Gezond of niet

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mangoo, Sep 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mangoo

Mangoo Actief lid

Sep 23, 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Hi,

We zouden erg graag een kindje willen, nu weten we wel dat we pas vanaf volgend jaar januari willen proberen.
    Aangezien ik nog bezig ben met school, en in juni afstudeer.
    Wil gewoon niet mijn studie in gevaar brengen.

Maar goed, daar gaat het allemaal niet om.

Gezond of niet?
    Ik ben erg ermee bezig, of het gezond zal zijn of niet.
    Natuurlijk dat weet je niet.
    Maar toch, stel dat je kindje een ziekte/afwijking of wat dan ook heeft?

Tuurlijk het is gewenst en alles, maar toch..
    Je wereld staat toch op zijn kop?

Dat zet me toch heel erg aan het twijfelen, of ik het wel zou willen proberen om een kindje te krijgen..
    Daarentegen lees je van zoveel gezonde kinderen,maar er is altijd een kans..

We hebben geen rare/afwijkende ziektes of afwijkingen in de familie.
    Dus zit ik me zorgen te maken om niks?

Hebben jullie wel is van die gedachten???

Bedankt voor de reacties!

Mangoo

2. Patriciaa

Patriciaa Actief lid

Jun 28, 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hoi hoi,

Dat je wacht met zwanger worden ivm je studie vind ik kanp en verstandig :)

Ja iedereen denkt daar wel eens aan lijkt me.
    Maar probeer het niet te laten overheersen.
    Als ik jou was zou ik gewoon als jullie gaan proberen te klussen voor een kindje genieten van die tijd en genieten van je zwangerschap want het gaat zo snel voorbij ;)

Tegenwoordig kunnen ze ook al snel zien of alles gezond is of niet.
    Maar zo te zien hoef jij je daar echt geen zorgen om te maken hoor :)

Liefs,
    Patricia

3. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik denk daar ook wel eens aan maar het houd ons niet tegen om er lekker positief gewoon voor te gaan!

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    De gedachte dat je misschien een kindje kan krijgen met een handicap is heel normaal meis...
    Maar dat het je kan weerhouden om een kindje te wensen is toch niet nodig? De kans is zo klein dat dat gebeurt. Hopelijk is je wens groot genoeg en kun je er straks onbezorgd aan beginnen!

5. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik denk dat iedereen die angst heeft. Helemaal als je al zwanger bent... je kan echt overal bang voor zijn hoor, eerst dat het niet goed blijft gaan in het eerste trimester, dan of je kindje wel goed is bij 20 weken, dan of je geen vroeggeboorte krijgt, of er bij de geboorte niks misgaat, of er niet alsnog iets mankeert aan je kindje... en de meeste mensen krijgen een GEZOND kindje. En ook dat kindje kan ziek worden, een ongeluk krijgen, ... het houdt niet meer op met die zorgen! Ik ben zelf best een piekeraar, en vind het zwanger zijn een heel goede manier om korte metten te maken met al die negatieve gedachten. Je blijft aan de gang!

Ik vind het wel verstandig dat je wacht tot je klaar bent met je studie. Dat zou voor mij vooral een financiele overweging zijn. Tenzij je parttime gaat werken na een fulltime studie, ga je er met de meeste banen niet ruimer van in je tijd zitten en worden je verantwoordelijkheden met een baan alleen maar groter. Ik heb een pittige baan, en ja, die heeft wel onder de zwangerschap geleden in het eerste trimester- maar weet je, daar zijn ook regelingen voor.

Laat je niet tegenhouden door allerlei spoken en angsten. Als jullie qua relatie klaar zijn, en financieel zorg kunnen dragen voor en kindje... zou ik vooral me verheugen op het vooruitzicht van een kindje!!

6. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zit precies met hetzelfde als jij!
    Ik ben ook nog bezig met mijn studie en ook wij hebben in twijfel gestaan, wachten of toch nu.
    Wij hebben er toch voor gekozen om nu te beginnen. Mocht het al meteen komen, is het welkom.
    Mocht het langer duren, dan is het ook prima =)
    En ook een reden voor ons is dat de vader van mn vriend niet de jongste meer is. En dat we toch wel graag willen dat hij het alles nog mee kan maken :)
    En betreft het kindje met een handicap: hebben wij het laatst ook over gehad. Heel toevallig! Maar wij vinden dat we ons daar wel doorheen zouden kunnen slaan!

Liefs!

7. Mangoo

Mangoo Actief lid

Sep 23, 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Bedankt voor de snelle reacties!
    Helemaal super!

Als ik het zo lees, dan denk ik waar maak ik me druk om!
    Inderdaad gewoon proberen, en zien waar het schip strand, het is idd zo dat er zoveel gezonde kinderen geboren worden :D

Momenteel werk ik 36 uur, waar ook een schooldag inzit van 8 uur.
    Ik doe een bbl opleiding tot verzorgende, een zwaar beroep, vooral met school erbij.:$
    Dus heb elke maand salaris op de bankrekening.
    Wil gewoon wachten, omdat ik niet met een toeter naar school wil, of net rond die tijd bevallen.
    Je school gaat er toch onder leiden.

Klasgenootje en vriendin, heeft deze week een zwangerschapstest gedaan... en positief! Helemaal leuk, maar die zit er ook over in hoe het met school gaat..
    Gewoon maar even wachten!

Wil sowieso minder gaan werken als ik gediplomeerd ben (juni 2010)
    Ik dacht zelf aan 28 uur.
    En aangezien mijn vriend ook gewoon fulltime werkt moeten we het wel redden.

Groetjess Daphne

Share This Page