yoehoe! al 30 weken zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door visje84, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visje84

visje84 Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds deze week merk ik dat ik meer en meer ga uitkijken naar de komst van de kleine, en dan bedoel ik vooral ohhh nog maar 10 weken dat is echt al snel! Maar daarbij komen ook weer nieuwe vragen en onzekerheden waar ik daarvoor niet zo heel erg mee bezig was. En ik vraag me af of anderen zich daarin herkennen.
    Ikzelf zoek nu ineens veel bevallingsverhalen op om een idee te krijgen wat ik kan verwachten. Maar ook wanneer moet ik de "beruchte" tas gaan klaarzetten?
    Hoeveel pakjes in welke maat moet ik in huis hebben? ( heb ineens twijfel of ik te weinig heb ).
    Heb vaak last van een extreem " opgeblazen" gevoel, zijn dat nou harde buiken?
    En zo nog vele andere dingen. Ben ik nou gewoon zo onzeker of komt dit gewoon doordat er een nieuwe periode van de zwangerschap is aangebroken?

Ben benieuwd of jullie dit herkennen.

2. Channel

Channel Lid

29 dec 2009
    62
    0
    0
    Meid,

Ik heb precies het zelfde!

Spannend he?! Ben maar aan het tellen, checken, na bellen pffff wordt soms zo moe van mezelf:(

Maar volgens vriendinnn shijnt het normaal te zijn

3. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Hier begint het allemaal ook aardig te kriebelen hoor:p ben ook bijna 30 weken nu, het komt allemaal zo dichtbij hihi:) Kan niet geloven dat ik straks mn kleine meid in mn armen heb, owowow ik kan niet w8e:D

4. visje84

visje84 Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.512
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh wat fijn om te weten dat ik niet de enige ben haha!

5. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Owww, ik merk dat ik me echt meer druk er om moet gaan maken, maar we zijn zo druk met onze verbouwing (ik wil voor de kerst verhuizen!!) dat ik er niet eens aan toe kom om na te gaan denken over de bevalling!!

*gaat inlezen over tas klaarzetten enzo*

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Soms herkenbaar ;) Moet eerlijk zeggen dat ik meer bezig ben met zwanger zijn dan met de baby die er aan komt. We moeten ook nog vanalles doen in het kamertje enzo. Denk dat het verschilt per persoon en dat je je gewoonlekker moet laten gaan!
    Overigens is een opgeblazen gevoel iets anders dan harde buiken. Bij harde buiken voel je je buik helemaal samentrekken (je baarmoeder) en je buik is dan echt keihard (een soort voetbal). Is ook wat anders dan een buik die strak staat (aan het einde van een groeispurt dag bijvoorbeeld). Veel succes en plezier de laatste weken! :)

7. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Had het bij de eerste veel meer dan nu.. Die onzekerheden dan he?! Dat verlangen wordt alsmaar groter.... Vooral nu iedereen uit de vriendenkring en mijn zus is bevallen enzo, dan wil ik ook zo graag!
    Dus denk dat het heel normaal is, en wat klaar is, is klaar toch? Ik vind dat altijd wel een fijn idee!
    (al heb ik dat ook allemaal nog niet hoor, kamertje is wel af)

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik heb ook precies hetzelfde, over 3 dagen alweer 30 weken en ik merk dat ik telkens meer met de bevalling bezig ben, ik verheug me er zo erg op en tegelijk ben ik erg bang op sommige momenten. Vannacht weer gedroomd dat ik lekker aan het wandelen was met de baby, en toen ik wakker werd voelde ik me zo blij: nee het was geen droom, het is echt, nog maar eventjes!!

Laatste tijd veel last van benauwdheid soms als ik teveel heb gegeten in 1x...bedoel je dat met een opgeblazen gevoel?

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Overigens is bij ons alles al af, heerlijk, ik ben blij dat we vroeg begonnen zijn!! Ik heb zelfs de lakentjes en kleertjes al gewassen:)

10. ladybird

ladybird Lid

24 dec 2007
    61
    0
    0
    Hoi,

Ik herken het ook.. aan de ene kant ben ik het zwanger zijn nog niet zat.. aan de andere kant ben ik nu te nieuwsgierig.. Ik wil graag weten wat het wordt hoe het eruit ziet als alles goed is etc..

