Hallo! Ik en mijn man hebben besloten nog een kindje te nemen. Op dit moment ben ik nog aan de pil en het is de bedoeling pas over een half jaar serieus te proberen om zwanger te raken. Wat kan ik nu het beste doen? Op tijd stoppen met de pil, zodat mijn lichaam kan ont-pillen? Of gewoon over een half jaar stoppen met de pil? Ik zelf acht de kans heel klein dat ik meteen zwanger raak, dus ik wil wel op tijd stoppen met alles. Dan kan ik het eerst een paar maanden op zijn beloop laten voor ik eventueel begin met ovulatie testen. Ik ben echt een leek op dit gebied, want mijn eerste kindje was een verassing, dus daar was ik helemaal niet bezig met 'hoe raak ik zwanger'
Hoi Duufke, Hier gewoon meteen na het stoppen met de pil begonnen met 'oefenen'. Het nadeel is dat je vaak niet meteen een mooie cyclus hebt. Als ik jullie was zou ik vast stoppen met de pil, je lichaam wat tot rust laten komen en er dan voor gaan
Ik ben een half jaar, voordat we er ècht voor gingen, gestopt met de pil. Ik was meteen zwanger toen we het gingen proberen! De volgende keer willen we het weer op deze manier aanpakken... misschien hebben we weer geluk.
Oke, bedankt voor de reacties. Het kan dus meteen raak zijn, maar het kan ook nog wel een poosje duren.
hier direct zwanger geraakt. je mag stoppen wanneer je wilt. en dat ontpillen verhaal is beetje overdreven. normaal krijg je redelijk vlot weer een cyclus. maar het is ook niet raar als het niet gebeurd. zwanger worden is daarentegen (ook zonder pil) wat anders. dat duurt gemiddeld een jaar.
Hier januari gestopt met de pil,wel een maandje veilig gedaan ivm met het afbouwen van medicijne,had gelijk een regelmatige cyclus. In het 3e rondje zwanger
Aha, duurt dus gemiddeld een jaar. Dat heb ik wel eerder gehoord ja. Wel fijn dat jullie al zo snel zwanger raakten dan
Hier duurde het behoorlijk lang na het stoppen met de pil voordat mijn lichaam weer deed wat hij moest doen. Ik zou dus stoppen, het is bekend dat het zeker wel een half jaar kan duren voordat je lichaam weer een normale cyclus heeft. Maar ook dit is voor iedere vrouw anders....
Waar haal jij de informatie vandaan dat het ontpillenverhaal een beetje overdreven is? Of baseer je dat puur op je eigen verhaal?
Hier 4 maanden voor de tijd gestopt, cycle was eigenlijk meteen wel al goed. Maar we wouden nog even wachten en eerlijk gezegt was het stoppen best stressvol, (hormonen) maar daar heeft natuurlijk ook niet iedereen last van. Ik zou in iedergeval 3 maanden van te voren stoppen en foliumzuur slikken. Ook mijn vriend op een bier limiet gezet. Niet dat die veel drinkte (Mischien 2x per week 4) maar heb met hem max 2x 2 afgesproken tot dat het raak is. Zelf slik ik ook al vit D, maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Ik werd 114 dagen na mn onttrekkingsbloeding pas weer echt ongesteld, dus ik zou eerder stoppen als ik jou was. 3,5 maand wachten duurt echt lang kan ik je zeggen, vooral als je dan eigenlijk al wilt proberen voor een zwangerschap. En toch is 3,5 maand moeten wachten helemaal niet raar, kan zelfs wel een half jaar duren
Wij hebben in januari besloten om mei/juni te stoppen met de pil. Nu had ik al ervaringen met stoppen met de pil waarbij ik alle keren snel weer een cyclus had. Dus daarop deze keer ook gegokt want ja het kan zomaar anders zijn natuurlijk. Toch lijkt het erop dat mijn cyclus weer is zoals ie moet zijn. Iedere vrouw reageert anders dus doe waar je jezelf prettig bij voelt. Je kan natuurlijk ook nu stoppen en voor een andere anticonceptievorm kiezen die wat makkelijker te regelen valt qua invloed op je cyclus de aankomende maanden. Succes!
Hier na het stoppen meteen een cyclus, maar erg onregelmatig met de laatste cyclus 47 dagen en zit nu op dag 37. Ik zou van tevoren stoppen, je hebt niets te verliezen ....
Ik ben destijds half september gestopt met de pil en eind nov/begin december zijn we ervoor gegaan en ik was gelijk zwanger. Hier dus ook eerst het ontpillen gedaan maar of dat werkt weet ik niet. Je kan in ieder geval je lijf de kans geven om zelf een cyclus te krijgen.
ik zou als ik jou was stoppen met de pil zodra je strip op is. En dan dus vanaf de onttrekkingsbloeding pilvrij door het leven gaan. Je cyclus moet weer op gang komen, bij de een duurt dan "gewoon" 28 dagen, bij de ander 35, sommigen 45. Het kan ook zijn dat het de eerste maanden verschilt en je dus (nog)niet regelmatig bent. ik zou je aanraden om de eerste cyclus iig veilig te vrijen zodat je lijf iig we draad zelf weer op kan pakken en dan na je eerste ongesteldheid ervoor gaan.
Ik zou ook vast stoppen. Ik ben in april gestopt en gaan nu de eerste ronde in... Het viel mij tegen wat de pil met je lichaam deed, voor mij dan ook nooit meer de pil. Achteraf was ik misschien nog wel 2-3 maand eerder gestopt omdat je nu niet precies weet hoe regelmatig je cyclus is... Daarom nu ovulatietesten gedaan zodat ik een beetje weet wanneer het is en wanneer ik dus een zwangerschaptest kan doen.
Ik was in maart gestopt om mijn lichaam de kans te geven even te kunnen herstellen. Uiteindelijk meteen vrij regelmatige cycli, dus besloten om er vorige maand voor te gaan. Met het ontpillen wel twee maanden veel pijntjes enzo gehad, vooral mijn borsten en hoofd. Gelukkig is het nu weer allemaal normaal