Wanneer je een foto van mij 'nu' ziet en een foto van mij 15-20 jaar geleden, dan zie je hetzelfde kapsel. Er is geen ander kapsel. Ik ben besluiteloos over een nieuw model en na wat rampervaringen met een kapper of drie heb ik het afgezworen. Soms denk ik: jaaaaa, ik moet naar de kapper Maar dan zakt me de moed weer in mijn schoenen. Want ja, welke kapper? En mijn haar is nu lang en dik, maar heeft soms echt hele goede dagen waarbij het echt leuk zit en zelfs uit zichzelf de krullen goed vormt. De 85% overige dagen waarbij het niet zit en de krullen er door het gewicht onder bezwijken laten we dan maar voor wat het is. Straks verziekt een kapper het 'wéér', en dan is dat zelfs spoorloos. Ik laat nu mensen mijn puntjes afknippen die totaal niet opgeleid zijn als kapper; want ik ben van mening dat een kapper doet waarvoor hij/zij opgeleid wordt; namelijk: knippen. En 1 van de laatste keren dat ik bij een kapper zat en ik zei 'alleen de puntjes', werd mijn lengte gehalveerd. Oh wat een drama. En wat voor een coupe zou ik dan willen? Ja geen idee, in 20 jaar heb ik nog niet echt een besluit kunnen maken "Welk vorm hoofd heb je?", en dan sta ik weer voor die spiegel te zuchten en te kreunen en met lippenstift op de spiegel te kalken om te kijken welk kapsel er VOLGENS HET ARTIKEL het beste bij mijn hoofd zou passen om vervolgens toch maar weer veilig in mijn comfortzone te blijven zitten. Moeilijk-moeilijk-moeilijk-moeilijk. *diepe zucht, kreun, steun* Kapperervaring 1: Mijn moeder bracht me binnen en zei: ik word gek van dat kind en dat gemiep over klitten. Doe er wat aan. Ik werd anderhalf uur later met een extreem korte bob en koude nek buiten op straat gezet en ik kan mijn ene-helft-klasgenoten op de basisschool nog steeds horen stikken van het lachen en de andere helft klasgenoten opnieuw aan mij voorstellen omdat ik zogenaamd een nieuwe leerling was. Tot aan een longontsteking aan toe was ik blij dat mijn haar weer over mijn nek kwam! Kapperervaring 2: Mijn zus had vijf jaar later een fancy feestje en wilde niet dat haar stomme zusje haar voor schut zou zetten en kocht daarom te chique niet-passende kleding voor haar rampgeval-zusje en dumpte mij wederom bij een kapper; legde 90 euro neer en zei: maak er iets moois van. Waarbij ik na veel geruzie met de kapper in kwestie geverfd haar kreeg dat ineens 15 centimeter korter was. Toen ik bij mijn zus aan kwam kreeg haar man een rolberoerte en zei: zoveel geld, terwijl ze gewoon nog steeds hetzelfde model heeft? :x! Kapperervaring 3: "Alleen de dode puntjes, hè?" Jaaaahaaaaa. Whoppa; 30 centimeter eraf, want ja, het was allemaal toevallig hartstikke dood (geloof me; die ochtend leefde het allemaal nog prima hoor!). En dan heb ik het nog niet over al die 100.000 keren waarbij iemand 'het' ideale kapsel voor mij denkt te hebben; en het vervolgens ofwel na drie kwartier experimenteren gruwelijk mislukt of het ineens omhoog opgestoken zit (en hartstikke gaaf!!!) maar dat het binnen 25 minuten weer als een pudding in elkaar zakt ondanks de 70293 bussen haarlak die erin gespoten zijn en de 3494023032 clipjes. Ik voel mij nog steeds verantwoordelijk voor het gat in de ozonlaag; waarvoor mijn oprechte excuses ! Men dacht dat ze er wat mee konden. Of ik moet ineens voor het slapen gaan 34943943834823 schuifjes uit mijn schedel halen want ik was het vergeten totdat ik keihard op mijn kussen dook Tot nu toe varieer ik enkel met vlechten, staartjes, knippen, soms een ander kleurtje, los, haarbanden, zigzags en ander snel-ongedaan-te-maken-kapsels. Soms denk ik echt van: ik wil gewoon eens wakker worden en een ander model zien. En elke keer wanneer ik denk: jaaaa, ik wil/moet/zal/ga naar de kapper, houdt bovenstaande info mij tegen. Volgens mij zit ik nóg wel 20 jaar met hetzelfde kapsel. Zeg me dat het herkenbaar is voor iemand?
