Al die goedbedoelde adviezen (AAAHH)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kbloem, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik hou ook absoluut van sarcasme, maar helaas op die momenten krijg ik niks uit mijn mond. Daar baal ik nog t ergste van whehe :)

2. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Ik ben juist af en toe te snel met m'n "grote"mond. Krijg je van die blikken: Meent ze dat nou?

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ja van dat soort opmerkingen ben ik ook wel. 'hoezo kan dat niet, ze is toch nog niet dood?" Zie je van de grote ogen :confused: en je ziet ze denken: dat ze dat zegt over haar eigen kind.
    Word er gewoon doodziek van af en toe.

Oma: ga je nog even lachen naar oma voordat je de fles krijgt?
    kleindochter denkt: nee, ik wil eten
    Oma: ga je nog lachen?
    Kleindochter: nee, ik heb honger
    Oma: ga je niet lachen naar oma?

Zucht, moeders drukt de fles er maar in om het probleem voor dochterlief op te lossen. Al dat lachen en praten op commando wat ze moeten, en dan is ze nog maar drie maand oud!
    Gaat nog wat worden....

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oh ja, die goedbedoelde adviezen en opmerkingen ken ik ook...

-oh...heeft ze nog maar 3 tandjes?
    -je moet haar wel goed vasthouden hoor!(en dan een handje onder haar hoofd terwijl ik haar gewoon vasthou :rolleyes: )
    -pas op, dalijk valt ze! (Alyna is nogal een wilde en wil graag 'geëntertaind' worden, als in: wild schudden, vliegtuigje,...bij schoonma zit ze alleen maar op schoot...te zitten.Ze heeft dus ook een duidelijke voorkeur voor 'gekke' opa :) )
    -oh haar truitje kruipt naar boven :( (ja, en?...)
    -Ooh haar maillot zit achterstevoren, och arm dat zal wel vervelend zijn! (moet me natuurlijk net bij schoonma overkomen...valt volgens mij wel mee met dat vervelend hoor maar goed)

Dit komt dan van een vrouw die het zogezegd nooit doorheeft dat Alyna een poepluier heeft als ze bij haar zit.:(
    Nog zoiets: Alyna was een keertje ziek, en zei en mij ouders waren bij ons.Alyna is heel erg gehecht aan opa, hij kan haar soms beter troosten als mij.Ze waren allemaal gehaald door mijn vriend, en ik vroeg of ze misschien dan een beetje langer konden blijven, tot de kleine in bed lag.(was misschien een uurtje langer)Ze was gewoon erg overstuur, jankte alles bij elkaar.
    Mijn vader's eerste reactie was 'tuurlijk!'
    Schoonma's eerste reactie was: 'maar de Pfaffs komen op tv'...
    Ik vloog haar bijna aan, maar door me gigantisch in te houden heb ik me kunnen beperken tot 'wij hebben ook een tv hoor'.

Echt ik was zooooo kwaad!
    Beetje offtopic, maar man wat lucht dit op zeg! :)

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    -"eet ze niet teveel?"
    -"groeit ze niet te hard?"
    -"Slaapt ze nog niet door?! Moet ze dan geen pap savonds?"(kindje van amper 1 maand oud)
    En dan geef ik borstvoeding op verzoek... (1 hoezo teveel? Dat kan helemaal niet dan. 2 Mja misschien wel...dan zal ik maar 3 voedingen niet meer geven dan groeit ze vast wat langzamer? 3 HOE krijg ik die pap in mn borst?!)
    -"je moet dr niet zo lang bij je houden dan kan ze niet slapen (baby van amper n dag oud hoort volgens schoonma in dr bedje en niet bij mij beneden op schoot) Wendy lag lekker op mijn borst in diepe slaap.
    -wendy nieuw kunstje geleerd. Als je n vinger (of arm of wang of soms zelfs tepel :rolleyes:) tegen dr mond drukt dan gaat ze geluid maken en dan is t de bedoeling dat je die op en neer beweegt zodat zij een "buwuwuwuwuwuwu!" geluid maakt. Vind ze helemaal geweldig en ze maakt dan ook de meest vage geluiden van zachtjes fluisteren tot echt gillen en dat alles aan een stuk door. En wij maar filmen enzo :)
    Sturen we helemaal trots dat onze kleine zoiets grappigs al kan een filmpje door naar oma. Krijgen we nadat oma het filmpje gezien had te horen dat we haar niet zo moeten pesten....
    En dat "het is geen speelgoed" als je gezellig met je kindje zit te prutsen of te spelen heb ik mn schoonpa ook al eens tegen mn man horen zeggen!
    Mn man is 45 en ok dit is zn eerste baby...maar kom op zeg! Klonk echt alsof hij het tegen zn zoon van 16 had (en dan kan ik t me HEEEEL goed voorstellen dat hij dat in die tijd gezegd had! :)).
    Gelukkig zijn mijn ouders en schoonouders niet snel gepikeert van een beetje sarcasme. Want ik flap er soms dingen uit als ze weer zoiets zeggen hoor! Ze kennen mij sinds mn 2 andere kinderen 5 en 6 zijn maar die zijn ook echt allebei baby geweest en weet dus heus wel hoe dat werkt. Moesten ze denk ik n beetje aan wennen dat t voor mij GEEN eerste kindje is ;)
    "Laat haar niet vallen heh!" Hoezo niet? Stuitert toch gewoon terug op die dikke kont van dr? (Wendy is op zn zachts gezegd n mollige baby)
    -" je moet haar wel eerst goed schoonmaken heh!" (tegen mn man bij de verschoning van n poepluier. En hij verschoont dagelijks wel n aantal keer dus zo nieuw is t niet :p) Nee joh...gewoon luier er weer om en klaar...zie je er toch niks meer van!? :)

