Wow mamakaatje: jij durft! Als het nu niet helemaal werkt met de spenen doorknippen....zorg dan eerst dat het slapen weer iedere nacht goed gaat, en spreek vervolgens ook iets af over het tutje. Mijn dochter kreeg een aftelkalender. 20 nachtjes zonder tut was een cadeautje. Ze vond het vanaf de eerste dag geweldig. Ze liggen nog heel in haar nachtkastje, nooit meer in haar mondje gezeten. Ze heeft wel d'r knuffels mogen houden. Het is volgens mij wel een meisje dat het goed doet op duidelijkheid (ach ja wie niet). Goed gedaan.
De oplossing bij ons was, speen in de prullenbak en middagslaap eraf, soms jenngelt ze we rond 5 uur maar ze slaapt wel meteen in heeeeerrrrlijk
Gister sliep ze na een 1/2 uurtje zonder speen. Heb 2x de 5-10 min techniek gebruikt en ze sliep. Vannacht 1x wakker geworden, na 2x kijken sliep ze weer verder (alleen mama niet). Nu is het alleen overdag nog een probleem, ze ligt al 30 minuten in bed te kletsen en zingen. Hopelijk valt ze toch nog even in slaap.
Overdag lijkt me niet zo gek als ik naar dr leeftijd kijk. Rond die tijd begon onze dochter het middagslaapje ook zat te raken, dus wellicht heeft ze die wel niet meer nodig. Ik zou mijn battles kiezen en geen drama maken van smiddags niet willen slapen. Het is beter dat ze snachts goed slaapt