Ik heb mn haar ALTIJD in een knot. Anders zit het voor mn ogen. heel stom. Kort wil ik het niet want dan voel ik me niet "sexy" maar los laten doe ik zelden... Ik slaap zelfs met mn knot en als ik onder de douche sta zonder mn haren te wassen doe ik de knot boven op mn hoofd zodat het niet nat word... Ben nou eenmaal een knotjes mens... en buiten Cosmo's zie ik geen enkele kapper en mag er niemand aan mn haar zitten, is heilig...!!! 3x raden hoe ik mn haren nu heb
Cool! De tijd dat ik nog een knot kon dragen zonder problemen was in groep 6 van de basisschool... I would like it. Soms probeer ik het wel met zo'n hulpstuk uit de haar-afdeling van een kruidvat/etos ofzo, want er zijn wel van die dingetjes. Zoals die halve lasso en dat knotjes-maak-ding, maar dat blijft hooguit een half uurtje zitten en dan kan ik het weer opnieuw doen.
Ja herkenbaar! Ik heb ook al heel lang hetzelfde kapsel. Ik heb het ook (bijna) altijd vast in een staart of 'slordige knot' omdat zoals happyglow ook al zegt ik het vreselijk vind als mn haar voor mn ogen hangt. Ik zei wel net tegen iemand dat ik zit te denken om mn haar te doneren aan stichting haarwensen. Dan moet er minimaal 25 cm vanaf maar ik denk dat het dan evengoed nog tot mijn schouders komt dus dat durf ik wel aan. Ik zou zo graag een keer een gaaf kapsel willen maar mijn haar krult/zit slag in dus weet echt niet wat ik ermee aan moet.
Ik zie er soms op een brakke dag expres uit als 'cousin It' van de Adams family, zodat mijn brakke gezicht niet te zien is. Ik kan door mijn haar heen kijken ondertussen; de rest van de wereld moet nog oefenen met mijn gezicht spotten
hahaha, ja voor mij alhoewel het af en toe in lengte verschilt en ik wel vaker naar de kapper ga. Toen ik 16 was had ik mijn haar tot op mijn kont, maar ik heb sluik haar en met een best flinke woordenwisseling met mijn kapper heeft hij met grote tegenzin mijn lange haar tot mijn oren geknipt. Ik was heel blij, heb ook echt een jaar of 7 hetzelfde kapsel gehad. Toen wilde ik weer lang, maar bedacht me elke keer weer tussendoor, dus werd het weer kort. Wel altijd een bob, maar in verschillende lengtes. Heb het nu ongeveer een jaar of 15 hetzelfde kapsel (over mijn schouders) met 1x een uitschieter, dat ik het flink kort heb laten knippen. Hier is een afschuwelijke pasfoto van gemaakt. Deze foto staat gelukkig in mijn rijbewijs, zodat, elke keer als ik weer bedenk mijn haar kort te laten knippen ik alleen maar naar deze foto moet kijken om te zien dat ik dat vooral NIET moet doen Mocht ik ooit aangehouden worden geloven ze niet eens dat ik het ben, volgens mij hahaha. Nou, ja, en een week of 2 terug is het mislukt met verven, zoals je hebt kunnen lezen, en heb ik het inmiddels nog een keer donker overgeverfd, dus heb nu voor het eerst (of eigenlijk 2e keer) een totaal andere kleur, dan ik altijd heb. Normaal ben ik blond, nu niet meer. Ach en verder krul ik het 's morgens en dan steek ik het op, ik steek het altijd op, vind los haar zwaar irritant en verder kijk ik maar niet meer in de spiegel. Je hebt nu eenmaal vrouwen met haar en vrouwen met een kapsel. Helaas heb ik alleen maar haar.
