Ik heb een dochter van bijna 5 maanden. En doe het nu zo: 8.30/9.00; fles (180) 10.00-11.00; slapen 12.30: fles (180) 13.30-15.00/14.00-15.30; slapen 16.00; fles (180) 18.30-19.00; slapen 19.00/19.30; fles 19.30/20.00 slapen En dan moet ik tussendoor ook nog een gaatje vinden voor dr groente/fruithap. Meestal rond 15.00 uur. Nu merk ik dus dat ze die slaapjes echt in alle rust en dus in bedje moet. (Logisch!) Dus zodra ze moe wordt, leg ik dr in bed en slaapt ze dus ongeveer een uurtje. Uitstellen / niet in bed, betekent rommelige nacht! Niet huilen, maar wel telkens wakker, rommelen, kletsen, piepen.. Maar.. ik heb dus ook nog een (bijna) kleuter, die ik ook aandacht wil geven. Ik wil sowieso elke dag even naar buiten. De speeltuin, stukje wandelen of fietsen.. en de enige kans die ik hier nu voor zie is tussen 11.00 en 12.30. Ik wil er echt voor waken dat alles om de kleinste draait, maar wil toch alle regelmaat, die we de oudste ook altijd gegeven hebben. En tuurlijk ben ik lekker aan het knutselen, spelen en knuffelen als de jongste slaapt, maar toch.. Hoe combineerden jullie het eten en slapen met je oude dagindeling, waarin je dus ook op pas ging en toch voor rust zorgde.
Hier precies hetzelfde probleem dus ik lees mee... Zoontje wil ook echt niet in de kinderwagen slapen en om nou met een krijsende baby in bijv. de speeltuin te staan doe ik na een paar keer proberen nu ook niet meer. Dus eigenlijk komen we haast nergens...
Tussen 11:00 en 12:30 naar buiten is toch prima? Je zou ook nog na het middagslaapje even naar buiten kunnen, desnoods neem je de fles mee. Hier niet altijd even makkelijke kinderen qua slapen maar ze moesten toch wel regelmatig in de kinderwagen slapen. Soms ging het goed, soms wat minder, maar ik wilde inderdaad niet alles af laten hangen van de slaapjes van de jongste. Groente/fruithap zou je als het zo uitkomt ook na het slaapje 's ochtends kunnen geven.
Hey hey, Wij hebben niet zo'n strak ritme, maar mijn zoontje slaapt erg graag in de draagdoek. Voorheen sliep hij overal maar tegenwoordig alleen in eigen bedje of in de draagdoek. De draagdoek gebruik ik eigenlijk alleen als we naar buiten gaan. Met draagdoek kan ik gewoon de schommel duwen en een rondje mee lopen als hij met skelter of fiets naar buiten wilt bijvoorbeeld.
Hier ook erg fan van draagdoek en zak. Bij mama vind ze het altijd goed, ze kan rondkijken en als ze wil slapen. En ik kan met de oudste naar de speeltuin, eendjes voeren, naar de winkel, op bezoek gaan. Ik ben dan niet afhankelijk van haar slaaptijden om op pad te gaan. En heb geen huilende baby als ze net slaapt wanneer de oudste naar de psz gebracht moet worden. De kinderwagen werkt lang niet zo goed als dragen, daar valt ze alleen in slaap als we lopen en de bak wil ze niet meer in, kan ze niet genoeg zien denk ik. Ik probeer meestal op pad te gaan na een voeding, anders heb ik het bij me (bv), mij lijkt dat thermosfles meenemen en fles geven op bankje van de speeltuin ook best prima gaat.