Nou, ik heb een eerste poging gedaan en dat was drie keer niks (foto 1), dus ik heb er maar wat van weten te maken (foto 2). Ik kreeg inderdaad lamme armen en wilde mijn inzet niet voor niets te laten zijn geweest:
Dat is toch best gelukt als je het zelf doet, bij mij wordt het niets als ik zelf mijn haren vlecht (op een standaard vlecht na). Toevallig ben ik mijn haren momenteel ook wat zat, zat een beetje met hetzelfde probleem. Helaas ook niet echt geweldige ervaringen met sommige kappers, vandaar dan ik de laatste jaren maar voor 'safe' ga, maar dat wordt ook wat saai. Heb er gisteren zelf de schaar in gezet, 10 cm er af geknipt en nu is het schouderlang. Nu eerst eens op zoek naar een goede kapper en er dan een wat leuker model in laten knippen. Inderdaad, ik heb een pony, maar die moet je ook op een bepaalde manier knippen en geen extra haar erbij willen knippen aan de zijkanten, want dan krijg ik hele rare springerige plukken. Net alsof ik zo'n Zeeuws meisje ben met van die zenders aan de zijkanten van mijn hoofd. Elke keer moet ik er goed opletten dat kappers dat niet ook verkeerd knippen.
Ik had vroeger een pony! Die werd langer en langer en op een gegeven moment was het 1 groot oerwoud voor mijn gezicht en heb ik het zo achterover geslagen en bij de rest gedaan. Weg pony!
Het is makkelijker om eerst je haar vast te doen met een elastiekje, vervolgens de vlecht te maken en daarna het elastiekje weer weg te halen en ik doe het naar de zijkant, dan krijg je minder snel lamme armen
Ik heb lang moeten zoeken naar een goede kapper en rijd er ook 25 km voor! Voor mij is het dan ook een middagje weg Maar nu is die kapster dus weg bij die salon! 😱 ik ben al door een nieuwe geknipt en blijf nog even kritisch.......
Oh trouwens, ik ga altijd naar een goed kapsalon en niet zoiets als brainwash ofzo! Ze moeten mijn haar 'kennen'.. Joycey.. Ik zie dat je haar ook erg pluist, ik zou eens een goede kapper zoeken en het laten verzorgen en er bijv laagjes in knippen zodat je natuurlijke slag omhoog komt! Afknippen zou zonde zijn, maar zo lang, pluizig haar is amper te modelleren! Ik heb dat ook... Bij mij dunnen ze alleen maar uit en dan nog heb ik een flinke bos haar! Maar wat ik zeg, 1 x naar een 'goedkope' kapper en mijn haar is verpest!
Prijs heeft niets met kwaliteit te maken. We krijgen allemaal dezelfde opleiding. Ik heb twee jaar bij brainwash gewerkt en voor je daar aan de slag mag moet je echt jezelf bewijzen. Je kunt de pech hebben een rotte appel aan te treffen, maar die pech kun je overal hebben. Lagen knippen zou ik zeker doen, niet te korte. Uitdunnen is echt een no go, dan pluist het de pan uit. Ga eens op zoek naar een serum als biosilk bijvoorbeeld. Wel even prijzig maar geweldig!
Als je ze nou eens mooi 1 kleur verft en wat styling spul gebruikt bij het make van blecht vissengraat weet ik veel wat nog. Dan denk ik dat het er mooi en verzorgder uit ziet dan nu op de foto. iets van donker bruin. en idd zelf je puntjes knippen. Haren nat maken op je kop hangen plat naar vorenkammen draaien draaien draaien tot de puntjes en knippen maar. Zo vallen ze mooi in laagjes.
Haha, 1 kleur verven? Dit is mijn natuurlijke haarkleur en daar krijg ik vaak wel complimenten over... Dat is de eerste keer dat er iemand wat van zegt. Meestal stop ik er zomers een kleurspoeling in omdat mijn haar dan lichter/oranjeachtig wordt. Bruin wordt niet mooi, dus ik kies meestal iets van kopermahonie of iets dergelijks. Bruin maakt mijn gezicht zo eh, doods. Uitdunnen doe ik ook zeer zeker niet; dat gepluis is 3x niks en dat wordt dan alleen maar erger. Nou ja, laagjes vind ik wel een goed idee, moet alleen een fatsoenlijke kapper zien te vinden (prioriteit! ik laat het niet 'zomaar' iemand doen) die ook nog eens niet een half fortuin eist. Ik heb een theorie dat je 'ze' per haar en per centimeter betaald ofzo En verder zat er een beetje styling in Alleen niet zoveel want dan wordt het weer vet en blijf ik aan het haren wassen
Hier rij ik 130 km voor een kapper die me snapt... En in oktober vorig jaar heb ik voor het eerst gezegd "succes doe er maar wat mee ik wil wat anders..." en ik ben zo blij met mijn compleet asymetrische kapsel. Staat me erg leuk en krijg er dan ook alleen maar complimentjes over...
Ja dezelfde opleiding begrijp ik, maar mijn kapsalon volgt regelmatig nieuwe cursussen en daar zit hem ook een verschil in.. en sorry, maar bij brainwash ben je echt nummertje zoveel.. ben er met 2 vriendinnen geweest en we waren alledrie achteraf niet tevreden.. (Door verschillende geholpen) en ik woonde er tegenover en zag bijna maandelijks nieuwe kapsters.. Daarom blijf ik trouw bij mijn eigen salon.
Als je zo weinig naar de kapper gaat snap ik dat een kapster en zo veel af knipt aan "puntjes" het is natuurlijk de bedoeling dat het er weer goed en gezond uit ziet. Zoals ik het nu zie kan er ook wel weer een aantal cm vanaf,mooie glans spoeling ering,mooi model en goede producten en het ziet er stukken beter uit denk ik Vind het zo zonde als vrouwen eigenlijk niks et hun haar doen.
Ik kreeg vier cursussen per jaar en elke maand een training. Jullie zullen waarschijnlijk net pech gehad hebben.. er zitten natuurlijk rotte appels tussen en sommige salons hebben net een mindere manager. Je kunt niet de complete keten afdoen als slecht, hier is echt niks van waar. Ik behandelde mijn klanten absoluut niet als nummer
Mee eens. De kapster moet natuurlijk luisteren naar wat je wil , maar in dooie punten knippen in plaats van ze er af halen is zo zonde. Met lang haar moet je ook regelmatig naar de kapper om het netjes te houden. Een combinatie van mooi geknipt en juiste producten zullen je al een heel eind op weg helpen.