Al die mensen die ongewenst aan m'n buik zitten...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dana75, 1 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana75

Dana75 Lid

23 apr 2006
    44
    0
    0
    Hebben jullie dat nou ook, dat mensen aan je buik gaan voelen?

Ik ben nu 23 weken zwanger en heb nu wel een mooi buikje. Afgelopen weekend hebben er zoveel mensen over m'n buik gewreven met daarbij de vraag: "En hoe gaat het? Mooi buikje hoor". Allemaal hartstikke lief bedoeld natuurlijk, maar ik vind het best intiem dat ze aan m'n buik zitten! :(

Hebben jullie subtiele tips om dit in het vervolg meer te kunnen voorkomen?

Groetjes,
    Dana

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zeg gewoon:
    HIJ BIJT!
    DON'T TOCH IT!
    AFBLIJVEN
    DAT VRAGEN WE EERST
    TERUGWRIJVEN...

ohnee..dat roep ik heel hard ;)
    Ik ben nog lang niet zo ver maar bij mij doen ze het ook al. Ben er heel eerlijk in..wil het niet hebben.
    Kan ze beter maar meteen eerlijk zeggen wat ik er van vind...
    Eerlijk zijn! DE TIP ;)

3. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Ik vond dat ook best lastig, je wil natuurlijk het liefst niemand voor het hoofd stoten. Maar toch heb ik gezegd dat ik dat liever niet had. Vond dat toch echt iets voor mijn vriend en mij, en familie en heeeele goede vrienden natuurlijk. Voelde me er heel ongemakkelijk bij als anderen dat 'zomaar' deden. Maar inderdaad gewoon eerlijk zijn, want het is jouw buik!

4. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik doe het gewoon terug (ik zeg er ook bij "Jouw buik is ook groter geworden")... en dan weten ze ook wel genoeg

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja ik werd daar ook helemaal gek van.
    Je kan wel van te voren je hand op je buik doen, bij mij werkte dat erg goed :)

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    je hebt ook van die buikbanden dont toch (ofzo iets mn engels is niet best)

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hand ervoor, beetje wegdraaien zodra er gegraaid wordt en verder, ach, eerlijk zijn inderdaad. Lief bedoeld, maar ik vind het ook vaak een inbreuk op iemands privacy.

Als iemand is afgevallen, ga je toch ook niet je handen in diens taille zetten met de woorden: "Nou, het is goed te zien hoor!"

:)

8. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Geen last van, ik denk dat ik al een uitstraling heb waardoor mensen weten dat ze het beter niet kunnen doen. Ik bedoel ik ga toch ook niet iemand ff aan zijn kont zitten ofzo......

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    mijn schoonmoeder doet het, en nou is dat niet zo erg maar ze doet het ongevraagt en laat haar hand er vrolijk 5 min op liggen :confused: ik kan draaien en hints geven maar helpt niks...de volgende keer gebruik ik ook duidelijke taal. Ik geef het zelf wel aan als ie trapt of iets dergelijks en of je er dan aan mag zitten.

Vind dit ook zo onbeschoft!

groetjes

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    ik zeg het ook gewoon hoor, vind het namelijk erg vervelend als mensen dat doen. Ik zeg erbij dat alleen mijn ouders en mijn vriend dat mogen doen. Heb ik ook heel duidelijk tegen mijn schoonouders gezegd, die zijn namelijk erg handtastelijk, maar daar houd ik echt niet van.

11. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    gelukkig heb ik daar geen last van..

Alleen de moeder van mijn vriendin doet het en mijn tante als ik binnen kom wandelen als een soort van groet!

dus nee heb er geen problemen mee!
    maar als je dat wel heb gewoon eerlijk zijn.. of terug wrijven met '' zo hoever ben jij dan''

haha lachen!

12. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hahaha dat is een goeie :)

13. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    grappig.... ik vind het namelijk helemaal niet erg...vind het wel schattig! Alleen bij vreemde mensen zou ik het denk ik niet zo leuk vinden denk ik maar dat heb ik nog niet meegemaakt!

14. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ik had laatst een client die mij buik ging aanraken terwijl ik net aan de telefoon was (dus niet kon reageren). Later kwam zij zelf naar mij toe om excuses aan te bieden en heb ik gezegd dat ik het inderdaad niet leuk vond en dat ze dat altijd hoort te vragen aan een zwanger iemand!

Overigens als er iemand aan zit die dichtbij mij staat dan vind ik het helemaal niet erg en zelfs leuk!

15. bieke24

bieke24 Actief lid

21 mrt 2007
    119
    0
    0
    werk op de schoenenafdeling
    zuid limburg
    ik vind het van vrienden en familie niet erg.
    Maar ik werk in een kledingzaak en 80 % van de klanten komen naar me toe en zitten dan aan me.
    Tja ik kan niet van me afbijten moet vriendelijk blijven.
    Maar ik ben er ook niet blij mee gewoon van mijn buikje afblijven ik ga ook niet aan iemands kont ofzo zitten van lekker kontje hoort.
    Moet er niet aan denken trouwens.

X X Xbieke

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Niemand heeft ooit ongevraagd aan mijn buik gezeten behalve mijn moeder, zussen/broers en man maar dat is normaal.

Ik zou er wel wat van zeggen als iemand er aan zou gaan zitten.

17. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik heb een mooi zwart shirt met daarop de tekst ; DO NOT TOUCH.
    Werkt!
    Ik heb altijd weer spijt als ik hem niet aan heb.......

Groetjes, Mirelle.

18. appeltje

appeltje Niet meer actief

Lastig.... ik heb er ook af en toe al last van, maar meestal van mensen waarvan ik het niet erg vind. Alhoewel, een paar keer zag ik het tevoren aankomen en toen hield ik mijn tas wat voor mijn buik en ging wat schuin staan.

19. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Van m'n moeder of vn een vriendin vind ik het niet erg, maar laatst hup de buurvrouw even met dr hand over mn buik :(
    Die tshirts met dont touch zijn indd erg leuk, maar vind ze wel prijzig!

jessica

20. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik geloof dat die 40 euri zijn, je hebt ze ook met de teksten "working mom" en "virgin?"

Deel Deze Pagina