Domperidon

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door IngeM, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Op advies van mijn lactatiekundige vanwege te weinig melkproductie ben ik gister begonnen met het slikken van 3x per dag 2 tabletten domperidon. Nu had ik mijn baby gisteravond aan de borst laten drinken en gekolfde melk gegeven. Halverwege de avond werd hij erg suf, ik kreeg hem niet wakker en uiteindelijk heb ik zelfs een ambulance laten komen omdat hij echt niet meer reageerde. Er bleek na onderzoek niks te vinden en halverwege het onderzoek werd hij wakker en was hij weer zichzelf. Er is geen oorzaak gevonden, alle testen waren goed. Uiteraard ben ik hier heel erg van geschrokken! Nu heb in vandaag de bijsluiter zitten lezen en daarin wordt het gebruik van domperidon in combinatie met borstvoeding afgeraden. Nu durf ik de tabletjes eigenlijk niet meer in te nemen omdat ik bang ben dat het voorval van gisteren misschien door de domperidon is gekomen. Overigens heb ik het vanmorgen wel ingenomen en hij heeft vandaag aan de borst gedronken en afgekolfde melk gehad en daar is hij niet suf oid van geworden. Kunnen jullie mij gerust stellen en kan ik de tabletjes gewoon innemen, want ik wil wel heel graag dat mijn melkproductie groter wordt, zodat ik geen kunstvoeding meer hoef bij te geven!

2. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ohja, aanvulling:

Hij heeft vannacht, vanmorgen en vanavond na het krijgen van (afgekolfde) borstvoeding al zijn voeding eruit gespuugd, met grote golven. De andere voedingen heb ik hem kort aangelegd en heeft hij wel borstvoeding gedronken aangevuld met kunstvoeding, dat is er wel ingebleven. Zou dit met de domperidon te maken kunnen hebben? Ik ben gisteravond begonnen met het slikken van de tabletjes.

3. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Domperidon is ontwikkeld tegen spugen en misselijkheid.
    In de bijsluiter staat inderdaad dat het niet gebruikt mag worden bij BV.

Echter is in de loop der jaren ontdekt dat een "bijwerking" van Domperidon is dat de melkproductie bij borstvoedende moeders omhoog gaat. Voor BV dus een goede bijwerking.

Ik adviseer het gebruik van Domperidon ook als andere tips niet werken om de productie op te hogen. Wel in overleg met de huisarts.

Ik zou nogmaals overleggen met je huisarts of kinderarts, mogelijk dat jou kleintje toch tegen een bepaald bestandsdeel niet kan.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina