al 3 maanden geen ongi en NIET zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door smyltje, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    wie heeft dit ook wel eens meegemaakt?
    ik ben deze maand (afgelopen vrijdag) gestopt met de anticonceptie (Nuvaring). alleen heb ik vorige maand alleen 1,5 dag oud bloed gehad, de maand ervoor helemaal niks en nu word ik wéér geen ongi. heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt? ik ga overigens morgen de HA bellen, maar was even benieuwd naar reacties. heb een zwangerschapstest gedaan (is het eerste wat de dokter zou vragen dus moest maar:)) maar ben dus niet zwanger.
    iemand ervaring hiermee?

2. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een keer gehad dat ik 4 maanden niet ongesteld was geworden. Verschil was wel dat ik langere tijd gestopt was met de pil. Omdat ik voor iets andere klachten bij de gyn liep heb ik daar toen ook meteen weer een afspraak gemaakt.

Hoe zit dat eigenlijk bij de nuvaring, ben er niet zo bekend mee. Heb je dan wel een eisprong? En wordt je normaal gesproken dat elke maand gewoon ongesteld?

Ik heb nu een spiraaltje gehad maar daarbij heb je een grote kans dat je niet meer ongesteld wordt. Zou dat niet kunnen bij de nuvaring?

Had je trouwens voor de nuvaring een regelmatige cyclus?
    succes bij de huisarts!

3. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik ben al 3,5 maand niet meer ongesteld geweest.
    Ik ga toevallig straks naar de ha. Ik had hem al vaker gebeld maar hij en zijn assistente vertelden telkens dat het heel normaal is als je geen ongi krijgt na het stoppen met de pil en dat ik moest wachten tot ik langer dan drie maanden niet ongesteld ben.Voordat ik met de pil begon had ik een regelmatige cyclus. Nu zit ik dus op 3,5 maand. Of dat met nuvaring ook zo kan zijn weet ik niet. Ik weet wel dat het heeeeel vervelend is als het wegblijft.

4. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij blijft mijn menstruatie ook uit. In november ben ik gestopt met de pil. Begin december heb ik een normale menstruatie gehad. Na 50 dagen werd ik ongesteld, normale menstruatie.

Bij de 2e cylclus had ik na 67 dagen nog geen menstruatie. Toen heb ik HA gesproken en kreeg ik provera om 10 dagen te slikken. Na die medicijnen werd ik netjes ongesteld en dat was weer een normale menstruatie.

Nu bij de 3e cylcus zit ik op 41 dagen. Ik heb zo meteen een afspraak bij de HA. Van de week nog een test gedaan en ik ben niet zwanger.
    Wil wel weten hoe het zit.

5. tricia82

tricia82 Niet meer actief

toen ik nog aan de pil was (tussentijds niet gestopt) ben ik een jaar niet ongesteld geworden.
    toen ik was gestopt met de pil ben ik binnen een maand ongesteld geworden en geen problemen meer gehad.
    daarna weer begonnen met de pil en toen na 2 maanden was ik weer niet ongesteld.
    ben daarna helemaal gestopt met de pil omdat we toch een kinderwens hebben en ik kon gaan ontpillen.
    dokter zag er niks ernstigs in zolang je maar ongi word als je gestopt ben maar het kon nog wel een jaar duren als je heel lang aan de pil hebt gezeten en je dan gaat stoppen.
    mocht ook niet eerder terug komen dan na een jaar maar ja dat was gelukkig niet nodig.

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik werd ook niet ongi en na 2,5 mnd nog een keer getest bij de ha en was toen zwanger..

7. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    jemig wat een hoop problemen met die pil joh, ik had voor pilgebruik opzich een regelmatige maar heel zwaar 14 daag ongie, en 14 daag niet, sja lastig maar wel keurig 28 dagen haha, 11 jaar aan de pil achtereen en hop direct vrij regelmatig ongesteld, ik heb zo te lezen gewoon geluk?

8. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    gisteren bij de ha geweest. ik heb een doorverwijzing voor de gyn gekregen. Nageteld zou ik niet al 3,5 maand geen ongi hebben gehad maar al 4 maanden niet. Reden dus voor een afspraak met de gyn. Maar even afwachten dus....

9. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb ook 2 jaar de nuvaring gebruikt, en toen ik daar mee gestopt was, werd ik meteen zwanger de volgende maand. Als je stopt met de nuvaring zijn na 2 dagen de hormonen uit je lichaam. Dus ik kan me bijna niet voorstellen dat het nog van de nuvaring komt.

Ik ben benieuwd wat de gynocoloog zegt!

Groetjes

10. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    volgens de site van het merk van mijn pil zijn de hormonen binnen twee weken uit je lichaam. Dat wil alleen niet zeggen dat je dan meteen een ongesteldheid krijgt. Als je al heel lang de pil of wat dan ook gebruikt kan je lichaam lui worden en het opgang komen kost ook weer tijd, hormonen of niet dus.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb het nu 2 keer gehad net als Mystiklady, stoppen met de pil en direct daarna een regelmatige cyclus. Misschien moeten sommige mensen ontpillen en anderen niet?

12. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    het is bij mij alleen niet het geval dat ik NA het stoppen van de nuvaring niet ongi wordt (dat weet ik nog niet aangezien dit pas de 1e week is) maar TIJDENS mn nuvaring. volgens de HA blijft het uit door langdurig gebruik van anticonceptie. ze denkt dat het wel weer opstart omdat ik nu gestopt ben. als ik nu na 3 maanden nóg niet ongi ben, moet ik weer langs. nu maar afwachten...

13. dancingprinzess

dancingprinzess Actief lid

19 mei 2010
    169
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    ik ben in januari gestopt met de pil (marvelon), in maart ben ik ongeteld geweest (maar niet heel veel). Nu nog steeds niet. Soms denk ik, nu komt het, want dan heb ik van die krampen die ik vroeger ook had als ik ongesteld moest worden. Ook al een paar keer testen gedaan, maar niet zwanger. Dus ik zocht naar info en kwam op de forum terecht.

Maar ....heel veel verschillende verhalen. De ene zegt dat HA zegt na 3 maanden terugkomen, de ander zegt na 1 jaar. Ik zou het behoorlijk irritant vinden als ik tot het eind van dit jaar zou moeten wachten.

Deel Deze Pagina