wind ei

Discussie in 'Miskraam' gestart door rian50, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rian50

rian50 Lid

25 mei 2008
    11
    0
    0
    Wij ( mijn partner en ik) zijn gister voor de 1e echo naar de verloskundige geweest. Helaas is er geen vrucht geconstateerd, ik heb een zogenaamd wind ei. We zijn zo verdrietig en boos en dergelijke.
    Mijn lichaam heeft mij lang voor de gek gehouden ( bijna 10 weken) omdat ik geen symptomen heb van een eventueel miskraam.

Morgen gaan we naar de gynaecoloog voor een gesprek en dan word ik volgende week geccurateerd. Mijn werk doet ook erg vervelend en vinden dat ik morgen wel weer kan werken ( heb me ziek gemeld) maar ik kan dat echt nog niet aan. Weet iemand hoeveel dagen ik moet wachten voordat ik gecurrateerd kan worden?

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ten eerste wat een rotnieuws en heel veel sterkte met alles.

Verder word ik echt boos op je werk! Je hebt net harstikke heftig nieuws gekregen en dat kost tijd om te verwerken. Op je werk beseffen ze denk ik niet helemaal wat dit met je kan doen. Ik heb zelf twee weken niet gewerkt en de derde week halve dagen. Meid luister lekker naar jezelf en je kan beter nu voor een tijd ziek melden en de tijd nemen die je nodig hebt. Onverwerkte problemen komt later dubbel zo dwars weer naar boven. Daarnaast heeft je lichaam ook even tijd nodig om te ontzwangeren en te herstellen van de curretage en de narcose. Het stelt fysiek misschien niet heel veel voor, maar een narcose is sowieso toch ingrijpend.

Als antwoord op je vraag over de curretage, kan ik je alleen maar vertellen hoe het in ons ziekenhuis ging. Het officiele beleid was daar (misschien is dat ook wel landelijk?) dat een curretage altijd binnen een week na de aanmelding moest worden uitgevoerd. Zelf heb ik maar twee dagen hoeven wachten.

*knuffel*

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Getsie meis, dat is ontzettend vervelend. Je gaat er natuurlijkl altijd vanuit dat het goed gaat. (helaas is de werkelijkheid anders)
    Wat je werk betreft. Laat ze daar maar in de #**#* zakken. Je moet echt even de tijd nemen en krijgen om dit te verwerken. Als je dat niet doet kun je daar later enorm onder lijden. Dus neem de tijd. Ikzelf heb 3 weken rustig aan gedaan na mijn miskraam.
    Wat de curretage betreft, daar verschillen de ziekenhuizen nogal in. Ik had met 9 weken een echo en toen bleek ons kindje al overleden. Het beleid van het ziekenhuis was toen minstens een week wachten om na te denken. Ik was zo kwaad, want waarover moest ik nadenken, het kindje ging ik toch verliezen. Ik had het dan ook het liefst zo snel mogelijk achter de rug. Dit ziekenhuis wilde daar niet aan meewerken en ik heb dus een ander ziekenhuis gebeld. Dinsdags had ik de eerste echo (vaststelling overleden kindje) Op woensdag kon ik in het andere ziekenhuis terecht voor een echo (ter controle) en op vrijdag lag ik in het ziekenhuis om de miskraam op te wekken. (ik heb gekozen voor tabletten ipv curretage)
    Sommige vrouwen vinden het juist prettig om het kindje nog een tijdje bij zich te houden om het op die manier een plaatsje te geven. Voor mij kon het niet snel genoeg voorbij zijn om weer verder te kunnen. Het idee van een dood kindje in mijn buik maakte mij helemaal gek. Pas toen ik het vruchtje kwijt was heb ik het kunnen verwerken. (en daar ben ik nog steeds mee bezig, want dat verwerken daar gaat heeeeel veeeeel tijd inzitten)

Heel veel sterkte de komende tijd.

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    hey meis,

wat een verschrikkelijk nieuws hebben jullei gekregen, heel je wereld stort op dat moment in!
    Je had zoiets anders verwacht op de echo dan dit!

Je werk vind ik erg onbeschoft, met zulk nieuws kun je echt morgen neit gaan werken. je hebt je met goed recht ziek gemeld. Emotioneel zul je het echt niet aan kunnen om te gaan werken.
    Ik weet uit ervaring dat ik de eerste 3 dagen voornamelijk alleen gehuild heb, zo kun ej toch niet op je werk gaan zitten?

Wat de duur van wanneer je je curretage kan verwachten, minimaal binnen een week.
    Wij kregen op vrijdag het slechte nieuws en maandag ochtend werd ik al gelijk opgenomen.

Soms mag je wachten als je dit wilt, maar als je zelf aangeeft dat je snel geholpen wilt worden, dan word je was mijn ervaring, zo snel mogelijk geholpen!

Ik wil je heel veel sterkte wensen de aankomende tijd met dit vreselijke verdriet!

Liefs s

5. rian50

rian50 Lid

25 mei 2008
    11
    0
    0
    lieve dames,

Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop zo dat ik snel geholpen kan worden, ik heb veel aan jullie lieve woorden!

6. Niet meer actief

ook van mij veel sterkte
    en laat je werk inderdaad maar lekker even voor wat het is. eerst maar even aan jezelf denken en verwerken hoor !
    succes

Deel Deze Pagina