Gek word ik van al die nare verhalen.... In 2 weken tijd op mijn werk (werk bij een huisarts die zelf ook verloskunde doet) een intra-uteriene vruchtdood en een kindje met het Turner syndroom waarvoor de moeder de zwangerschap heeft moeten afbreken. Ik kan het dan ook niet loslaten nu ik zelf weer zwanger ben. Bij mijn eerste had ik dit ook maar nu weer.... Bah. Wel heeft één van de huisartsen net het hartje nog even laten horen van mijn spruitje dus daar word ik dan wel weer gelukkig van..... Hebben meer mensen moeite met al die nare verhalen, ook op tv natuurlijk (bij mensen, dierenleed e.d.)? Ik ben echt zo'n emo-muts momenteel....
Nee juist het tegenovergestelde. Ik maak me juist nergens meer druk om. Raar he! Hormonen zijn rare dingen.
Ik heb dat ook hoor. Hoor om me heen best vaak over miskramen en dan denk ik.. het zal mij toch niet gebeuren hé?? Bij elk klein krampje schiet ik al in paniek.. onzin natuurlijk... Lekker niet aan denken en genieten moeten we!!
JAA heb ik ook last van. Ik kan zelfs niet meer naar thrillers kijken op tv Maar wat ik zo vervelend vind, is dat mensen ineens de behoefte krijgen om als ik zwanger ben, mij ongevraagd allerlei vreselijke verhalen te vertellen over helse bevallingen, vroeggeboortes, infecties etc. ik wil het nu uit zelfbescherming gewoon niet weten....'
ik weet precies wat jullie bedoelen... Bij mij in de familie niets anders dan miskramen... Ben echt zo bang...
Je trekt het nu je zwanger bent je natuurlijk ook aan, want het zijn verhalen of gebeurtenissen die jou ook zouden kunnen overkomen. Je let er gewoon meer op merk ik Net zoals als je een gele auto koopt.. nooit zie je ze.. en "ineeeeeeens" rijden er overal gele auto's
Hier nog zo vreselijke emomuts, terwijl ik normaal absoluut geen emotiep. Alle nare verhalen sla ik op om er vervolgens dezelfde nacht over te gaan dromen. Ben nu al meerdere keren gillend wakker geworden. Zit al te janken om een dood vogeltje tegenwoordig! Ik ben nu echt zo persoontje die ik vroeger onuitstaanbaar vond ... Het gaat vanzelf weer over (hoop ik!!)