Hebben jullie ook dat je de beeb af en toe valt maar lang niet meer zoveel als een paar weken terug..? Ik moet me soms echt concentreren of ik nog wel een schopje voel.. Ik merk namelijk dat ik ook wat onzeker weer word aangezien ik hiervoor 3 miskramen heb gehad.. Herkent iemand zich hierin..??

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier al weer bijna 32 weken! En dan bedenk ik me soms ineens.... nog maximaal 10 weken en dan zijn we ineens met z'n 3tjes :D

Ik lees nu ook iets meer over bevallingsverhalen maar maak me er vooral nog niet druk om.

Over Ukje voelen... het schoppen is "minder" maar voel des te beter alle draaïngen en schuivingen van armpjes en beentjes. Ook erg grappig. En de hik!

Nog 3 x werken, dan vakantie en dan verlof! Woei!!! Was het maar al vast vrijdag!

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook alweer 30 weken zwanger. Lijkt wel of de tijd steeds sneller gaat. Mag van mij ook wel, want ben enorm nieuwschierig naar die kleine uk in mijn buik.

13. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    ohh heel herkenbaar zeg allemaal. Ben gisteren naar voorlichting geweest in ziekenhuis over bevalling. Tsjee toen dacht ik wel nog even en dan lig ik daar ook!

Heb er zooooo'n zin in! Maar heb ook wel vaak dat ik denk: heb ik nou wel alles?!

Ach het zullen de hormonen wel zijn want ik heb alles in het 100-voud geloof ik:p

14. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik voel het ook als hij de hik heeft, maar voor de rest is hij volgens mij wel een rustig kindje (ook al kan ik hem niet met een eerder kind vergelijken).

Ik voel hem wel 10x per dag bewegen denk ik, nooit geteld maar voel hem wel genoeg alleen niet heel druk, ik voel dan gewoon iets langs mijn buikwand strijken zoals een elleboog stel ik mezelf dan voor, en af en toe een schopje of duwtje.

Af en toe is mijn buik opeens scheef, dat is wel een maf gezicht!

15. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    ja dat heb ik ook regelmatig dat er ineens een bobbel zit ergens in mijn buik en dan voel je gewoon dat dat der billetjes zijn zo mooi. Ik voel haar echt heel de dag door zowat. Ideaal hoef ik me daar niet druk over te maken.

16. visje84

visje84 Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het erg leuk om te lezen dat het bij jullie ook allemaal zo gaat . en ook bij mij wint de nieuwsgierigheid het van onbekende.
    Hier is het schoppen, draaien enzo heel wisselvalig van zacht tot een flinke buikverschuiving haha. Wel wordt ze een eigenwijsje denk ik want zodra iemand anders zijn/haar hand op mijn buik ligt blijft ze heel stil terwijl als mijn vriend zijn hand erop legt ze meteen reageert. Blijf het allemaal erg bijzonder vinden!

17. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    hallo dames... ook ik ben nu 30 weken zwanger van mijn tweede kindje... maar vind het weer net zo spannend. ben alleen erg laat met alles. moet nog veel regelen.

ik heb een vraagje.. en misschien weet iemand van jullie het antwoord

ik ben onder behandeling bij de gyn. eerste bevalling was een ks en dochter heeft toen nog lang in het ziekenhuis gelegen vandaar dat ik het niet weet. maar ik vraag me af wie doet de controles thuis?? ik heb geen vk, als ik thuis ben uit het ziekenhuis wie kijkt er dan naar de baby... en hoe het met mij gaat. kraamzorg natuurlijk maar normaal komt toch de vk steeds langs weet iemand hoe dat nu zou gaan?????

18. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Hier moeten we nog de kleine dingetjes kopen, en dan zijn we er helemaal klaar voor, wij hebben nu wel al zoiets van nou kleintje kom maar:D alleen is dat nog wel erg vroeg hihi:)

Deel Deze Pagina