Naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Cindy372, 6 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy372

Cindy372 Lid

5 apr 2018
    11
    2
    3
    Vrouw
    Hallo,

Ons is het al langer duidelijk dat we onze toekomstige kleine S.ophie willen noemen. Een naam die we beiden vanaf jonge leeftijd erg mooi vinden. Echter zitten we de laatste dagen erover te denken om de naam Lize als tweede naam te geven. omdat we dat ook mooi vinden en een tweede naam ons ook mooi lijkt. Uiteindelijk zullen we dit vast op het laatste beslissen.
    Mijn man vind L.ize S.ophie mooier klinken als S.ophie L.ize Echter zal haar roepnaam S.ophie worden. We zijn erg benieuwd hoe anderen dit vinden klinken en er tegen aankijken om de tweede naam als roepnaam te gebruiken.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Sophie als tweede naam kan wel maar als het de roepnaam wordt zal ze bij instanties enz Lize worden genoemd... dat is dan wel ingewikkeld

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    +1

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou altijd de roepnaam als eerste naam doen. Ik heb dat zelf niet en dat schept wel eens verwarring, niet echt handig. Bovendien vind ik Sophie Lize ook prima kunnen.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik ben het met je man eens dat Lize Sophie beter klinkt..
    Ik ken een kindje waarbij dr tweede naam dr roepnaam is,vind het zelf niet zo storend. Het went.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.188
    10.780
    113
    Nee joh, dat komt heel veel voor, gewoon doen!
    Ik vond t vooral lastig bij auteurschappen (vaak alle gegevens van mede-auteurs voor een artikel moeten invullen). Blad A doet voornaam, blad B voornaam letter, blad C doet eerste letter (voornaam) andere letters, blad D alleen de eerste letter, blad E alleen alle voorletters....

Dus probeer maar eens vindbaar te zijn, vooral met algemene achternaam, als je (voorbeeld) te boek kan staan als:

Lize Jansen, Lize Sophie Jansen, Lize S. Jansen, Sophie Jansen, L.Sophie Jansen, L.S. (Sophie) Jansen, L. Jansen, S. Jansen...

En als je ouders dan heel klassiek kiezen voor Johanna Elisabeth, we noemen haar Annelies, dan kan je helemaal je lol op...

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.884
    5.137
    113
    Ik zou de roepnaam als eerste doen. Vind Sophie Lize ook prima klinken.

8. K00

K00 Niet meer actief

Plus 1

9. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou Sophie als eerste naam doet zodat haar voorletter ook gewoon een S is en niet een L.
    Daarnaast vind ik Sophie Lize niet leuk klinken, waarom niet verder kijken naar een naam die mooi bij Sophie past en Lize bewaren voor een eventueel tweede kindje.

Sophie Olivia
    Sophie Isabelle
    Sophie Liselotte
    Sophie Danée

Misschien vind je het niks maar ik vind dat een naam wel lekker moet rollen als een tweede naam alleen voor de leuk en mooi is.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ben t met je man eens maar vind het andersom ook prima kunnen.

11. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.127
    5.045
    113
    Vrouw
    Ik vind Lize Sophie mooier klinken, maar zou toch voor Sophie Lize gaan om verwarring over de roepnaam te voorkomen.

12. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Ik ben het wel eens met je man, zou dan “persoonlijk” Lize Sophie doen. En niet andersom. Gewoon kwa klank.

Deel Deze Pagina