Al die symptomen, ontpillen??!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blaak, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo!

Ik ben nu dus 3/4 weken gestopt met pilgebruik (Marvelon, 3 maandjes maar geslikt). over 2 dagen, maandag 21 september dus, is mijn NOD als ik uitga van 28 dagen (ik was daarvoor altijd regelmatig ook dus ik ga hiervan uit).

Nu al sinds 2/3 weken zware symptomen. Eerst veel plassen, moe, week later echt super misselijk, zware hoofd, hoofdpijn, duizelig, veel naar de wc krampjes, en deze week ook vooral als ik even niet eet (en sochtends!) erg misselijk. Nu sinds deze week ook last van diarree en krampjes!
    Hoort dit nou allemaal bij het ontpillen??!! zo erg?? extreem?! Voor mij echt zwangerschapskwaaltjes hahaha. Testje eergister gedaan (veel te vroeg) maar negatief natuurlijk.

Wat denken jullie hierover? Kan dit nou echt alleen door het ontpillen zijN? ik lees ook dat veel artsen zeggen dat ontpillen onzin is... Wie had dit ook?

2. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    ik heb precies hetzelfde, eigenlijk alles wat je vertelt heb ik ondertussen al een maand bijna.
    plus 12 dagen overtijd..;) maar wel negatieve testen..

achja af en toe nog eens testen en afwachten.. meer kan je niet doen..

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan inderdaad door het ontpillen komen, ook in die extreme mate. Je lichaam is waarschijnlijk helemaal ontregeld. Als je hormonen uit balans zijn, kun je inderdaad zulk soort klachten krijgen. Hormoongerelateerde klachten zijn helaas vaak hetzelfde als zwangerschapskwalen, net zoals je ook zwangerschapskwalen kunt krijgen als je ongesteld moet worden. Erg vervelend...;)

4. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Helaas ben ik al ruim 3 maanden het levende bewijs van ontpillingsverschijnselen. Alles wat jij opschrijft heb ik ook. Daarbij heb ik met grote regelmaat zo'n pijn onderin mijn buik waar m'n baarmoeder zit dat ik niet eens rechtop kan lopen van de pijn. Ik krimp helemaal in elkaar. Als ik de 4 maanden voorbij ben en ik nog niet ongi ben neem ik contact op met de HA; het doet écht pijn en ik ben niet van plan er dan nog langer mee te blijven lopen.

Succes meis! En ga ik eerste instantie maar gewoon uit van een normale cyclus :)

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

Als je zo lang niet ongesteld ben geweest, wat doet de HA dan? je naar de gyno sturen ofzo om te kijken wat er mis is ofzo? (vroeg ik me even af)

6. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Ja... het zou inderdaad kunnen dat het met ontpillen te maken heeft.. daar ga ik bij ook nog steeds van uit. Ik ben al 2 ochtenden strontmisselijk wakker geworden en dan begin je toch langzaam weer te twijfelen!! Zwanger of ontpillen?? volgens mij is het geen fabeltje van dat ontpillen, alleen heb ze er geen duidelijk aanwijzingen voor dat het toch werkelijk wel bestaat. Je hoort en leest zoveel dat vrouwen daar juist zoveel last van hebben en dat het misschien wel tussen je oren zit.. omdat je graag zwanger wilt zijn ofzo!! Ik weet het ook niet, maar ik ben er niet zo mee bezig en toch voel ik me ook zo (daarom ben ik er ook over gaan lezen en zoeken, maar de één spreekt de ander weer tegen).. Ik hoop voor jou dat je zwanger bent.. veel succes ermee!! xxx:)

7. Skye

Skye Niet meer actief

Ik had eigenlijk helemaal geen klachten na het stoppen met de pil. Alleen rond mijn eisprong (wist toen niet zeker of dat het was) erg krampen in onderbuik. Daarna erg gevoelige tepels. Op mijn NOD testte ik toen positief. In 1 ronde zwanger dus. Dus het kan best zijn dat je misschien zwanger bent, maar het kan ook weer goed het ontpillen zijn. Niet te veel vanuit gaan dat de kwaaltjes komen door een eventuele zwangerschap, dan is de teleurstelling of blijdschap alleen maar groter.

8. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ja ik ben ook erg benieuwd ik verwacht niks.. ik zou gister of vandaag ongi moeten worden als ik uitga van een 28 dagen cyclus, maar nog niks.. Vandaag (net in de avond) uurtje krampen in mijn buik.. boven en onder in de buik maarja dat kan ook van alles zijn.. En veel naar de wc.

Eind van de week of volgende week doe ik weer een testje.. als ik nog nie ongi ben..

9. Blaak

Blaak Niet meer actief

ben vandaag ongi geworden!! :D

10. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Pff :( ik wou dat ik ongi was:(
    Ondertussen zit ik al op de 60ste dag:(

11. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mensen die zeggen dat ontpillen niet bewezen is, moeten eens op dit forum gaan lezen! Ik heb de implanon laten verwijderen en heb niet echt ernstige klachten. Maar heb sindsdien vrijwel dagelijks hoofdpijn. Terwijll ik daar zelden tot nooit last van had. Verder diaree holadijee, duizelig, licht in mijn hoofd. Maar wel binnen 21 dagen ongesteld. Ben benieuwd wanneer de volgende zal zijn!

12. Skye

Skye Niet meer actief

Ontpillen is gewoon je lichaam die weer na de pil op orde moet komen en voor een eigen eisprong moet gaan zorgen. En bij sommige mensen gaat dit meteen al goed de eerste ronde (zoals bij mij) en andere mensen hebben er wel last van en daarbij duurt het superlang voordat er een eisprong is. Dus waarvoor zou het bewezen moeten worden. Het is maar net hoe jouw lichaam reageert.

Deel Deze Pagina