Hey dames, A.s. weekend ga ik samen met een stel mensen een weekendje weg. Gebruikelijk wordt er veel gedronken en (ongezond) gegeten en normaal gesproken doe ik vrolijk mee (omdat we nog niet bezig waren met zwanger worden). Ik vind het moeilijk omdat ik het weekend natuurlijk nog niet weet of ik zwanger ben, maar stel dat.. dan wil ik uiteraard niet drinken. Maar omdat het pas onze 1ste ronde is, wil ik het ook nog niet aan de grote klok hangen dat we aan het oefenen zijn.... Waar ik nu aan denk is om er vrijdag ochtend een testje tegenaan te gooien (4 dagen voor NOD) en als die positief blijkt.. dan weet ik genoeg voor het weekend.. mocht die negatief zijn weet ik natuurlijk nog niets en kan ik dan weer verder dubben. Wat zouden jullie doen
Hoi SarahEline, Kan me voorstellen dat je het nog niet aan hun wilt vertellen dat jullie bezig zijn... kan je niet aangeven dat je maag wat van streek is en dat je voorzichtig wilt zijn met wat je eet en drinkt? tis niet helemaal eerlijk maar kan je in ieder geval de alcohol afslaan
Ja, daar heb ik ook aan gedacht.. Nog meer smoesjes waar ik aan gedacht heb: - steeds een al geopend (leeg) flesje bier pakken en als iemand één aanbied zeggen dat ik zo zelf pak.. - mijn glas vullen met water en zeggen dat het vodka is Iets wat alcoholverslaafden doen, maar dan omgekeerd haha - Gewoon zeggen dat ik een alcoholvrije periode heb. Ik heb tot mijn 18e niet gedronken (mijn vader is alcoholist en hierdoor ben ik "angstig" voor een verslaving... Ik denk dat als ik er luchtig mee omga dat het helemaal niet opvalt.. Tenminste dat hoop ik.. sjonejone
hoe lang ben je al bezig ? Ik liet niks !! ik drink zo ie zo niet. Nu laat ik alleen vis en haring schieten al voor de zeker heid.
Waarom ?! Omdat je "denkt" dat je zwanger bent? Sorry hoor, heel veel zullen mij misschien dom en naïf vinden, maar ik laat nu ( ben nog niet zwanger, maar wel bezig zijn ) echt geen drankje, of rauw biefstukje staan hoor. Geniet! In mijn ogen, maak je jezelf alleen maar gek, als je nu al zo radicaal met van alles rekening gaat houden.
Ik vind dat ook hoor. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik toch al niet dronk. Maar dat biefstukje, en die filet americain smaken mij nog prima. Pas na een +-test laat ik dat staan. Kan volgens mij ook helemaal geen kwaad hoor. De eerste 5 a 6 weken heeft het vruchtje nog geen bloed-bad met de moeder. Ik zeg natuurlijk niet dat je je klem moet zuipen, maar volgens mij kan een borrel niet zoveel kwaad..
Helemaal mee eens. Je kunt anders helemaal niks meer en je moet wel van het leven blijven genieten hoor! En mocht het niet gelukt zijn dan doe je het voor niks. Je weet het toch nooit zeker totdat...
Volgens mij maakt het in de eerste paar weken nog niet uit. Pas vanaf week 6 heb ik ergens gelezen, moet je op gaan letten met wat je eet en drinkt. Ik heb in de week voor Nod ook nog lekker een biertje, wijntje, franse kaasjes en salami e.d. gehad hoor... Gewoon genieten van je gezellige weekendje, en als je na het weekend positief test, dan kan je alsnog stoppen ps. die van de blaasontsteking is wel een goede trouwens
Je kan makkelijk nog een glaasje nemen hoor! Als je zwanger blijkt te zijn krijg je pas met 6 weken een bloedband, dus beebje zou er zoiezo nog geen last van hebben. en haring en vis laten staan?? Kan me niet herinneren dat dat slecht zou zijn, eerder juist hardstikke goed (visolie)) ik lust er wel pap van! jammie
Helemaal mee eens, je hebt nog lang genoeg dat je jezelf dit allemaal moet ontzeggen. Geniet lekker van je drankje van het weekend! En idd tot 6 weken ofzo kan het nog niet zo heel veel kwaad!
Pff jullie hebben helemaal gelijk Ik zal me niet gaan klemzuipen en het rustig aandoen. Heb afgelopen weekend ook een glaasje wijn gehad en gister een steak tartaar gehad (rauwer kan niet) Maar ik heb ergens gelezen dat alcohol not done is, dus werd daar btje angstig door...
Inderdaad, je moet wel genieten van je weekendje. Ik hoop voor je dat het snel raak zal zijn, maar helaas voor een aantal onder ons geldt dat niet zo. Zelf ook alweer geruime tijd bezig, maar helaas ook nog geen positieve test mogen vasthouden. Dus tja, je kunt je leven wel op 'hold' zetten, maar wie weet het kan ook nog een hele tijd duren voordat je zwanger bent. Dus geniet nu het nog kan.
Ik zou gewoon een drankje meedrinken hoor... Je kan zo maanden bezig zijn en om jezelf nu maanden dingen te gaan ontzeggen... zolang je niet 'weet' dat je zwanger bent hoef je dit allemaal nog niet te laten!