We zijn sinds 7 maanden bezig om zwanger te worden. Nu is dat natuurlijk niet zo lang, alleen vraag ik mij af of het nog zin heeft om zo door te gaan.. Kan iemand aangeven of dit normaal is en we gewoon verder moeten proberen? Of is het verstandiger om nu eerst langs de huisarts te gaan? De afgelopen 4 maanden is de bevruchting sowieso gelukt, maar had ik iets na de NOD licht roze bloedverlies en daarna een soort ongesteldheidsbloeding (maar zeker anders dan normaal). Ook had ik elke keer aan het einde van het bloeden het vruchtje dat eruit kwam. Ik ben net 1 dag geleden weer aan het bloeden gegaan (en verwacht over paar dagen dat het vruchtje eruit komt). Anders dan de voorgaande keren waren de eerste zwangerschapssymptonen deze keer veel heviger dan de voorgaande keren (veel grotere borsten dan normaal en elke dag hoofdpijn). Ik heb door bovenstaande zaken de indruk dat het steeds fout gaat bij de innesteling. Is dit normaal en heeft iedereen dit die bezig is met proberen zwanger te worden? Ik heb geen ervaring hiermee, waardoor ik eerst dacht dat dit vier vroege miskramen zijn geweest (klopt dat?).
Hoi! Hoe weet je dat de innesteling gelukt is? En na nod bedoel je 1 a 2 dagen met positieve test? Echt een vruchtje kan je nog niet verliezen omdat het dan nog microscopisch klein is. Je wordt dan eigenlijk normaal ongesteld. Kan wel zijn dat je aan het ontpillen bent geweest en dat je nu steeds wat heftiger alle hormonen weer voelt. Is heel anders dan een cyclus tijdens de pil of andere hormoon Ac.
Dit kan niet sorry. Beschik jij over bevruchtingstesten/innestelingstesten en waar koop je die? Je weet namelijk nooit of je eitje bevrucht is of niet tenzij je op je NOD er positieve zwangerschapstest hebt. Had je die ook? Kortom: hoe weet jij zo zeker dat je 4x achter elkaar een foute innesteling gehad hebt en het eitje bevrucht was? Verder kun je nevernooitniet bij 4 weken al een vruchtje zien als het een miskraam is tenzij je over een microscoop beschikt. Want het is dan namelijk nog microscopisch klein! Zelfs op een echo zie je dan nog niksnoppesnada. Of.......: was je telkens langer dan 6 weken zwanger, had je duidelijk positieve testen en verloor je toen het vruchtje? Want vanaf 6 weken zwangerschap is het vruchtje pas met het blote oog zichtbaar. In dit geval is het zeker raadzaam een gynaecoloog om advies te vragen.
Mag ik vragen hoe je weet dat de bevruchting sowieso is gelukt? In principe is dat namelijk iets wat je pas weet als je een positieve zwangerschapstest hebt. Daarnaast lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk (lees: gewoon onmogelijk) om een paar dagen na NOD een vruchtje te verliezen. Met die termijn is het namelijk slechts een paar MM. Niet te herkennen als vruchtje dus. De kans is veel groter dat het baarmoederweefsel is dat je verliest, dat is niet ongebruikelijk tijdens een menstruatie. Heb je ooit een positieve zwangerschapstest gehad? Zo niet kun je eigenlijk nooit spreken van een vroege miskraam. Daarnaast is er pas na NOD sprake van een vroege miskraam. Als je een positieve zwangerschapstest hebt voor NOD en toch "gewoon" ongesteld wordt dan spreekt men van een biochemische zwangerschap. Als je een positieve zwangerschapstest hebt betekent dit dat er een innesteling is geweest. Ben je pas 7 maanden van de (hormonale) anticonceptie af?
Hoi! Sorry maar een vruchtje kun je niet zien, dat is veel te klein om met het blote oog te zien. Het kan ook zijn dat je lichaam nu reageert, zoals het normaliter (zonder anticonceptie) zou reageren, waardoor je de lichamelijke klachten die je omschrijft, ervaart. Ik denk niet dat het vroege miskramen zijn geweest.. Bij ons ziekenhuis moet je eerst een jaar geprobeerd hebben zwanger te worden, wil je doorgelicht worden, maar je zou eventueel vast met de huisarts kunnen sparren hierover.
Nee, ik bedoel zonder positieve test! Ik heb geen positieve test gehad. Het is een soort rond balletje die dan komt
Maar waarom denk je dat er wel bevruchting is geweest? Dat bolletje kan net zo goed een stolseltje zijn, een vruchtje kan je echt nog niet onderscheiden van stolsels. Ik heb een keer een heel hevige menstruatie gehad met veel buikpijn, dat had ik normal nooit. Was een paar dagen voor nod. Voelde me ook anders. Denk dat ik toen zwanger was, maar dat het mis is gegaan. Maar goed, dat weet je nooit zeker. Ronde erna was ik weer zwanger, dat werd een miskraam met bijna 6 weken en daarna blijvend zwanger geraakt.