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tja meiden, kan me voorstellen dat dit erg vervelend is, bij ons valt het gelukkig nog wel mee, het enigste "discussiepunt" is de muts, gisteren was ik bijvoorbeeld even met onze dochter naar een babywinken geweest en aansluitend even bij oma en opa thee drinken, dominique had haar winterjas aan, met vaste muts normaal heeft ze daar nog een losse muts er onder, gisteren was het bij ons prachtig weer, het zonnetje scheen zo lekker, ik hoefde haar alleen maar even in de auto te zetten, en uit de auto te halen dus had ik haar losse muts niet op gedaan alleen de vaste muts, dus toen ik bij oma kwam kreeg ik direct de opmerking "heeft ze geen muts op?" toen ik weg ging "ze moet een muts op........ er komt te veel wind in haar muts nu!" :( :(

maar ja, vanmorgen wel een snotneus en wat hoesten, zou het van de muts komen?

Henriette

7. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ok, ik zal even een misverstand uit de wereld helpen. Verkoudheid krijg je van een VIRUS niet van KOU. Dus misschien heeft ze dit virus wel bij opa en oma opgelopen? Haha, grapje hoor. Maar verkoudheid krijgt een kind echt niet omdat het geen muts op heeft. Dat krijg je doordat er een virusje voorbij komt vliegen wat haar net raakt...

8. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Wij zijn ook niet zo van de speentjes. Tenminste, niet bij het minste of geringste huiltje. Afijn, Isa huilt een beetje.

"Moet je haar geen speentje geven?"
    "Nee hoor, misschien zometeen."
    "Nou dat is toch ook zielig zeg, geef haar toch gewoon een speentje."
    "Hoe zou jij het vinden als je even je ei kwijt moet en ik stop er bij jou een speen in, zo van :STIL, je mag niet huilen."

Pffffff leer mij mijn kind kennen zeg!

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey sukkie, ja dat dacht ik ook, maar ben er van overtuigd dat oma vanmiddag tegen mij gaat zeggen, dat het gekomen is van de muts hi hi hi~!

Ik leg haar dan ook geduldig uit dat het van een virus komt maar dat gelooft ze denk ik niet!

Hey ik zie dat jij in groningen woont, dat is niet ver bij ons vandaan, grappig hoor!

henriette

10. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Onze zoon is bijna 2,5 jaar oud, mijn moeder was die dag even met hem wezen fietsen. Vraagt schoonmoeder 's avonds: "heeft ie geen maillot aan op de fiets met dit koude weer...?"
    Gelukkig reageerde mijn man en ik precies het zelfde: "'n maillot...?" "Nee...!"
    Oh, dat hadden jullie vroeger wel, hoor... (ze had het over mijn man en z'n broer)
    Ok, als ze echt nog heel klein zijn, misschien... maar toch niet met 2,5 jaar?

En dit is maar 1 van de vele dingen waar ik me altijd godsgruwelijk aan erger...

Ik kan er bijna een boek over schrijven...!

Groetjes Niki

11. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Wat ik het ergste vind is als mensen die je helemaal niet kent zich overal mee bemoeien. Zoals laatst loop ik met mijn zoontje op de arm op het station. Ik moest de trein halen dus liep half te rennen. Begint er ineens een man die ik helemaal niet ken een hele preek tegen mij dat ik zo wel eens zou kunnen vallen.. Ik denk bij mezelf man sodemieter op ik moet die trein halen. Mijn zoontje vindt het trouwens prachtig als we gaan rennen.

Mijn schoonmoeder durft dat soort dingen niet direct tegen mij te zeggen. Dat hoor ik dan via mijn andere schoonzusjes. Ze vinden het belachelijk dat ik mijn zoontje zelf laat eten, want dan maakt hij er altijd zo'n zooitje van. En zijn neefje is zo netjes..

Deel Deze Pagina