Met een beetje pijn in het hart kom ik melden dat we gisteren voorgoed gestopt zijn met borstvoeding! Ik zat laatst te twijfelen of ik wel of niet zou stoppen om zwanger te worden, maar die keuze werd me (gelukkig) afgenomen doordat ik ineens al zwanger bleek te zijn! Nu ben ik dus zwanger, en dat betekent voor mij echt einde verhaal. Maar ik heb er wel vrede mee, Vince heeft ruim 15 maanden mogen genieten van zoveel mamamelk als hij maar wilde. En de volgende mag er ongetwijfeld net zo lang van genieten!
Fijn hoor, dat het zo lang gelukt is en dat je ventje er zo lekker van heeft kunnen genieten! Nu op naar nummertje 2!! Trouwens, gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik snap dat het een hele stap is om na 15 maanden gestopt te zijn, maar jouw kleine man heeft er toch mooi 15 maanden van kunnen genieten! En nu kun jij hopelijk genieten van een mooie en gezonde zwangerschap en straks weer een baby aan de borst.
Bedankt dames! En inderdaad, over 8 maandjes geef ik toch weer borstvoeding, hihi, alleen dan aan de baby. En ik sluit niet uit dat ik Vince zo nu en dan een beker afgekolfde melk geef, zeker in de grieptijd. Maar aan de borst drinken zal er niet meer van komen.
ooo en wat een prachtige foto! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat zal jij dan weer genieten van de borstvoeding zeg. Hopelijk zal het dan lekker makkelijk gaan. trouwens hoe bouw je af of merkte je al heel snel dat het afneemt nu je zwanger bent?
Hoi Cos, Wat een prachtige foto van jou en je zoon, een hele mooie herinnering aan een tijd, die helaas nooit meer terug komt,maar waar je met fantastisch gevoel op terug kan kijken. Vijftien maanden het allerbeste, dat pakt niemand meer van hem af. Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap, over 8 maanden feliciteerd ik je weer maar dan met je pasgeboren kindje
Tnx voor jullie berichtjes dames! Vince dronk al niet meer zo super veel, het was meer mamahonger of troost. Maar nu ik zwanger ben is de productie ook erg achteruit gelopen, heb niet eens stuwing ofzo. Het is toch wel een beetje pijnlijk hoor, om na zo'n tijd ineens te stoppen... Hoe meer ik het me realiseer, hoe erger ik het vind. Maar het is ook een stukje loslaten natuurlijk. Je kindje kan het toch ineens helemaal op eigen kracht... Hij heeft mammie steeds minder nodig.
Cossy, kan me voorstellen dat het even slikken is, maar 15 maanden is een mooie tijd hoor, dat pakt niemand jullie meer af!! Gefeliciteerd met jullie nieuwe wonder... Hoe gaat je zoontje ermee om? Accepteert hij het goed?
Hij heeft er eigenlijk de hele dag nog niet 1 keer om gevraagd, misschien vind ik dat nog wel het ergste... Hihi, het is vooral afkicken voor MIJ in plaats van voor hem...
Meid, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Je keuze snap ik helemaal meid! En je hebt het natuurlijk super gedaan! Al die maanden heerlijke mamamelk voor die kleine vent! En dan nu idd een stukje loslaten. Hele dikke vette knuffel! Het is gewoon lastig zoiets weer afsluiten, maar voor jullie nu gewoon goed! Das fijn! Liefs Hanneke!
Gefeliciteerd! En wat heerlijk dat je een 'laatste foto' hebt! Hou je wel je borsten in de gaten? Even actie ondernemen als ze vol voelen hoor!
Wat een prachtige foto! Gefeliciteerd met je zwangerschap hoor, een mooi vooruitzicht om over ongeveer 8 mnd weer BV te mogen geven, toch?
Tnx dames! Ja na 3 dagen had ik behoorlijk stuwing, maar toen heb ik vince gewoon nog 1 keertje laten drinken. Hij gaat er trouwens belachelijk goed mee om, veel beter dan ik had verwacht. Hij vraagt gewoon echt totaal niet meer naar de borst, echt helemaal niet. Ik had eerder drama verwacht, vooral omdat hij het eerst echt kon claimen. Maar nu lijkt t ineens niet meer zo erg te zijn ofzo. Nouja, dat is natuurlijk wel het beste zo.
Kan niet veel anders zeggen dan fijn dat die grote vent er zo super mee om gaat! Hij weet gewoon ook dat mama en papa hier een hele goede rede voor hebben ! Liefs van ons!
Nou, dat ging geweldig hoor. Heb geen enkele stuwing meer gehad?! Geen lekkende borsten, niets. Ze voelen zelfs niet vol aan... Zou dat door de zwangerschapshormonen komen? Had na 15 maanden wel wat meer problemen verwacht. Vince doet het trouwens nog steeds super, hij heeft nu iets nieuws bedacht. Als hij 's ochtends bij mij in bed mag, wil hij per se boven op mij liggen. Niet naast mij, niet in mijn armen, dat is niet goed genoeg. Nee, dwars over mij heen! Volgens mij is dat een beetje zijn bv-vervanging, hihi.
Fijn dat hij er zo goed mee omgaat Cossy!! Je zou je bijna beledigd voelen dat hij er niet meer om taalt. Hahaha... Mijn zoon had dat trouwens ook in het begin, totaal geen interesse meer. Maar toen ik na een paar weken weer met hem ging douchen en badderen, dan waren die borsten toch weer reuze interessant (en probeerde dan ook nog even aan te happen als hij de kans kreeg). Dat heeft hij de hele zwangerschap gedaan en nu nog steeds. En dat terwijl we vorig jaar maart de laatste voeding hadden. Hier overigens geen jaloezie richting de baby. Toen Quinten even losliet tijdens het drinken om rond te kijken, toen duwde Kevin zijn hoofdje weer tegen mijn borst aan en zei: "bibi trinku!!" Grappig dat je merkt dat je zoontje vervanging zoekt voor die bv-momentjes. Hier heeft hij nog heel lang gehouden dat hij zijn hand er even tussen stopt.