Hoi, Kan je potje fruit invriezen? hij eet er per keer zo weinig van zonde om weg te gooien toch. gr vruchtje
Dit vroeg ik mij ook af en nergens vindt je echt een goed onderbouwd antwoord! Vlgs mij mag het niet omdat hierdoor de samenstelling veranderd en er vitamines ed verloren gaan. Op de site van bv olvarit vind je ook dat het niet mag (maar ja, dat kan misschien ook gezegd worden zodat ze meer potjes verkopen ?!) Zelf fruit maken kun je beter doen als ze nog zo weinig eten. Gewoon een paar hapjes apart in een bakje, staafmixer erop (of gewoon een beetje fijner prakken) en de rest eet je zelf op!
invriezen mag niet heb ik begrepen, maar wij deden sowieso wel altijd 2 dagen met een potje, omdat ze 24 uur open mogen. Zijn er trouwens geen potjes inmiddels die 48 uur open mogen blijven? Zoiets staat me bij... dan kun je er dus 3 x mee doen, dat zou wel voldoende moeten zijn toch voor een 4 maanden potje? Wel telkens eruit scheppen wat je nodig verwacht te hebben en dan gelijk weer in de koelkast. Vers maken is inderdaad nog gemakkelijker, met ijsblokjes-bakjes kun je mooi kleine porties maken.
Ik weet wel dat de groentepotjes van de C1000, Kruidvat en Friso 48 uur houdbaar is, maar of dat ook voor de fruitpotjes geldt..??
Die van Friso zijn 48 uur houdbaar, staat erop. Die van kruidvat ook (c1000 weet ik niet), maar in die van het kruidvat zitten toegevoegde suikers, dus wrs kun je het daarom langer bewaren? Maar dat moet je dus wel willen. Toen ik dat las, heb ik ze daarna niet meer gekocht. Toen ik nog potjes gebruite maakte we er 1 's middags open en is dan dus houdbaar tot de vlg middag. Zo kun je er toch 2 dagen mee doen.
Ik heb wel de eerste 2 weken de potjes van Friso ingevroren in een ijsblokjesvorm. dan kreeg ze 1 of 2 blokjes per keer. Daarna ben ik het zelf gaan maken en ook dat ingevroren.
Ik ga jullie tip opvolgen en zelf vers maken en dan invriezen, maar ben zo bang dat hij daar in verslikt omdat het toch niet zo fijn /vloeibaar als potje
Met een staafmixer krijg je het in no time superglad! Het is mijn beste investering van de afgelopen weken ! Maar tis ook wel goed om ze te laten wennen aan iets groffer hoor... is ook beter voor de mondmotoriek. Verslikken gebeurt niet zo snel.
Oké vandaag maar even een staafmixer score En heb je nog wat tips. Doe je alle soorten fruit in de staafmixer? En maak je nog mengelmoesjes?
Ik heb Linde bijna alle fruitsoorten die er op het moment zijn laten proeven. Eerst beginnen met één soort tegelijk en dat het liefs een paar dagen achter elkaar. Daarna kun je mengen! Vind het zelf ook allemaal erg lekker Mango en nectarine is hier favoriet. Als er iets van banaan in zit, is het ook snel goed. Peer en appel kookte ik eerst even, dan wordt het wat zachter, nu rasp ik de appel en prak ik de banaan bijvoorbeeld Als je(of liever je kindje) het te grof vind, kan je het altijd een paar dagen door de zeef halen, al zou ik niet te lang wachten met stukjes! Ze wennen daar heel snel aan. Wij zijn binnen 2 maanden van helemaal glad, naar klein gesneden stukjes fruit gegaan die ze van een vorkje eet! Succes! Groetjes Annelies.