Hallo Onze jongste is nu ruim 2 en slaapt vannacht voor het eerst in een peuterbed. Hij sliep normaal in een gevoerde slaapzak zonder dekens. Nu zonder slaapzak onder een dekbed. Probleem is nu dat hij half bloot ligt. Xijn kamer is ong 16 a 17 graden. Kan het kwaad dat hij bloot ligt en kan ik er op vertrouwen dat hij gaat huilen als hij het koud krijgt? Heb het bed kort opgemaakt wsnt vanmiddag lag hij met hoofd en al onder het dekbed te zweten. ...
heeft hij een dikke pyama (en eventueel sokjes) aan? Mogelijk zul je hem dan wel horen, maar mogelijk ook niet. Het ene kindje kan het beter hebben dan de ander en het ene kind slaapt dieper dan de ander. Gewoon even een paar keer checken die eerste avonden/nachten. Hier wordt ze (inmiddels 3) dus wel wakker van de kou, maar dan krijg je inmiddels echt ijsblokjes bij je in bed- dan is het al 5 a 6 uur smorgens... De oudste is indertijd ook in de winter overgegaan, maar toen bewust met slaapzak en zonder deken/dekbed nog. Die zomer zijn we gaan proberen met een dekentje, zodat ze daaraan kon wennen op een moment dat het niet zo koud is snachts...
Doorslapen doet hij bijna nooit, dus zal vannacht vast eens naar hem toe moeten. Wil hem nu niet instoppen, bang dat hij wakker wordt. Hij heeft een normaal pyjamaatje aan. Wil het vannacht niet, dan doe ik het dekbed er eerst wel af en krijgt hij weer een slaapzak aan. Bedankt!
Och tja 16-17 graden is niet heel koud als temperatuur in de slaapkamer. Mijn beide kids liggen heel vaak gedeeltelk boven de dekens te slapen en worden daar meestal niet wakker van...
Wij hebben Elise eerst in een slaapzak laten slapen met een leeg dekbedovertrek, kon ze wennen aan iets over zich zodat ze er niet telkens onderuit kroop
We hebben vannacht zijn dekbed eraf gehaald en zijn slaapzak aan gedaan. Hij lag steeds bovenin zijn bed