al belastingaangifte gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweedeopkomst, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
  2. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grrr... Probeer al de hele middag m'n aangifte te doen, maar telkensl ligt de site plat.. Leuk hoor dat nieuwe aangifte programma.. Maar volgens mij was de oude beter! En dat iedereen nu tot later de tijd krijgt, heeft helemaal geen nut. De mensen die altijd vroeg hun aangifte deden, zijn nu de dupe van de mensen die te laks zijn om hun aangifte optijd in te vullen en dit laatste moment altijd doen...

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nou idd niet makkelijker, wij deden deze aangifte altijd apart van elkaar. Maar blijkbaar kan dat nu niet meer?

4. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Kun je ook halverwege afhaken als je er zelf niet uitkomt? Of moet je het dan afmaken? Normaal doet de boekhouder onze aangifte maar ben wel benieuw of ik het zelf ook kan

5. xbabyxdx

Net zoiets als vragen over ons huis.... er staat hadden u EN Dhr. samen een woning. Kunnen ze niet meerdere opties neerzetten? Ik heb namelijk geen eigen woning, gezien het op mijn man/vriend/partner/schatje zijn naam staat. Dus nee ik heb geen eigen woning, maar partner wel.

1..... het staat op zijn naam
    2..... we zijn niet getrouwd
    3..... ik maak er dus ook geen recht op

Dus aan mij kant is het nee ik heb geen eigen woning.
    Maar aan zijn kant dus wel. Doen we het dus maar zo.

Lastig lastig lastig en nog eens lastig

6. xbabyxdx

Ja hoor kan! :)

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.068
    113
    Ik ga ook eens kijken of ik er uitkom morgen en anders bij fnv afspraak maken

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Vraagje.. (misschien zit ik verkeerd)

Maar wij kregen altijd combinatie korting? Ik heb net alles ingevuld, ik krijg terug vriend moet betalen. Maar staat daar de combinatie korting bij?

Ik verdien meer dan het bedrag (4000 nog wat) en vriend is mijn fiscaal partner oid. Andere jaren was dit rond de 1250? Nu krijg k 625 en vriend moet 140 betalen..

Kan iemand me dit uitleggen? Durf hem nu niet te versturen omdat die korting er niet bij staar.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ja hoor kan gewoon. Hier vroegen ze of mijn man alleen de aangifte wilde doen of met mij. Kan je gewoon aangeven.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat klopt toch gewoon. Er staat of je SAMEN een woning hebt. Nee dus.

Anders had er gestaan hebben u en uw partner een woning? Dan had het woord "samen" er niet gestaan.

11. xbabyxdx

Klopt ja!

Alleen keek net in de oude aangifte en daar stond heeft u OF uw partner een eigen woning. Ze maken het er echt niet makkelijker op. Ik vindt het goed zo.... als het fout is, dan trekken ze dat met de aangifte van mijn partner wel weer goed hoor. Ik krijg toch geen duizenden euro's terug.... ;) Net een paar honderd. Dus als ik daardoor ineens geen recht meer heb op het geld wat ik terug krijg, dan zie ik de definitieve aanslag vanzelf wel. Hou het netjes apart.

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hier net ook ingevuld,en ik ben blij.
    Man moet 52 euro terug betalen....maar ik krijg 1270,- :D

13. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik had precies t zelfde.. Heb het vinkje daar dus maar weer weggehaald..

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Officieel krijgt mijn man 14 Euro terug maar dat is te weinig en vervalt en ik moet 105 Euro betalen :(
    Jammer maar helaas.

15. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh goeie! PRobeer ik dat ook even..

16. tuc

tuc Niet meer actief

En die 105 laten ze zeker niet vervallen;)

17. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ik heb de oude gebruikt en verstuurd, zelfde gegevens alleen de korting (aftrek kosten onder de 21 jaar) stond bij de nieuwe er niet bij. en werd er op geteld ivb afgetrokken waardoor je belastbaar inkomen lager word ga er vanuit dat het zo klopt

klopt het niet dan zien we het restant bedrag over 2 jaar wel, is toch meestal eerst een voorlopige althans bij ons

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hmm.. dan bij mijn ouders op de comp. Maar eens de oude proberen.. kijken of de combinatie korting er dan bij staat
    . Ik snap er dit keer niks van..

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen nu het oude formulier gebruikt..er is niet voor niks een nieuw programma...straks weer klagen dat het niet klopt of hele grote verschillen tussen de voorlopige en definitieve aanslag.

20. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik heb hem ook al eens geprobeerd. Ik zou 250 terug moeten krijgen, maar mijn inkomen is 500 euro meer dan op mijn jaaropgave staat, dus nog maar niet verstuurd.

Deel Deze Pagina