Het zal gewoon baarmoederslijmvlies zijn dat je verliest. Je kunt niet weten of je bevruchting is gelukt en of de innesteling al dan niet goed gaat als je geen positieve testen hebt rond je NOD. Je bent of nog aan het ontpillen, of je lichaam neemt een loopje met je omdat je te veel gefocust bent op het zwanger worden.
Haha, nee ik heb geen bevruchtingstesten/innestelingstesten. Misschien hebben jullie gelijk en heb ik het mij allemaal verbeeld . Feit is zeker dat ik na het ontpillen een tijd een zeer onregelmatige cyclus had, maar we hebben 3 - 4 maanden gewacht voordat we zijn begonnen met proberen zwanger te worden. De cyclus is nu wel regelmatig. Wellicht was vruchtje niet het goede woord, maar ik dacht een soort klompje cellen te zien wat heel erg klein was. Het was niet zo dat ik telkens 6 weken zwanger was, dat weet ik eigenlijk wel zeker.
Ja kan altijd wat weefsel verliezen, maar daar hoef je niet zwanger voor te zijn. Zoals je al gelezen hebt is het onmogelijk een zichtbaar vruchtje te verliezen bij 4 weken zwangerschap. Heb je wel elke keer positieve testen? Of denk je door het afwijkende bloedverlies dat je zwanger bent geweest?
Hmm.. ik zal proberen mijn geduld te bewaren. Rustig afwachten is niet mijn sterkste punt... ik vrees dat dat een reden zou kunnen zijn (te veel focus). Doordat ik veel slijm ging produceren na de ovulatiedatum, continu naar de wc moest, lichte hoofdpijn en ik 4 maanden achter elkaar een heel ander soort bloeding kreeg heb ik nog steeds de indruk dat het wel mislukte innestelingen zou kunnen zijn geweest.. Maar goed... als ik de reacties hier boven zo lees, hoeft dit niet echt iets te betekenen hebben gehad. We gaan gewoon vrolijk door dus met proberen Bedankt voor de reacties allemaal..!
Dan is er eigenlijk niets aan de hand, en kan je lekker verder gaan proberen voor een kindje. Misschien wel handig om je lijf wat beter te leren ken door je wat meer in te lezen. Zodat je ook weet wat je te wachten staat, tis niet niets. Kan zijn dat ik wat overdrijf, maar wil je dit toch meegeven.
Ik denk niet dat je je dingen verbeeldt. Ik denk dat je eerder een verkeerde interpretatie hebt van de dingen die je ervaart. Als je graag zwanger wilt worden ben je gewoon meer gefocust op alles wat je lichaam doet (ik denk dat we dat hier allemaal kennen ). Je lichaam en je hoofd kunnen dan echt een loopje met je nemen. Deze symptomen die je bijvoorbeeld omschrijft worden ook veroorzaakt door het hormoon progesteron dat na je eisprong wordt aangemaakt. Naar maar waar, echt een gemeen trucje van moeder natuur. Je symptomen hoeven ook helemaal niet iedere maand hetzelfde te zijn. Je leest zelfs vaak dat dames juist niets voelden in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn. Mag ik vragen hoe je je ovulatiedatum hebt vastgesteld? Gebruik je ovulatietesten of temperatuur je bv.? Ik snap je volledig dat het na zeven maanden (ook al is een jaar gewoon gebruikelijk!) aan je gaat knagen. Ik had dat zelf ook rond die tijd en heb toen besloten om in ronde 8 ovulatietesten te gaan gebruiken. Later, na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ben ik ook nog gaan temperaturen. Ik vond het fijn om wat meer inzicht te hebben en een soort van schijn gevoel van controle te hebben . Daardoor lukte het mij beter om me minder te focussen op allerlei kwaaltjes en wat ze wel of niet konden betekenen. Overigens zelfs als je wel gelijk hebt en het een aantal keer mis is gegaan bij de innesteling dan is dat nog steeds heel normaal. Ik geloof dat ruim 50% van de bevruchtte eicellen niet innestelt. Dat is de natuur en hoort er dus gewoon bij. Ik zou dus nog niet naar de huisarts gaan, die kan op dit punt weinig voor je betekenen. Hopelijk heb je snel een positieve zwangerschapstest!
Die "bolletjes" die je verliest is baarmoederslijmvlies, dat zijn gewoon stolsels. De een verliest daar meer van dan de ander. Na 7 maanden hoef je echt nog geen zorgen te maken hoor, het voelt heel lang maar je valt onder de categorie normaal. Pas na een jaar zou ik naar de huisarts stappen voor vervolgonderzoeken. Probeer de komende rondes eens ovulatietesten, zo krijg je alvast goed inzicht in je cyclus