Waarom ben ik zo onzeker??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zomerbloem, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik ben nu 11 weekjes zwanger van ons 2e kindje maar voel me zo onzeker.. :( Nog meer dan bij de eerste zwangerschap. En waarom?
    Ik heb er eigenlijk geen reden toe.
    Ik heb met 8 weken en 3 dagen een "pret"echo laten maken om te zien of het hartje klopt, dit klopte toen inderdaad.
    Met 10 weken en 3 dagen was de 1e afspraak bij de verloskundige en hij ging proberen om het hartje te luisteren, hij zei ook dat ze het normaal gesproken pas bij 12 weken doen maar omdat dit de 2e is, wilde hij het wel proberen. Niet gevonden helaas en hij maakte er ook verder niets van. M`n baarmoeder is al flink gegroeid en zit een aardig stuk boven m`n schaambeen.
    Ik heb me daarna wel even zorgen gemaakt, maar omdat de verloskundige zich er verder niet druk over maakte, moest ik het ook maar niet doen. Maja, de hersens gaan toch malen en de onzekerheid stak die avond flink de kop op.
    Volgens mijn vriend is er totaal geen reden toe om onzeker te zijn, we hebben tenslotte al een mooi kloppend hartje gezien, ik ben elke ochtend flink misselijk en m`n buik groeit als een tierelier (lijk wel 5 maanden zwanger!).

Bij de verloskundige kan ik niet eerder terecht voor een echo dan 13 weken, dan is de termijnecho pas.
    Ik heb even getwijfeld om de volgende dag te bellen bij het pretechobureau om een echo te laten maken, maar had toen een instelling dat ik moest vertrouwen op m`n lichaam en dat alles goed gaat en als het mis is dat ik er met een echo ook weinig aan kan veranderen... Maar toch....

Na een paar flinke discussies en tranen, krijg ik voor m`n verjaardag (6 mei) een echo. Zodat ik me zekerder voel op m`n verjaardag en tegenover de visite kan zeggen dat alles goed gaat binnen in m`n buikje. En ik hoop dan echt dat die onzekerheid verdwijnt en ik optimaal kan genieten van de zwangerschap.

Ik denk dat de onzekerheid voortkomt uit de angst om het kindje te verliezen.
    Wie kent deze onzekerheid nog meer of ben ik de enige die zichzelf zo ongelovelijk goed gek kan maken? :)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Misschien de hormonen?

3. dreatje

dreatje Lid

1 sep 2008
    98
    0
    0
    Ik heb precies het zelfde maar ik moet ook wachten tot 5mei dan 1e echo mijn man is nu niet goed af met mij want al die spanning is ook niet goed voor me

en weet niet of het aan mij ligt maar overal op de tv komen dan dingen voorbij bij vrouwen dat de zwangerschap niet goed gaat kindjes die ziek zijn

verhalen op internet in boekjes normaal zijn ze er waarschijnlijk ook wel maar valt het niet zo op als nu

liefs drea

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ooooh, ik kan echt met je meevoelen!
    Zelf was ik ook zo bang, de eerste weken!
    We hadden met 10 weken een echo gehad, alles leek goed.
    En daarna begonnen de twijfels: zou hij er nog wel zitten? Ik was bang dattie zomaar floep weg zou zijn, of dat ik hem had uitgepoept, hihihi.
    Nouja, een maand later weer een echo gehad, alles leek goed.
    Een paar dagen leefde ik zelfverzekerd, maar daarna was ik weer bang dattie weg zou zijn.
    Pas toen ik de beweginkjes van de baby ging voelen, voelde ik me beter, want daardoor kon ik elke dag merken dat hij er gewoon nog zat.

Tja... die onzekerheid... lastig he?
    Ik kan je niet helpen, heb ook geen tips,
    wens je wel heel veel sterkte!

Groetjes, Janet

5. nachtbloempje

nachtbloempje Actief lid

30 jan 2010
    113
    0
    0
    Ohhh hier ook zo 1 die onzeker is. Word gek van mezelf af en toe. Ik mag 4 mei naar de vk toe, en dan moet ik nog een afspraak maken voor een echo. Ik heb er nu ook meer last van dan bij mijn vorige zwangerschap, van die onzekerheid. Elke keer naar de wc om te kijken of ik geen bloed verlies ofzo. Bij steken of gewoon pijntjes in mijn buik denk ik alweer aan het ergste.

6. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ohhh wat is dit herkenbaar!!
    met mijn zwangerschap van mijn dochter was ik totaal niet onzeker (terwijl dat toch de 1e was!) ik was op en top zwanger en genoot met volle teugen....
    nu is het allemaal anders... eerst was ik bang voor een bbz, toen eb ik met 6 weken een echo gehad, en we konden zelfs al een kloppend hartje zien!! ik was nog onzeker..... toen met 10 weken een echo gehad, alles was goed en groeide ook goed, werd alleen 2 weken terug gezet ik was dus minder lang zwanger dan ik dacht... was weer onzeker, zal het dan allemaal wel goed zijn??? weet toch zeker wanneer mijn laatste NOD was???
    toen met 13 weken weer een extra echo, alles was goed en misschien ben ik toch wel weer een weekje verder dan ik nu denk.... ohhh jee zal dat wel goed zijn??
    ik ben ook zo ontzettend onzeker, ik snap er helemaal niets van, heb ook niet het gevoel dat ik kan genieten. ben ook bang dat ik dit nog wel even zal houden, waarschijnlijk totdat ik het kindje zelf kan voelen. maar ik weet dat alles goed is probeer het toch van me af te zetten, hoe lastig dat ook is!
    hoop dat je snel kan genieten van je zwangerschap en dat je na je echo wer zelfverzekerd wordt!
    groetjes

7. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Ik heb het helaas ook.....ik ben nu 15 weken zwanger, en heb een zoon van 3 mijn vriend zegt dat ik misschien 100x zo bang ben omdat ik nu weet wat ik ga krijgen en wat het allemaal voor je betekend. Ik moet 8 mei pas naar de VK voor geslachts echo...maar t duurd zo vreselijk lang!
    Ik wil gewoon weten of alles goed is daar binnen!

8. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Meiden, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben! Ik ging echt denken dat ik niet goed bij m`n hoofd zou zijn!

Ik denk ook dat het komt, zoals mama86mama ook zegt, ik weet nu hoe het is om een kindje te hebben en dat ik daarom zo bang ben om dit kindje te verliezen. Er is helemaal geen reden om te denken dat het misgaat, maar schijnbaar kunnen de hormonen heel makkelijk een loopje met je nemen.

Nu nog een weekje wachten op de echo, gelukkig is de afspraak al om 08.30 uur, hoef niet de hele dag te wachten!
    En zoals Kissbaba zegt, ik heb dat ook! 2 dagen voel ik hartstikke zeker dat er een superlevend kindje in me groeit. Daarna toch weer twijfel, zal het goed gaan, klopt het hartje nog?
    En nu ik ontzettend last heb van obstipatie, waarbij ik echt moet persen om er wat uit te krijgen, ben ik bang dat de baby mee naar buiten komt. Het kan niet, maar toch ga je dat denken :)

Ik hoop ook dat als ik eindelijk de bewegingen voel dat de onzekerheid helemaal weg is.

Deel Deze Pagina