren geen pil meer te slikken en gewoon sex te hebben. Tuurlijk bewust waarom, maar toen ik voor de eerste keer ongesteld werd gister (overigens stipt op tijd en dat voor de eerste keer!), dacht ik wel ff heel stiekem 'best jammer' hahahaha

13. Brigith1

Brigith1 Lid

Jul 22, 2008
    12
    0
    0
    Werkplaatsreceptioniste VW dealer
    Brabant
    hoi,

Ik had ook de hoop erg gevestigd op de eerste keer raak... Dan baal je best wel als je ongi wordt ja.. Maar ik moet zeggen (ben nu inmiddels 4 keer ongi geworden na stoppen pil) dat ik het er de laaste keer pas echt moeilijk mee had... Het lijkt wel of sommige vrouwen al zwanger worden als er maar naar ze gekeken wordt en waarom is dat bij mij niet? snif snif... Moet zeggen dat ik na een dagje snotteren en chago zijn, we weer vrolijk verder zijn gegaan met plannen.. Het moet toch ooit een keer raak zijn? Gewoon lekker doorklussen en als het na een half jaar nog niet raak is, wil mijn huisarts mij gelukkig al doorsturen voor verder onderzoek.. Een hele gerustelling.

Succes meiden!

gr.
    Brigith

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    bedankt voor alle reacties !
    Heel veel succes met zwanger worden iedereen!

15. daantje27

daantje27 Actief lid

May 19, 2008
    182
    0
    0
    Paar weken na het stoppen met de pil kan je wel zwanger raken. Dit is een vriendin van mij overkomen. :)

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ik ben nu 3weken en 2dagen gestopt met de pil

17. selle

selle Actief lid

Aug 10, 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Hoelang het duurt voordat alle hormonen uit je lichaam zijn ligt ook aan de soort pil die je gebruikt hebt. Tenminste dat heb ik ergens gelezen, een zwaardere pil is meer hormonen..hierdoor heeft je lichaam na het stoppen met de pil meer moeite alles weer 'zelf' te regelen.

Ik heb zelf 5 jaar trindordiol/triginon geslikt, iemand ervaring met aantellen na deze pil

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    nee ik had ehm microginon ofzo, en laatste 3maanden van pil slikken ging ik over naar goedkopere merk maar schijnt zelfde te zijn als microgynon. is voor zover ik weet de lichtste pil.

dat van jou ken ik niet.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,194
    35,901
    113
    @selle: dat hoeft helemaal niet zo te zijn hoor. Ik heb zelf 6 jaar een lichtere pil geslikt en daarna 3 jaar een erg zware. Toen ik gestopt was met de pil hebben we een maand gewacht en toen voor een kleintje gegaan. Het was direct de 1e ronde al raak.

20. lovely4

lovely4 Lid

Jul 30, 2008
    7
    0
    0
    full time huismama
    Rotterdam
    hallo,
    twee jaar de minerva pil geslikt,een zware dus pff hoop dat het niet lang gaat duren dan :( mijn nod is 20 augustus als ik het goed heb en heb mn ei voor de eerste keer gevoeld op 6 augustus vollere borsten en de volgende ochtend mn temp omhoog met 0.3 graad, hij was al die dagen steeds 36.4 en toevallig na 6 augustus 36.7 dag erna weer 36.7,dag erna 36.8 en vannochtend 36.9 heb zeker geklust op 4,5,6 en 7 augustus dus hopen en afwachten,was trouwens met die pil gestopt op 18 juli...23 juli ontrekkingsbloeding gehad.
    meiden veel geluk toegewenst en hoop op een positieve uitslag :D
    groetjes lovely4

Share This Page