Voor of na de fles slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Life in Pink, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wanneer slapen jullie kindjes? Hier is het ritme ineens omgegooid. Ze komt rond 6 uur voor de eerste fles en wil daarna meestal niet meer slapen, ze is dan meestal 1,5 a 2 uur wakker. Dan naar bed, vaak maar uurtje, en dan moet ik echt even rekken of haar niet gelijk de fles te geven, anders wordt haar laatste fles zo vroeg.

Dus rond 10 uur 2e fles en dan kijken wanneer ze moe is, maar vaak dus snel na die fles weer naar bed. Vaak slaapt ze dit slaapje ook maar een uurtje en dan duurt het nog ongeveer 3 uur tot aan de volgende fles...

Ik heb dus het gevoel dat ik de hele dag zo aan het rekken ben...en eerst sliep ze altijd tot de fles en dan werd ze wakker en kreeg ze een flesje. Daarna spelen en daarna naar bed.

Hoe dan jullie dit?

2. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Aan die leeftijd dronk mijn dochtertje rond 17u30, dan sliep ze van ongeveer 18 tot 19 en en gaf ik haar de laatste fles rond 20.30. ze sliep dan wel al door.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoelaat krijgt ze de laatste fles dice sliep met 4 maand vanaf 19.00

4. Life in Pink

We hebben sinds 2 dagen de fles van 23.00 uur laten vervallen en dat gaat eigenlijk heel goed. Ze slaapt gewoon door en komt, net als met een 23.00u fles, gewoon om 6.00. Ze drinkt trouwens wel beter overdag sinds we deze fles eraf hebben gehaald.

Maar toch is het ritme overdag een beetje vreemd nu..want als ze steeds een half uurtje eerder komt, dan is haar 4e fles rond 5 uur en dat vind ik toch wel vroeg. Probeer haar laatste fles zo rond 18.00 a 18.30 te geven en daarna gaat ze gelijk naar bed.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    TJa, ik weet niet of je al met bijvoeding zou willen beginnen, maar misschien zou het werken om s avonds rijstebloem in haar flesje te doen en smorgen idem.

Als je dat een paar weken kan rekken, tot je echt met bijvoeding wil gaan beginnen, dan kun je misschien met fruit en groente ook weer een uurtje terugwinnen zeg maar.

Maar moeilijk is het wel! Zo hebben wij een tijdje op 3,5 fles gezeten. Simpelweg omdat we met de tijd niet uitkwamen. Gaven we een hele fles, dan kwam ze weer te laat s avonds en was ze te moe, en door die halve te geven (als op 1 na de laatste fles) kwamen we net wat beter uit.
    Een halve was hier trouwens meestal 120cc hoor. Daar nam ze genoegen mee.

6. Life in Pink

Ik ben inderdaad sinds een week met nutrix begonnen. Dat ga ik nu inderdaad in de fles van 18.00 u doen en dus ook 's morgens? Dat is inderdaad een goed idee om haar dan in de morgen misschien een wat langer verzadigd gevoel te geven.

Maar vaak is het op een gegeven moment denk ik ook een soort verveling/vermoeidheid. Ze is dan ruim 2 uur wakker, dat is echt lang voor Lilly. Dus dan begint ze te jengelen...

Zijn er mensen die bijv. tussen 2 voedingen hun kindje 2 keer in bed leggen? Lilly is dus tot aan de derde voeding steeds maar 1 uurtje in slaap, je kunt de klok er o gelijk zetten. Ik ga denk ik eens proberen om haar dan maar 2 keer tussen een voeding in bed te leggen, maar weet niet of ze dat accepteerd.

We gaan deze week ook langzaam met groente beginnen, cb raadde aan dit na een flesje te doen...dus dan kan ik niet 'rekken' zeg maar. Maar denk dat ik het gewoon eens een uur voor een fles ga geven.

Groet Snoozie

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik gaf het vaak een uur voor de fles ook, ook het fruit, omdat als ik er na 2 uur al mee kwam, dan hoefde ze het gewoon nog niet.

Verder slaapt Fae hier alleen maar halve uurtjes. Dus die ging en gaat wel vaker 2x naar bed tussen 2 flessen in. Als ze echt moe is, eet ze haar groente en/of fruit ook niet moet ik zeggen.

Deel Deze Pagina