Al die mensen die ongewenst aan m'n buik zitten...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dana75, 1 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    bij mij mogen enkel m'n kids ongevraagd aan m'n buik zitten, en that's it.

Degene die het riskeren van ongevraagd aan m'n buik te zitten, hebben 2 keuze's:

familie = ik neem hun pols vast en geef een ferme tik op hun hand met een vieze blik en de woorden "had je het gevraagd? neen? afblijven dan, m'n buik is géén attractie!"

vrienden/kennissen = idem hierboven ofwel knijp ik hun eens goed in hun kont met de woorden "voelt niet zo prettig aan hé? nou, bij mij ook niet!"

nog geen enkele keer voor gehad dat iemand zich een tweede keer riskeerde zonder vragen :p

2. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik snap dat het voor iedereen anders is, maar sommige reacties vind ik erg onaardig. Vooral omdat er bij die mensen geen kwade bedoelingen zitten, maar alleen maar interesse in jou. Echt niet de behoefte om jou te betasten (je kan wel betere plekken bedenken als je dat wilt), maar de interesse in je zwangerschap is waarom ze dit doen. Als iemand mij zo zou afsnauwen zou ik ook echt stoppen met op welke manier dan ook interesse tonen. Ik snap als je je grenzen aan wilt geven, maar soms vind ik mensen té assertief. Je kan ook je grenzen aangeven en tegelijkertijd niet meteen mensen zich ongemakkelijk laten voelen.

3. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Geef ik je gelijk in, maar als je al meerdere malen hebt aangegeven dat je het niet prettig vind als ze aan je buik zitten, vind ik ook wel dat ze ermee rekening mogen houden.
    Mijn buik is van mij, en ik heb zo'n last van hormonen en dat platliggen vooral, loop op de toppen van m'n tenen momenteel (nouja, al een tijdje eigenlijk) dat ik echt wel uit m'n slof kan schieten als ze geen rekening houden met de vraag van m'n buik af te blijven.
    Voelt bij mij net of ze zitten aan m'n achterste ofzo...
    Die interese: ok, is eigenlijk normaal.
    Maar niet élke vrouw houdt ervan als er ineens ongevraagd aan d'r buik wordt gezeten :oops:
    Ben ik nou net eentje van, was bij m'n 2 vorige zwangerschappen ook zo :(
    Ik ga ook niet zomaar ongevraagd aan iemands achterste of buik of whatever zitten hé...

4. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Ik heb nog lang geen dikke buik, maar heb wel een aantal collega's gehad die zwanger zijn geweest. Het is nooit in me opgekomen om zomaar aan de buik te zitten. Misschien ben ik daar ook wel te verlegen voor, maar vind vooral ook dat het een intieme aanraking is...
    Een keer vroeg een collega of ik het schoppen wilde voelen. Voelde me echt vereerd. Vond haar buik ook altijd prachtig en dat vertelde ik wel.

Assertief is in mijn ogen niet terugknijpen of een boze opmerking maken. Je kan ook gewoon zeggen: "Ik vind het niet zo prettig als je ongevraagd aan mijn buik zit."
    Dat zei mijn collega ook wel eens en daar werd goed op gereageerd. Ben ook van plan om dit te zeggen.

Er zijn nou eenmaal mensen die (vaak op een goedbedoelde manier) wat handtastelijker zijn. Als je op een aardige maar duidelijke manier vertelt dat je het niet fijn vindt, zullen ze het heus wel begrijpen.

Deel Deze Pagina