Ja ik vind hem leuk Ik zag nu dit: De hippe vissengraatvlecht - Girlscene Ik ga dit maar weer eens uitproberen morgen; en dan hopen dat het wat gaat worden
Bij jezelf? Ben je handig daarin? Ik kan het nl bij iedereen, behalve bij mezelf Dan gaat het schots en scheef, bij een ander zit het er in no time in, eigenlijk is het gewoon niet eerlijk, dat ik het wel kan, maar een ander profiteert ervan
Stiekem kan ik alleen mezelf normaal 'normaal' vlechten. Visgraatvlecht heb ik nog nooit geprobeerd. Ik probeerde net een stukje voor 20 seconden, maar ging de mist in. Er is schijnbaar iets meer concentratie voor nodig dan de gemiddelde visstick die ik nu ben. Morgen dus maar !!!
Ik had alleen maar haar. En ik knipte zelf mijn "puntjes" niemand mocht mijn lange lokken verknippen na een foutje van een kapper waardoor ik met een opgeschoren kippenkontje rond liep! Maaarrr mijn schoonzus heeft wondere handen én is kapster. Sindsdien heb ik een kapsel en een stuk korter dan ik altijd had! En ben er zooooo blij mee dat ik tegenwoordig durf te zeggen: Doe er maar wat mee
Ja het duurt wel ff en ik krijg altijd ontzettend lamme armen ervan. Maar als het eenmaal zit is het wel mooi vind ik.
Hahah op zich wel herkenbaar, heb ook nooit echt een kapsel gehad.. alleen maar lang haar met af en toe laagjes wel heb ik mijn haar zo'n beetje in alle kleuren van de regenboog gehad, dat dan weer wel. Ik heb het het laatste jaar ook echt ALTIJD in een knot btw ik slaap met een knot, heb het overdag in een knot, was mn haar en doe het daarna meteen weer in een knot.. mn arme haar krijgt geen vrijheid meer
Kappers kunnen mijn haar ook nooit knippen. Ik vind dat ik mijn haar droog moet knippen, zij vinden nat. (blijkbaar) Ik heb slag/krullen en zeg ALTIJD tegen de kapster dat bijv. dit plukje haar nu slag heeft, maar als je er 2 cm afhaalt dat gaat het krullen. of andersom; Van krul naar slag, van slag naar krul, van krul naar bijna stijl. Het veranderd elke keer. En toch luisteren ze niet naar me, en elke keer knippen ze het weer nat, en elke keer zie ik er weer uit als een poedel. Drama drama.
Zonder dollen, ik vind je haar erg mooi. Ik hoop dat je er nooit te drastisch in laat knippen. Ik heb ook altijd erg lang haar gehad en een paar keer iets korter met een model erin, nou altijd spijt hoor. Ik heb nu mijn haar eindelijk weer tot bijna mijn billen en doe het nooit meer (hoop ik).
Grappig dat iedereen altijd zo zeurt over de kappers heb nog nooit klanten, oké af en toe, die me zeiden dat geen enkele kapper deugt. Maar Joycey, ik snap je helemaal. Omdat ik zelf kapster ben vertrouw ik geen enkel andere. Gelukkig heb ik (weer) lang haar. Dit heeft niets te maken met niet luisteren trouwens, ik weet gewoon precies hoe het moet en kan dat zelf het beste.
Dank je Dat zeggen gelukkig wel meer mensen - anders was ik in die 20 jaar al minstens 69x naar een kapper gegaan ofzo Mijn partner zegt het standaard 3x per week ofzo
Kappers......soms ja. Omdat het 'moet' vanwege de puntjes, en gelukkig hebben ze tot nu toe allemaal geluisterd. Ik heb geen dik haar en met een kort koppie valt niet veel te beginnen bij mij. Vroeger wel vaak gehad hoor (zelfs gemillimeterd met matje, weet niet hoe ik daar ooit bij kwam om dat te doen, maar ach ik was toen rond 8-9 jaar....) Nu heb ik de laatste jaren weer lange haren en zie ik een keer per jaar ofzo de kapper, als ik geen zin heb om zelf de puntjes te knippen. Meerendeel draag ik het in een staart of knot. Wou dat ik mijn dochters haar had, een heerlijke bos haar met wat krul erin en lichtblond....*jaloers *