al belastingaangifte gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweedeopkomst, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Kinderopvang is apart!

2. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Nou ik heb ook al zitten rekenen en het oude programma ingevuld, maar helaas pindakaas wij krijgen ook € 1.000,- minder terug, ondanks mijn studiekosten. Het klopt uiteindelijk wel; dat stomme foutje van hun met dat tarief, hypotheek deels afgelost en ik meer inkomsten als gastouder. Balen maar niets aan te doen.

Is er bij jullie soms ook zoiets veranderd dat het verschil zo groot is?

3. p1982

p1982 Niet meer actief

huh 1000 euro terug is wel erg veel

ze hadden het over ong 150 euro per persoon

had je de voorlopige dan niet goed ingevuld

4. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Voor dames met de vraag over de combinatiekorting, die wordt verrekend in de heffingskortingen. Deze kun je vinden onder het kopje overzicht belasting en premies, dan inkomstenbelasting. Daar staat een kopje berekening belasting en premie en dan moet je de heffingskorting openklappen en bij 1 van de twee fiscale partners staat hij.

5. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Als je mijn post bedoeld, wij krijgen € 1.000,- minder terug, dus i.p.v. bijv. € 2.000,- krijgen we maar € 1.000,- terug (Dit zijn niet de echte bedragen) en de redenen zijn aflossing hypotheek, meer inkomsten als gastouder (hierover moet ik nog inkomstenbelasting betalen, aangezien deze variabel zijn per jaar, afhankelijk van hoeveel kindjes ik opvang en voor hoeveel uur) en dat foutje van de belastingdienst dat ons € 150,- euro scheelt.

Ook hadden we de VT niet gewijzigd, dus het klopt wel en daarom gaf ik Bosi wat suggesties waardoor het mogelijk zou kunnen zijn dat ze verschil heeft met vorig jaar.

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ingevuld bah we krijgen beide 2 euro terug :(

7. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik laat het ook doen, ben sowieso al niet goed met getallen en aangezien ik geen vaste uren heb, wij een koophuis hebben, lijkt het me verstandig om te laten doen. 10 maart staat de afspraak gepland.

Had al wel zelf gekeken op de site, maar ik heb geen idee waar ze het telkens over hebben hahaha

8. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hoe werkt dat dan? En hoe kan het dat als je het anders verdeelt sommige ineens meer terugkrijgen? Ik ben niets tegengekomen aan het eind over verdelen..

9. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ah ok! Dankje!
    Kan ik daar nu wel al iets voor invullen?

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Hypotheekrente-aftrek is zo'n post die je mag verdelen. Als de een een hoger inkomen heeft dan de ander, kan het de moeite waard zijn om hier even mee te spelen. Naarmate je inkomen hoger wordt, ga je een hoger percentage belasting betalen. Dus als je partner net een hoger belastingtarief betaald dan jij, is het voordeliger om de hypotheekrente van zijn inkomen af te trekken, omdat hij een hoger percentage belasting terugkrijgt.

Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld aftrekposten als studiekosten, alimentatie, giften, ziektekosten.

De schijven (voor mensen tot en met 67 jaar):
    Inkomen 0-19.645 = 36,25%
    Inkomen 19.646-33.363 = 42%
    Inkomen 33.364-56.531 = 42%
    Inkomen boven 56.531 = 52% (hypotheekrenteaftrek maximaal 51,5%)

Als je belasting in box 3 moet betalen over je vermogen (spaargeld), omdat je boven de drempel uitkomt, dan kun je het vermogen in box 3 ook verdelen. Dat kan wel eens leuk zijn als je daarmee een van beiden zover kunt komen dat je tussen 0 en 45 euro belasting moet betalen. Dat zit onder de invorderingsgrens en dan wordt het bedrag kwijtgescholden.

11. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik heb dat ook niet! Heb me er suf naar lopen zoeken vorig jaar, maar schijnbaar is dat alleen bij eigen huis bezitters (zo is me dat uitgelegd). Wij kunnen dus ook niet verdelen.

12. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier moeten we iets van 400 betalen bah bah bah

13. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

21 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Wat betreft die kapitaalverzekering...
    Wij hebben een relatief laag bedrag dat aan het huis gekoppeld is (verplicht) en daarnaast een overlijdensrisicoverzekering die veel hoger is dan de waarde van het huis. Aangezien deze alleen uitkeert bij overlijden, valt hij hier toch niet onder? Evenals uitvaartverzekeringen?

Wij wilden gisteren aangifte doen, maar kwamen er niet doorheen. Als het goed is, krijgen wij een bedrag terug.

14. pientje1

Je moet het op toeslagen.nl aanvragen en zodra er iets in de situatie wijzigt (bv in de uurprijs of uren) moet je dit doorgeven. Ze krijgen een urenoverzicht vd kinderopvang, daar hoef je zelf niks aan te doen. Zo gaat het hier in ieder geval. En anders eens navragen bij je kinderopvang. Staat iig los van je belastingaangifte.

15. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    De kinderopvang gaat toch uiteindelijk automatisch? Ze gebruiken dan toch de gegevens die ze van werkgevers en kinderopvang krijgen en dan krijg je op een gegeven moment gewoon bericht, hoeveel je recht had en of je dan dus bij krijgt of moet terugbetalen?

16. pientje1

Als je op het vraagteken klikt zie je precies wat er onder valt.

17. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

21 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Ok, nog even geduld dus. Man is nu werken.

18. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik kom er niet op. krijg dit heel de tijd te zien als ik via mijn belastingdienst aangifte wil doen

Op dit moment proberen veel mensen de site te bereiken.
    Het is daarom druk op onze servers.
    Als u later terug kunt komen, helpt dat om de druk te spreiden.
    Probeert u het later nog eens.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nee er is niks veranderd....

Ik vind het ook wel wat vreemd. Maar omdat zoveel mensen een naheffing zouden krijgen misschien klopt het dan.
    :(

20. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weet iemand misschien hoe hoog de drempel moet zijn voor ziektekosten?

we hebben best veel kosten maar weet niet als het voldoende is tot die drempel?

Deel Deze Pagina