Mijn zoontje heeft afgelopen zondag voor het laatst gepoept, dat betekent dus dat het morgen een week geleden is! Nou heb ik van meerdere mensen gehoord dat baby's dat wel vaker hebben en er dus niks aan de hand hoeft te zijn. Maar ik maak me eigenlijk wel grote zorgen, ik bedoel een week niet poepen kan toch niet goed zijn? Mijn zoontje is er voor de rest niet anders onder, net zo vrolijk als altijd en ik heb ook niet het idee dat hij pijn heeft of iets dergelijks. Maar toch vind ik dat ie wel weer is mag poepen. Nou heb ik nog lactulosesiroop in huis waarop staat dat ook zuigelingen een bepaalde hoeveelheid per dag mogen hebben. Ik zit eraan te denken om een klein beetje siroop door zn fruit te doen. Kan dit, of moet ik de natuur zelf z'n werk laten doen? Of zijn er nog andere tips om mijn kleine mannetje weer normaal te laten poepen?
krijgt hij borstvoeding? Dan kan het hartstikke normaal zijn hoor. Bij flesvoeding hoort het niet, dan moeten ze wel vaker poepen.
Ja hij krijgt bv in combinatie met fruit en af en toe groente. Maar kan dat opeens zo plotseling veranderen dan? Want voorheen poepte hij soms wel 2 keer op een dag.
Volgens onze kinderarts kan het 'poeppatroon' goed veranderen doordat de voeding is veranderd, bijv. door het geven van fruit en groente. Ik geef nu ook af en toe wat fruit naast de BV en merk ook dat hij nu minder vaak poept. De kinderarts raadde ons aan om 2 a 3 theelepeltjes vers geperst sinaasappelsap te geven als het poepen problemen geeft. Ook vertelde dat het geen probleem is als een baby 10 dagen niet poept. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!
ik heb ook van dat spul tja duurt het erg lang mag je het geven niet veel maar ik zal het niet vaak doen want daar worden de darmen dan weer lui van maar meid als hij nergens last van heeft dan is er niks aan de hand merk je nou dat ie aan het persen is en er komt niks dan kan het een verstopping wezen ik zal het even aankijken het moet er toch een keertje uit komen. gr jojo
Record van Fenne is 10 dagen niet poepen! Ze kreeg toen ook BV... betekent dat je precies op maat geeft, dat alles verteerd wordt... maar als je ook fruit en groente geeft dan klinkt het mij anders in de oren, want dat kun je niet volledig verteren... maar als hij nergens last van heeft dan zal het volgens mij wel in orde zijn hoor. Anders ff cb bellen of ha, gewoon om ff na te vragen...?
Jep Liam zijn niet-poepen record staat op 9 dagen. Hij kreeg ook volledig borstvoeding en hij had wel vaker perioden dat hij minder vaak (of juist veel vaker) poepte.
Mijn zoon heeft ook 1x 8 dagen niet gepoept. Toen was hij ongeveer 3 maanden en kreeg hij flesvoeding. Hiervoor poepte hij ca. 3x er dag. Maar de 8ste dag poepte hij vooral die dagen bij elkaar! Alles bleef overstromen!!
Geef je hem banaan? Dat werkt nogal verstoppend, dus ik zou fruithapjes geven zonder banaan. (als Sterre aan de dunne is geef ik haar extra banaan, dan is het zo weer over)
Nou het is em eindelijk gelukt!! Hij heeft gepoept, en ook maar gelijk 2 luiers vol. Wie had ooit gedacht dat ik nog eens zo blij zou worden van poepluiers! Ps. Ik geef hem inderdaad wel eens banaan. Maar gewoon 1 keer per week ofzo, meer niet. Anders kan het inderdaad verstoppend werken volgens het cb.
Ik zelf heb ook weleens last van verstopping. Mijn huisarts adviseerde mij juist een banaan te eten maar dan gelijk een glas water erachter aan. Dan werkt het juist laxerend. Als je geen glas water erbij drinkt werkt het weer verstoppend.